וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האיומים על חייו: האחריות לאבטחת גנץ תועבר לידי שב"כ

10.3.2020 / 20:34

בעקבות ההסתה נגדו ברשתות החברתיות אישר נתניהו כיו"ר ועדת השרים לענייני שב"כ את העברת סידורי האבטחה של יו"ר כחול לבן ממשמר הכנסת לידי שירות הביטחון הכללי. זאת לאחר שבכנסת הוסיפו מאבטח נוסף לגנץ

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן כיו"ר ועדת השרים לענייני שב"כ אישר הערב (שלישי) כי אבטחת יו"ר כחול לבן בני גנץ תועבר ממשמר הכנסת לידי שב"כ. זאת, בעקבות המלצת שירות הביטחון הכללי בנושא לוועדת צ'חנובר (הוועדה המייעצת לענייני אבטחה).

ביום שבת האחרון הודיע קצין הכנסת כי הוחלט לתגבר את האבטחה סביב גנץ בעקבות ההסתה נגדו ברשתות החברתיות. בעקבות זאת נוסף ליו"ר כחול לבן עוד מאבטח קבוע, בנוסף לאבטחה הצמודה שהייתה לו עד כה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, ר"ג 1 במרץ 2020. אבשלום ששוני/פלאש90, אתר רשמי
האבטחה סביבו תתוגבר. גנץ/אתר רשמי, אבשלום ששוני/פלאש90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן הבהירו כי הם "מתייחסים בחומרה רבה" לפרסומים הכוללים איומים או הסתה לאלימות. מנדלבליט וכהן שוחחו על הפרסומים המופצים ברשתות, שלפי הודעתם המשותפת "מכילים תכנים וביטויים העשויים לעלות כדי עבירות פליליות שונות, לרבות איומים בפגיעה פיזית והסתה לפגיעה פיזית ואף לרצח". השניים הוסיפו כי "הם מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות".

בסוף השבוע האשים גנץ את נתניהו, על שהוא מעודד הסתה נגדו ברשתות החברתיות. בציוץ בטוויטר, שיתף פוסט של אדם שקרא "לרצוח את גנץ בכיכר ולצרף אותו לרבין", וכתב "נתניהו, עצור את ההסתה הפרועה, אל תגיד שלא ידעת".

ראש הממשלה מצידו טען כי השמאל הוא המסית. "הם כל הזמן מסיתים עלינו שאנחנו מסיתים. הם משווים את תומכי הטרור לחרדים. אתם משווים את המפלגות בגוש הימין שתומכות בחיילי צה"ל שאוהבים את מדינת ישראל לרשימה ששוללת את כל זה? רדו מהנושא הזה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully