וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 אסירים נהרגו במרד בבתי כלא באיטליה נגד מגבלות נגיף הקורונה

שני סוהרים נלקחו בשבי במהומות שפרצו בכמה בתי סוהר. זאת אחרי שהוגבלו ביקורו משפחות לאור השתוללות הווירוס. הממשלה הבטיחה להזרים כספים נוספים, בעוד שהמדינה מתקשה להסתגל למגבלות הקשות ביותר שהוטלו עליה מאז מלחמת העולם ה-2. כמאה חולים נהרגו ביממה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אסירים בכמה בתי כלא באיטליה התמרדו הלילה (שני) בשל תקנות חדשות שהועברו בניסיון לבלום את התפרצות נגיף הקורונה. ראש שירות בתי הסוהר, פרנצ'סקו בסנטיני, אמר כי שלושה אסירים נהרגו בכלא בעיר מודנה שבצפון המדינה, ושלושה אחרים נהרגו בזמן שהועברו מבית הכלא. במסגרת הצעדים החדשים שאישרה הממשלה, אסירים יורשו ליצור קשר רק דרך הטלפון או באמצעים רחוקים אחרים, ולא יזכו בביקורי משפחות, לפחות עד 22 במרץ.

גורמים במשרד המשפטים אמרו כי שניים מהאסירים מתו ממנת יתר מסמים שנמצאו במרפאות בתי החולים, בזמן שהאסיר השלישי נמצא מכחיל בפניו וסיבת המוות נחקרת. משרד המשפטים אמר כי הוצתו שריפות בכמה בתי כלא, שגרמו לנזקים כבדים. "הייתה סדרה רצינית של התקוממויות ברחבי המדינה", אמר ראש שירות בתי הכלא. בתיעוד בטלוויזיה המקומית נראו ניידות משטרה וכבאיות מחוץ לבית הכלא, כשעשן סמיך מיתמר לשמיים.

קרובי משפחה של אסירים מתעמתים עם שוטרים מחוץ לכלא ברומא לאחר שהושעו ביקורי המשפחות מחשש לקורונה, 9 במרץ 2020. רויטרס
קרובי משפחות האסירים מתעמתים עם שוטרים מחוץ לכלא ברומא/רויטרס

המהומות החלו בעיר הצפונית מודנה אחרי שאסירים בכלא סאנטאנה קיבלו את ההודעה על ביטול הביקורים. שלושה מתו בבית הכלא, בעוד ששלושה מתו לאחר שהועברו משם. בכלא סאן ויטורה שבמילאנו, האסירים העלו באש את אחד התאים באחד מששת אגפי המתקן, לפני שטיפסו על הגג והחלו לנופף בכרזות.

בכלא שבעיר הצפונית פוג'ה, כ-20 אסירים הצליחו לפרוץ החוצה מהבניין במהלך המחאה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות האיטלקית "אנסה", עד מהרה רבים מהם נלכדו מחדש. מהומות נוספות התפרצו בכמה בתי כלא אחרים בצפון המדינה ובמתקנים בנאפולי ובבירה רומא. איגוד הסוהרים "סאפה" אמר כי שני סוהרים נלקחו בשבי בכלא בעיר פביה, והם שוחררו אחרי פשיטה של המשטרה. מודנה ופביה נמצאות ב"אזור האדום" שהקימה הממשלה במאמץ להכיל את התפשטות הווירוס.

"כבר הזהרנו מפני המתיחות הגוברת בבתי הכלא, ושאנחנו חוששים שהיא עלולה להסתיים בטרגדיה", אמרו בארגון זכויות האסירים "אנטיגונה". "יש לנקוט את כל הצעדים ההכרחיים כדי להבטיח שהאסירים מקבלים את מלוא זכויותיהם, להפסיק את ההסלמה במתיחות ולמנוע מאחרים למות. קורבן אחד זה כבר יותר מדי".

עוד בוואלה!

אחרי הסגר על רבע מהתושבים: זינוק במספר המתים מקורונה באיטליה

לכתבה המלאה
דגל איטליה קרוע מתנוסס מחוץ לעיירה סאן פיורנו, איטליה, שנמצאת בהסגר בשל התפרצות נגיף הקורונה, 7 במרץ 2020. רויטרס
דגל קרוע של איטליה על מבנה בעיירה שנמצאת בהסגר בצפון המדינה, שבת/רויטרס

המהומות בבתי הכלא עשויות להגביר את הלחץ על הממשלה של תנועת "חמישה כוכבים" האנטי-ממסדית והמפלגה הדמוקרטית מהשמאל. מנהיג הימין הקיצוני מתאו סלביני, שהיה חבר בממשלה הקודמת, אמר כי "אסור לפתוח את שערי בתי הכלא בשל ההתמרדויות".

הממשלה הבטיחה היום להגביר את ההוצאות כחלק מ"טיפול הלם חשמלי מאסיבי" בנזקים הכלכליים שנגרמו כתוצאה מנגיף הקורונה. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה, שתיאר את ההתפרצות כ"שעתה האפלה ביותר" של המדינה, אמר כי הממשלה תזרים כספים נוספים והוסיף כי איטליה תתגבר על ההתפרצות, אם האזרחים ימלאו אחר ההגבלות הדרקוניות שנכנסו לתוקף אתמול.

לדבריו, ההקרבה שעליהם לעשות היא לטובת הכלל. בשעות הבוקר, צללה הבורסה במילאנו, שנמצאת בלב מוקד ההתפרצות, ביותר מ-8%. בריאיון לעיתון "לה רפובליקה", אמר קונטה: "הימים אלה, חשבתי על הנאומים הישנים של (וינסטון) צ'רצ'יל - זו השעה האפלה ביותר שלנו אבל אנחנו נצלח אותה".

אתמול הוטל סגר על כרבע מהאוכלוסייה - כ-16 מיליון איש - כחלק מההגבלות הקשות ביותר באיטליה מאז מלחמת העולם השנייה. זאת אחרי שהנגיף הדביק 7,375 איש, הכי הרבה פרט לסין. כל בתי הספר והאוניברסיטאות באזור סגורים, כמו גם מוזיאונים, בתי קולנוע ובריכות שחייה. היום, הרשויות הודיעו כי מספר המתים במדינה עלה מ-366 ל-463 - קפיצה של כמאה קורבנות ביממה.

אזרחים ברחוב עוטים מסכות נגד נגיף הקורונה בשדה התעופה במילאנו איטליה, 9 במרץ 2020. רויטרס
הבורסה צוללת. נוסעים עם מסיכות בנמל התעופה של מילאנו, היום/רויטרס

בין החולים האחרונים התגלה גם מפקד הצבא, הרמטכ"ל סלבטורה פארינה. הוא אמר כי הוא חש בטוב ונמצא בבידוד עצמי. המכון לבריאות לאומית של איטליה אמר כי הגיל הממוצע של הקורבנות הוא יותר מ-81. רובם גברים, וליותר מ-80% מהם היו יותר משתי בעיות בריאותיות קשות. לאיטליה אחת האוכלוסיות המבוגרות ביותר בעולם.

המגבלות החדשות תקפות למילאנו, המרכז הכלכלי של איטליה, וונציה, שבנמלה לא מורשות ספינות תענוגות לעגון. תושבים לא יוכלו לצאת או להיכנס ללומברדיה, אזור שבו חיים כעשרה מיליון איש, פרט למקרי חירום. בנוסף ללומברדיה, הסגר הוטל על תתי-המחוזות פרמה, מודנה, פיאצ'נזה, רג'יו אמיליה, רימיני, פסארו ואוריבנו, אלסנדריה, אסטי, נוברה, וברנו קוזיו אוזולה, ורצ'לי, פדואה, טרביזו וונציה.

קרובי משפחה של אסירים מתעמתים עם שוטרים מחוץ לכלא ברומא לאחר שהושעו ביקורי המשפחות מחשש לקורונה, 9 במרץ 2020. רויטרס
קרובי משפחותיהם של האסירים מתעמתים עם שוטרים ברומא/רויטרס

מסעדות ובתי קפה יהיו פתוחים בין 6:00 ל-18:00, אך על הלקוחות לשבת במרחק של מטר אלו מאלו. התושבים נקראו להישאר בבתים ככל שניתן, ומי שיפר את ההסגר עשוי להישלח לשלושה חודשי מאסר. אירועי ספורט יהיו סגורים בפני קהל.

ארגון הבריאות העולמי יעץ לאיטליה להתמקד בעיקר בצעדים לבלימת התפשטות הווירוס, והתכניות שלה דומות לאלו של סין, מוקד ההתפרצות. אלו זכו לשבחים מצד הארגון, ועתה המצב, לפי השלטונות בסין, תחת שליטה.

(עדכון ראשון: 11:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully