וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של חולה קורונה מאשימה: "התחננו בפני מד"א שיבואו לקחת דגימה"

משפחתו של חולה 71, עובד רשות שדות התעופה שנדבק בנגיף ממקור לא ידוע, טענה כי התריעה על מצבו בפני רשויות הבריאות, אך אלו סירבו לבצע בו בדיקת קורונה, למרות שלדבריהם הבחינו בתסמינים החשודים. "זלזלו במה שאמרנו, השכיבו אותו במסדרון"

עריכה: טל רזניק

משפחתו של חולה הקורונה הישראלי מספר 71, גבר בשנות ה-60 ממרכז הארץ, עובד רשות שדות התעופה, טענה כי התריעה על מצבו בפני מד"א ורשויות הבריאות, אך הם סירבו לבוא לביתם לקחת דגימה, כפי שהורו הנחיות משרד הבריאות. "כבר עשרה ימים שישי לו חום, התחננו בפני מד"א שיבואו לקחת דגימה כי יש לו דלקת ריאות - הם לא הסכימו", כך אמרה אשתו של החולה, שעל פי ההערכות, נדבק ממקור לא ידוע.

לדבריה, היא אמרה להם כי הוא עובדת רשות שדות התעופה ותחושותיו אינן נורמטיביות. " אמרתי להם שאני לוקחת אותו למיון ואני רוצה להיות אחראית. שיבואו לקחת דגימה לפני שאנחנו נדביק חצי בית חולים", אך לטענתה, בארגון לא הסכימו.

שדה התעופה בן גוריון 10 במרץ 2020. ראובן קסטרו
נתב"ג ריק בשל בהלך הקורונה, אמש/ראובן קסטרו

"גם בקופת חולים לאומית זלזלו במה שאמרנו וגם במיון, למרות שהם הבחינו בדלקת הריאות ואת המדדים בדם", אמרה אשת החולה. "ולמרות הכל, הם לא הסכימו ואמרו לא". היא סיפרה כי לקחה את בעלה למיון ביום ראשון האחרון, והוא אושפז במהלך הלילה עם אפיסת כוחות. "הוא היה במצב נוראי, השכיבו אותו במסדרון. בבוקר הרופא אמר לו שילך הביתה ושייקח אנטיביוטיקה".

לאחר שהחזירה אותו הביתה ביום שני בבוקר, אמרה כי כבר באותו אחר צהריים הוא שוב חש ברע, ונלקח למיון בשנית. "אך שם שוב לא הסכימו לעשות לו בדיקת קורונה הוא אושפז". לדבריה, רק היום (רביעי) נעתרו לבצעה, ותוצאותיה היו חיוביות. "זו הרגשה קשה למרות שאני יודעת שעשינו הכול לדווח, לבקש דגימה, להתאשפז. המערכת עובדת באוטומט מבלי להפעיל שיקול דעת ולחשוב מחוץ לקופסא".

עוד בוואלה!

התפשטות הקורונה: ראש ישיבה תיכונית בגוש עציון נדבק בנגיף

לכתבה המלאה
מחלקה ייעודית לחולי קורונה בביח השרון שבמרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון). אתר רשמי, אתר רשמי
מחלקה ייעודית לחולי קורונה בביח השרון/אתר רשמי, אתר רשמי

לדברי רשות שדות התעופה, "מדובר בעובד המנהל את אחזקת מערכות בקרה וגילוי אש אשר לא היה במתקני הרשות בעשרה ימים האחרונים. לאור העובדה שקיים רישום מדויק של הפגישות, הן הועברו למשרד הבריאות אשר מקיים בשעה החקירה האפדימיולוגית הקשורה לעובד".

ברשות הבהירו כי כל העובדים אשר באו במגע ישיר עם החולה לפני עשרה ימים נשלחו לביתם לבידוד ודווחו כנדרש. "אנו נטפל בעובד ומשפחתו ונאחל לו ולמשפחתו בריאות ונסייע להם ככל הניתן".

חולה מספר 66: ילד בן 9 מתל אביב

מניין החולים בנגיף הקורונה בישראל עלה היום ל-76 בני אדם. בין החולים החדשים ילד בן תשע מתל אביב, משרת קבע בצה"ל ותושב גוש עציון שנדבק בארצות הברית - כולם שבו מחו"ל בימים האחרונים. משרד הבריאות החל לפרסם את המקומות והטיסות בהם שהו, והורה לכל מי שבא עמם במגע להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום.

קודם לכן הודיע המשרד על שורת הנחיות חדשות למניעת התפשטות הקורונה, בהן הוראה שלא לקיים אירועים לקהל של יותר מ-2,000 איש. בנוסף לכך, הנחו לשקול נחיצות כל אירוע הכולל התקהלות. עוד הוסיפו במשרד כי יש להימנע מביקורים בבתי חולים ובמוסדות לקשישים. ברשות הפלסטינית עלה מניין הנדבקים ל-30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully