וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 מיליון איש בהסגר בשל הקורונה: איטליה מרחיבה את המגבלות לכל המדינה

10.3.2020 / 8:44

ראש הממשלה הודיע כי לא יהיה עוד "אזור אדום" ובמקום זאת המגבלות יחולו על כל שטחי המדינה. להישאר עכשיו בבית", קרא קונטה, אחרי זינוק נוסף במספר המתים - 463. הרחובות ננטשו, ושבעה אסירים נהרגו במהומות

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

לאחר עלייה של כמאה בני אדם ביממה במניין הקורבנות מהקורונה, איטליה הרחיבה אמש (שני) את הסגר לכל רחבי המדינה, במהלך חסר תקדים שנועד לנסות לבלום את התפשטות הנגיף. ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, הודיע כי לא יהיה עוד "אזור אדום", אלא במקום זאת - כל שטחי המדינה יהיו תחת אותם התנאים. במסגרת הסגר, התנועה של 60 מיליון האזרחים תהיה מוגבלת להגעה למקומות עבודה ולמקרי חירום בלבד, וכל ההתאספויות הציבוריות ייאסרו.

כך, אירועי ספורט ובהם גם משחקי הכדורגל יבוטלו. עם זאת, התחבורה הציבורית תמשיך לפעול. סגירת בתי הספר והאוניברסיטאות, שהוטלה על האזורים בצפון המדינה שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהנגיף, תורחב לכל שטחי המדינה עד ל-3 באפריל. "ההחלטה נועדה לעזור להגן על החברים השבריריים ביותר בקהילה", אמר קונטה. לדבריו, "ההתנהגות הנכונה עבור הציבור היא להישאר עכשיו בבית".

אדם עם מסכה על פניו צועד ברחוב בוונציה שבאיטליה ב-9 במרץ 2020. רויטרס
הממשלה קראה לציבור להישאר בבית. אדם עם מסכה צועד ברחובות ונציה, היום/רויטרס

הסגר שעליו הכריז קונטה מהווה הרחבה של המגבלות הקיימות, שעד כה הוטלו על כארבע מאוכלוסיית המדינה. זאת אחרי שהנגיף הדביק 7,375 איש, הכי הרבה פרט לסין. מוקדם יותר אתמול, הרשויות הודיעו כי מספר המתים במדינה עלה מ-366 ל-463 - קפיצה של כמאה קורבנות ביממה.

קונטה אמר לכתבים שהצעדים שננקטו עד כה לא הספיקו. לדבריו, כל האומה צריכה להקריב מעצמה כדי להפסיק את ההתפשטות. "העתיד שלנו ועתידה של איטליה נמצאים בידינו. הידיים האלה צריכות להיות יותר אחראיות היום מאי פעם", אמר קונטה.

"כולנו חייבים לתת משהו לטובתה של איטליה. עלינו לעשות זאת עכשיו, ונוכל לעשות זאת רק אם כולנו נשתף פעולה ונאמץ את הצעדים המחמירים האלה", הוסיף. הוא הכריז כי "אין יותר חיי לילה" מאחר שלדבריו, "אנחנו לא יכולים לאפשר זאת יותר".

עוד בוואלה!

6 אסירים נהרגו במרד בבתי כלא באיטליה נגד מגבלות נגיף הקורונה

לכתבה המלאה
ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה במסיבת עיתונאים ב-4 במרץ 2020. רויטרס
"שעתנו האפלה ביותר". ראש ממשלת איטליה קונטה, השבוע/רויטרס

בנוסף למגבלות על התנועה בשטחי המדינה, הממשלה תאפשר יציאה רק עבור מי שיש לו סיבה מוצדקת לטוס, למשל בגלל עבודה או משפחה. מלבד התיירים, הנוסעים שימריאו מהמדינה יצטרכו להצדיק את עצמם. כמו כן, חל איסור על עגינת ספינות בחלק מהנמלים.

הממשלה כבר הורתה על סגירת בתי קולנוע, תיאטראות ומוזיאונים ולסגור את כל החנויות והמסעדו. המסעדות והברים ייסגרו עכשיו בשעה שש בערב, ואתרי הסקי באלפים יושבתו אף הם.

אנשים עם מסכות על פניהם בשדה התעופה מלפנסה שבמילאנו איטליה ב-9 במרץ 2020. רויטרס
נוסעים עם מסכות על פניהם בשדה תעופה במילאנו/רויטרס

הודעתו של ראש הממשלה האיטלקי מגיעה לאחר שמוקדם יותר הוא הבטיח להגביר את ההוצאות כחלק מ"טיפול הלם חשמלי מאסיבי" בנזקים הכלכליים שנגרמו כתוצאה מנגיף הקורונה. קונטה אמר כי אם האזרחים ימלאו אחר ההגבלות הדרקוניות, הממשלה תזרים כספים נוספים והוסיף כי איטליה תתגבר על ההתפרצות. לדבריו, ההקרבה שעליהם לעשות היא לטובת הכלל.

קונטה תיאר את ההתפרצות כ"שעתה האפלה ביותר" של המדינה. בריאיון לעיתון "לה רפובליקה", אמר קונטה: "הימים אלה, חשבתי על הנאומים הישנים של (וינסטון) צ'רצ'יל - זו השעה האפלה ביותר שלנו אבל אנחנו נצלח אותה".

"אף פעם לא ראיתי משהו כזה"

המגבלות החדשות שהוכרזו בתחילת השבוע כבר גבו מחיר ממילאנו, שרחובותיה היו שקטים מהרגיל אתמול וחנויות ובתי קפה רבים היו סגורים. אפילו אלו שנותרו פתוחים, רובם היו ריקים.

"לא היה כאן אף אחד, אף פעם לא ראיתי משהו כזה", אמר עובד בחנות במרכז העיר.

ההשפעה הדרמטית ביותר הורגשה בבתי הכלא הצפופים של איטליה, שבהם נרשמו מהומות ברחבי המדינה אחרי שזכויות הביקורים שלהם נקטעו. שבעה אסירים נהרגו בכאוס.

בזמן שהמדינה כבר נמצאת על סף מיתון, מהלכי הממשלה גובים מחיר עצום מהכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו, שלה גם יש את החוב השני בגודלו, אחרי יוון.

הבורסה במילאנו, שאיבדה כ-17% מאז ההתפרצות בצפון איטליה, איבדה כ-11% נוספים אתמול, הכי הרבה באירופה.

(עדכון ראשון: 22:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully