וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין חוגגת ניצחון על הקורונה: הנשיא שי ביקר במוקד ההתפרצות

10.3.2020 / 9:57

בסימן לכך שבייג'ינג סבורה שמאמצי הבלימה של התפשטות הנגיף שלה הובילו לתפנית, שי הגיע לווהאן. מספר החולים החדשים ממשיך לצנוח עם 19 נדבקים חדשים בלבד ביממה, ובתי החולים הזמניים שהוקמו במיוחד - נסגרו. ביקורו של הנשיא הקפיץ את הבורסה הסינית

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא סין שי ג'ינפינג ביקר היום (שלישי) בעיר ווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה, בפעם הראשונה מאז תחילת המשבר. זאת, כסימן לכך שבייג'ינג סבורה שמאמציה לבלום את התפשטות הנגיף הובילו לתפנית, לאור הצניחה במספר החולים החדשים.

התפשטות הווירוס מחוץ לווהאן, שבה הוא התגלה בדצמבר האחרון, הואטה באופן דרמטי בשבוע החולף. עתה, סין מתמקדת במניעת מקרים מיובאים ממדינות אחרות בעולם, כמו איראן, איטליה וקוריאה הדרומית.

הדיווח על ביקורו של שי הקפיץ את הבורסה הסינית עם פתיחת המסחר.

נשיא סין שי ג'ינפינג בביקור בעיר ווהאן, 10 במרץ 2020. טוויטר, צילום מסך
סימן לתפנית החיובית. ביקורו של שי בווהאן/צילום מסך, טוויטר

"זה ברור ששי לא ביקר בוואהן מוקדם יותר מפני שהסיכון שייחשף לנגיף היה גבוה יותר בהתחלה", אמר זהאנג מינג, פרופסור באוניברסיטת רנמין בבייג'ינג. "הוא נמצא שם עכשיו כדי לקצור את הפירות. נוכחותו שם פירושה שהמפלגה הקומוניסטית עשויה להכריז בקרוב על ניצחון נגד הווירוס".

עוד בוואלה!

בהלת הקורונה: 17 מתו מהנגיף בסין, חולים ראשונים בפנמה ומונגוליה

לכתבה המלאה

סין עמדה תחת ביקורת פנימית ועולמית בגלל תגובתה המוקדמת לנגיף, אך צעדיה הדרקוניים, הכוללים סגר על ווהאן ומחוז חוביי, התגלו כאפקטיביים במניעת ההתפשטות. חוביי, שהעיר ווהאן היא בירתה, הודיעה כי תיישם "קוד בריאותי" שיבטיח כי אנשים ברמת סיכון בינונית או נמוכה להיחשף לווירוס יוכלו להתחיל לנוע.

סוכנות הידיעות הסינית "שינואה" דיווחה כי במהלך ביקורו בעיר, שי "יביע את ברכתו כלפי הצוותים הרפואיים, הקצינים הצבאיים והחיילים, העובדים בקהילה, השוטרים, הגורמים הרשמיים והמתנדבים שנלחמו במגפה בקו החזית, כמו גם המטופלים והתושבים".

נשיא סין שי ג'ינפינג בביקור בעיר ווהאן, 10 במרץ 2020. טוויטר, צילום מסך
ביקורו של שי בווהאן/צילום מסך, טוויטר

בסין היבשתית נרשמו 19 מקרים חדשים של הידבקות בקורונה, לעומת 40 ביום הקודם לכך. זהו גם היום השלישי ברציפות שבה לא היו מקרים חדשים של קורונה מחוץ למחוז חוביי המועברים באופן מקומי. מבין המקרים החדשים, 17 היו במחוז חוביי, אחד בייג'ינג ואחד בגואנדונג על ידי אנשים המגיעים מחוץ למדינה, לפי רשות הבריאות המקומית. זה מביא את המספר הכולל של המקרים המאומתים בסין ל-80,754.

מאז ההתפרצות, 59,897 מטופלים שוחררו מבית החולים בסין. אלה ששוחררו לאחרונה מחויבים להיכנס לבידוד של 14 יום. בווהאן, 14 בתי החולים הזמניים שהוקמו באופן ייעודי להתמודדות עם הקורונה נסגרו.

נשיא סין שי ג'ינפינג בביקור בעיר ווהאן, 10 במרץ 2020. טוויטר, צילום מסך
ביקורו של שי בווהאן/צילום מסך, טוויטר

ביום שבת, בית מלון קטן ששימש לבידוד מטופלים במחוז פוג'יאן הדרומי קרס והרג 20 בני אדם, בעוד שעשרה עדיין לא חולצו. מבין 71 בני אדם בתוך בית המלון בקוואנזהאו בעת ההתרסקות, 58 היו תחת בידוד.

שי, שתחילה נעדר מהסיקור התקשורתי של משבר הקורונה בסין, הפך בשבועות האחרונים לבולט יותר. ב"גלובל טיימס", הרואה אור מטעם עיתון מפלגת השלטון הקומוניסטית, דווח על כמה מהפעולות שבהן הנשיא נקט: "שי פיקד באופן אישי על מלחמת העם נגד המגפה. הוא העניק תשומת לב מתמשכת למניעת המגפה ונתן מדי יום הנחיות בכתב ובעל פה".

(עדכון ראשון: 7:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully