וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את בתי שניים מהמחבלים שרצחו את רנה שנרב

יפעת רוזנברג

5.3.2020 / 7:43

לאחר שבג"ץ דחה את עתירות בני משפחתם ושכניהם של וליד חנאתשה ויזן מגמס, הרסו הבוקר הכוחות את בתיהם של השניים. במהלך הפעילות פרצו עימותים בין חיילים ופלסטינים, שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הלוחמים. בנט למשפחת שנרב: "באנו חשבון עם המחבלים"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: עמית שמחה

צהל הרס את בתיהם של וליד חנאתשה ויזן מגמס, שניים מהמחבלים שהיו מעורבים ברצח רנה שנרב - כך נמסר הבוקר (חמישי) מדובר צה"ל. ביתו של חנאתשה היה בשכונת טירה ברמאללה, בעוד זה של מגאמס היה בביר זית שליד העיר. בימים האחרונים הוצבה משמרת ליד אחד הבתים כדי למנוע את הגעת הכוחות לבתים, שנהרסו הבוקר.

לפני כשבועיים דחה בג"ץ פה אחד עתירות שהוגשו נגד הריסת דירה ומבנה בהם התגוררו כל אחד מהשניים. השופטת יעל וילנר קבעה כי "אמנם קשה היא הפגיעה בקניינם של בני משפחה ושכנים אשר לא היו מעורבים בפיגוע, ואולם, נוכחי גלי הטרור הרצחניים, הרי ששימוש סביר ומידתי בסמכות ההחרמה וההריסה לשם הרתעה מפני ביצועם של מעשי טרור קטלניים - הוא משם הכרח בל יגונה".

רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
רנה שנרב, שנרצחה בפיגוע בדולב/באדיבות המצולמים

את העתירות הגישו בני משפחותיהם של המחבלים ודיירי הבניין בו נמצאת דירתו של חנאתשה. לביתו של המחבל קסאם שיבלי, שהיה שותף לביצוע הפיגוע, הוצא צו החרמה והריסה. משפחתו של המחבל הגישה עתירה לבג"ץ, שתידון בעוד כשבועיים.

במהלך הפעילויות התפתחו הפרות סדר אלימות בהשתתפות עשרות פלסטינים שהבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

המחבלים ביצעו, ביחד עם חברי חוליה אחרים, את הפיגוע באוגוסט 2019 במעיין דני, סמוך ליישוב דולב, בו נרצחה הנערה רנה שנרב ונפצעו אביה ואחיה, איתן ודביר שנרב. מתחקיר הפיגוע עולה כי חוליית המחבלים הגיעה אל המעין בדולב, הטמינה מטען חבלה על ציר הגישה למקום והפעילה אותו ממרחק של עשרות מטרים. ככל הנראה, לאחר הפיצוץ נמלטו חברי החולייה ומאז נפתחו סריקות נרחבות אחריהם.

עוד בוואלה!

מתחת לאף של צה"ל ומנגנוני הביטחון: כך פעלה החוליה שרצחה את רנה שנרב

לכתבה המלאה
הריסת בתי המחבלים  שרצחו את רנה שנרב ברמאללה 5 במרץ 2020. דובר צה"ל
"באנו חשבון עם המחבלים". הריסת בתי המחבלים, הלילה/דובר צה"ל

עם הריסת הבתים, שר הביטחון נפתלי בנט שוחח כעת עם הוריה של רנה שנרב. "היום באנו חשבון עם המחבלים המתועבים שרצחו אותה", אמר. "אנו חייבים לגבות מחיר כבד מכל מי שמרים ידו על אזרח ישראלי, ולא נפסיק לרדוף אחרי מי שרוצה ברעתנו. מי שפוגע בנו, נכאיב לו בחזרה. דם יהודי אינו הפקר".

דובר חמאס חאזם קאסם אמר כי הריסת הבתים ברמאללה היא מעשה טרור והתנהגות של כנופיות. "מדיניות הרס הבתים הוכיחה את כשלונה מתחילת המהפכה הפלסטינית הנוכחית והמשך השימוש בה מעיד כי הכיבוש אינו יכול להתמודד עם עמנו", אמר קאסם. "הכובש מניח שמדיניות זו תשבור את רצון עמנו או תפסיק את מאבקו מה שמעיד על טיפשותו". גם בחזית העממית הגיבו על הרס הבתים ומסרו כי זה פשע ציוני חשד שהם יגיבו עליו ביותר בהתנגדות.

מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה יהונתן שטינברג אמר כי "חיילי ולוחמי חטיבת בנימין העבירו הלילה מסר חד וברור - ידע כל מחבל שבכוונתו לבצע פיגוע כי ביתו יהרס ויבוצע אחריו מעקב שוטף על מנת שלא ייבנה מחדש. נמשיך לעשות כל שיידרש על מנת להבטיח את ביטחון האזרחים בגזרה, ולא נאפשר לטרור לפגוש את תושבי מדינת ישראל".

(עדכון ראשון: 06:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully