וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הרוגי אסון החניון זועמות: "הפרקליטות גוררת רגליים"

8.3.2020 / 16:37

למרות הודעת הפרקליטות כי נשקלת העמדתם לדין של בכירי חברת "דניה סיבוס" בכפוף לשימוע, קרוביהם הקורבנות מותחים ביקורת על ההתמהמהות בקבלת ההחלטות. "אפילו פיצויים לא קיבלנו, כמה אפשר לענות אותנו?", אמרה אלמנתו של אחד מהפועלים שנהרגו

עריכה: יאיר דניאל

במשפחותיהם של ששת הפועלים, שנהרגו בקריסת החניון ברחוב הברזל בתל אביב, הביעו היום (ראשון) מורת רוח על העיכוב בהגשת כתבי האישום במסגרת הפרשה. אחרי שלוש שנים וחצי של חקירת האסון על ידי המשטרה והפרקליטות, הודיעה היום פרקליטות מחוז תל אביב כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע של חברי הנהלת חברת "דניה סיבוס" ומי מטעמם, לרבות המהנדס, האדריכל ומנהלי התכנון שעסקו בהקמת החניון שקרס בשנת 2016.

במשפחות טוענים כי העובדה שכתבי האישום עדיין לא הוגשו מעכבת גם את ההליך האזרחי לקבלת פיצויים, שהאלמנות והיתומים של הקורבנות ממתינים לסיומו, כמו גם הפצועים בדרגות הפציעה השונות. כפי שנחשף בוואלה! NEWS, חברות הביטוח של חברת דניה סיבוס מסרבת להכיר באחריות ולשלם את הפיצויים למשפחות ההרוגים, זאת בטענה שהגורם לקריסת החניון ברמת החייל הוא תאונת דרכים - ולא כשל הנדסי.

כמו כן, לפני כחצי שנה פורסם בוואלה! NEWS כי הפרקליטות מתעכבת בקבלת ההחלטות בנושא ושלחה את התיק פעם נוספת להשלמות חקירה במשטרה. זאת, בעוד שבבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד מחכים להחלטת הפרקליטות בהליך הפלילי כדי להכריע בהליך האזרחי.

זירת קריסת החניון רמת החייל – חילוץ לכודים. ניב אהרונסון
זירת קריסת החניון ב-2016/ניב אהרונסון

בני המשפחות אמרו לוואלה! NEWS כי הם אינם מבינים מדוע בפרקליטות מתמהמהים בעניין הגשת כתב האישום כשלטענתם ברור לכל מיהם האחראים. גלינה יעקובוב, אשתו של אולג יעקבוב שנהרג באסון, אמרה כי "לא שמעתי כלום ולא עדכנו אותי. המצב קשה מאוד. אף אחד לא מתקשר ולא שואל מה איתנו".

היא הדגישה כי חלפו שלוש שנים מאז האסון ואמרה: "צריך לזרז את ההליך הזה. זה אסון נורא. איך הפרקליטות גוררת רגליים במקרה הזה ולא מגישה כבר כתבי אישום? כמה אפשר לענות אותנו? אני היום לבד בלי בעל. בשבילי זה כאילו קרה אתמול. היינו ביחד 30 ומשהו שנה. כל יום הוא היה חוזר מהעבודה. היום אני לבד. לפעמים אני לא יוצאת מהבית בכלל, קשה לי מאוד. החיים שלנו נהרסו מאז האירוע, ואפילו פיצויים לא קיבלנו. איך ייתכן דבר כזה?".

רומן רומנוב, גיסו של הרוג נוסף - אולג משויאלוב, הצטרף לדבריה ואמר כי "עדיין אי אפשר לומר שסגרנו מעגל. אנחנו חיים את האסון יום-יום ושעה שעה. מסקנות הפרקליטות לא יחזירו לנו את אולג היקר. אחותי ושתי בנותיה הקטינות נותרו ללא אב וללא בעל והדבר קשה ביותר".

עוד בוואלה!

שנה לאסון קריסת החניון: אלמנת ההרוג נלחמת בכל החזיתות

לכתבה המלאה
שנה אחריי: אלמנתו של ההרוג בקריסת החניון ברמת החייל הגישה תביעה (לאייטם של דנה ירקצי). באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
"כל יום הוא היה חוזר מהעבודה. היום אני לבד". גלינה יעקובוב/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

הוא הביע תקווה שכתבי האישום יוגשו לאלתר כדי ש"הסאגה הזאת תסתיים בהקדם". לדבריו, "מדובר באסון שפירק לנו את המשפחה ומאז היא לא מצליחה להשתקם. על הפרקליטות להבין שמאחורי האסון עומדות אלמנות ויתומים שמחכים כבר יותר משלוש וחצי שנים לסגירת מעגל, כשהתביעה האזרחית לפיצויים ממתינה למסקנות ההליך הפלילי שאותם מנסים למסמס בחברת 'דניה סיבוס' ומי מטעמה".

עו"ד דניאל שריד, המייצג את מושיאלוב ושני פצועים נוספים באסון, מסר כי "שלוש וחצי שנים המתנו למסקנות הפרקליטות, זמן רב לכל הדעות. היום התבשרנו כי מלוא טענותיה לעניין רשלנות 'דניה סיבוס' ומי מטעמם התבררו כנכונות. חברות הביטוח של הגורמים לאסון התחמקו מאחריות וטענו טענות הזויות, לרבות שהחניון קרס כתוצאה מתאונת דרכים ולא מרשלנות הקבלן, היזם והמהנדסים. לבית המשפט הוגשו עשרות תביעות אזרחיות אשר ממתינות למסקנות הפרקליטות בעניין".

שריד הוסיף כי "הפיצויים, להם זכאים מספר רב של יתומים, אלמנות ופצועים בדרגות פציעה שונות, מתעכבים זמן רב וזאת בגין טענות שונות ומשונות מצד האחראים לאסון. אני מקווה מאד כי כעת התיק יתקדם בקצב מהיר יותר ובני משפחות ההרוגים וכן הפצועים, יקבלו סוף סוף את הפיצוי הראוי בגין האסון הנורא - אסון שהיה יכול להימנע בנקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully