וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן אישר לקדם מהלך להחלפת אדלשטיין; המועמד המוביל: מאיר כהן

את המהלך יזמו בכירים בכחול לבן, וכדי לממשו נדרשת תמיכתם גם של הח"כים מהרשימה המשותפת ומהעבודה-גשר-מרצ. לביצוע הצעד נדרש רוב רגיל, ואם אכן יושג כזה, ח"כ כהן מכחול לבן צפוי להתמנות. בכיר במשותפת: "אנחנו לא על אוטומט"

עריכה: טל רזניק

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אישר לקדם מהלך למינוי יו"ר כנסת חדש, במקומו של היו"ר המכהן יולי אדלשטיין מהליכוד. את המהלך יזמו בכירים בכחול לבן, וכדי לממשו נדרשת תמיכתם גם של הח"כים מהרשימה המשותפת ומהעבודה-גשר-מרצ. אם יושג הרוב למהלך, ח"כ מאיר כהן מכחול לבן צפוי להתמנות לתפקיד.

אדלשטיין מכהן כעת בתפקידו כיושב ראש כנסת זמני, זאת על בסיס הבחירה בו בהשבעת הכנסת ה-21. אחרי הבחירות לכנסת ה-22, נעשו ניסיונות להחליפו מצד מפלגת כחול לבן, אך ליברמן התנגד. כעת, ליברמן סבור שהשליטה בכנסת בידי גוש המרכז-שמאל נחוצה מאד, לטובת קידום מהלכים כמו החוק שימנע מנתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, והוא מוכן לתת ידו למהלך. עם זאת, תמיכת ליברמן בהחלפת אדלשטיין אינה בהכרח מעידה על כך שהוא יתמוך גם בהקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת.

אביגדור ליברמן ויולי אדלשטיין, מליאת הכנסת, 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
ליברמן ואדלשטיין במליאת הכנסת/ראובן קסטרו

להחלפת אדלשטיין נדרש רוב רגיל, ואת המהלך להחלפתו ניתן להוציא לפועל ביום ההשבעה בהצבעה רגילה במליאה. באדלשטיין צפויים לתמוך חברי בלוק הימין, 58 חברי כנסת, ובמועמד של כחול לבן, ככל הנראה, ח"כ כהן, צפויים לתמוך 62 חברי כנסת. עם זאת, בכיר ברשימה המשותפת אמר לוואלה! NEWS: "נדון על כך בסיעה. שלא יחשבו שאנחנו איתם על אוטומט".

ליברמן צייץ בטוויטר כי ההחלטה על יו"ר הכנסת "תתקבל רק לאחר שהנשיא יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד המועמדים".

אם חברי הכנסת של הרשימה המשותפת ימליצו על יו"ר כחול לבן בני גנץ להרכבת הממשלה, האחרון צפוי לקבל ראשון את המנדט מהנשיא, היות ומספר הממליצים עליו יהיה גדול יותר ממליצי ראש הממשלה בנימין נתניהו. במקרה כזה, לגנץ יהיו 28 ימים להקים ממשלה ושבועיים נוספים, אם יבקש זאת. בנוסף, ראשות הוועדה המסדרת בכנסת שתפקידה לקדם הליכי חקיקה, מינוי ראשי ועדות זמניות כמו ועדת החוץ והביטחון וועדת הכספים, יהיה בידי כחול לבן, מה שמאפשר להם שליטה כמעט אבסולטית בכנסת.

ח"כ אסף זמיר ומאיר כהן במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
צפוי להתמנות אם יושג רוב למהלך. ח"כ כהן בכנסת/ראובן קסטרו

התמיכה של חברי המשותפת במהלכים שינסה גנץ לקדם אינה ודאית. ח"כ עאידה תומא סלימאן צייצה אתמול בטוויטר תנאי עקרוני להמלצה של חברי המפלגה בגנץ, וטענה כי הוא "לא מבין שאין לו המלצה אפילו כל עוד הוא לא פונה אל הרשימה המשותפת ישירות ופומבית. גנץ - תפנים". המפלגה צפויה להתכנס היום לישיבת סיעה ראשונה מאז הבחירות, זאת על מנת לקבל החלטות על המהלכים הצפויים בקרוב במערכת הפוליטית.

(עדכון ראשון: 13:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully