וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש והמשטרה בהודעה חריגה בשל האיומים על גנץ: "מתייחסים בחומרה רבה להסתה"

לאחר שקצין הכנסת החליט לתגבר את האבטחה סביב יו"ר כחול לבן, מנדלבליט וכהן שוחחו על הפרסומים נגדו והבהירו כי הם מחויבים לפעול כדי לטפל בביטויים המעלים חשד לעבירות פליליות. "לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית"

גנץ ונתניהו מסרו הצהרות לאחר פרסום תוצאות האמת הלא-רשמיות של הבחירות/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: עמית שמחה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן הבהירו היום (ראשון) כי הם "מתייחסים בחומרה רבה" לפרסומים הכוללים איומים או הסתה לאלימות. זאת, לאחר שקצין הכנסת החליט לתגבר את האבטחה סביב יו"ר כחול לבן בני גנץ, בעקבות ההסתה נגדו ברשתות החברתיות.

מנדלבליט וכהן שוחחו היום על הפרסומים המופצים ברשתות, שלפי הודעתם המשותפת "מכילים תכנים וביטויים העשויים לעלות כדי עבירות פליליות שונות, לרבות איומים בפגיעה פיזית והסתה לפגיעה פיזית ואף לרצח". השניים הוסיפו כי "הם מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ במהלך נאומו במטה המפלגה בתל אביב לאחר תוצאות המדגם 3 במרץ 2020. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

עוד הובהר בהודעתם המשותפת של מנדלבליט וכהן כי "מדיניות האכיפה ביחס לעבירות הנושקות לחופש הביטוי היא מטבעה מדיניות מצמצמת, וברור כי לא כל התבטאות קשה או מקוממת מגבשת בהכרח עבירה פלילית. עם זאת, ברור כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית. בהתאם למדיניות אכיפת החוק החלה על מקרים חמורים מעין אלו, הם ייבדקו ויטופלו לגופם ביסודיות ובמקצועיות".

מ"מ המפכ"ל אמר היום כי "משטרת ישראל תפעל בנחישות ובהתאם להוראת החוק משיקולים מקצועיים וענייניים גרידא זאת לאחר בחינה מדוקדקת של נסיבות כל מקרה מבלי לפגוע בחופש הביטוי. אני קורא לכלל הציבור, לנהוג באיפוק ובאחריות, במסגרת החוק ולא להיגרר להסתה, האשמות והשמצות".

עוד בוואלה!

ליברמן הציב חמישה תנאי סף לכניסתו לממשלה; גנץ: "מוסכם"

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי
מ״מ מפכ״ל המשטרה ביקר ניצב מוטי כהן ביחידת להב 433 של משטרת ישראל.24 בנובמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
מוטי כהן/דוברות משטרת ישראל

מוקדם יותר האשים גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על שהוא מעודד הסתה נגדו ברשתות החברתיות. בציוץ בטוויטר, שיתף גנץ פוסט של אדם שקרא "לרצוח את גנץ בכיכר ולצרף אותו לרבין", וכתב "נתניהו, עצור את ההסתה הפרועה, אל תגיד שלא ידעת".

יו"ר כחול לבן תקף את נתניהו בהצהרה שמסר לתקשורת אתמול ואמר כי הוא לא עושה דבר כדי לעצור את ההסתה נגדו. "ההסתה משתוללת לכל עבר ואתה שותק. ח"כים מרגישים מאוימים, פרקליטים, שופטים, צועדים בפחד, היועמ"ש מאויים שיפוטר ואתה שותק". גנץ המשיך ואמר. "השלטון שלך (נתניהו) דרס את כל הנורמות. זהו שלטון מוכה שכרון כוח ועיוורון למעשים חמורים. לא ניתן לישראל להפוך לדיקטטורה לא באופי שלה ולא בסגנון שלה אותנו לא יפחידו".

על רקע דברים אלה, קצין הכנסת החליט כי לגנץ יתווסף עוד מאבטח קבוע, בנוסף לאבטחה הצמודה שהייתה לו עד כה. מהכנסת נמסר כי ההחלטה התקבלה בידי "קצין הכנסת, ניצב יוסף גריף, גוף מונחה על ידי משטרת ישראל בכל הנוגע לאבטחתם של חברי הכנסת", וכי גם בנושא פנייתו של גנץ, "קצין הכנסת מצוי מזה זמן מה בשיח מקצועי שוטף עם הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל ופועל בהנחייתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully