וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש חוליית הטרור שרצחה את רנה שנרב לפני אשפוזו: "החוקרים היכו אותי"

משפטו של סאמר ערביד החל ובמהלכו סנגורו צפוי לטעון כי ההודאות אינן קבילות בשל השימוש באמצעים פיזיים בחקירתו. מפרוטוקול דיון המעצר שנערך יום לפני אשפוזו עולה כי אמר לשופט: "אני מתקשה לבלוע ולא אוכל. קשה לי לעמוד". הממונה על החקירה השיב כי הוא נבדק כמה פעמים

צילום: מאיה הורודניצ'אנו, וואלה!NEWS

בבית המשפט הצבאי בעופר החל אתמול (שני) משפטם של המחבלים שרצחו את רנה שנרב בפיגוע בעין בובין, עם הקראת כתב האישום. בבית המשפט צפוי להתקיים תחילה משפט זוטא, שיבחן את טענות סאמר ערביד, הנאשם כי עמד בראש החוליה, נגד קבילות ההודאות שהוצאו תוך שימוש באמצעים פיזיים בחקירה.

ערביד, בן 44 מרמאללה, נעצר בסוף אוגוסט והוצא נגדו צו מעצר מנהלי, אך לאחר מכן שוחרר על ידי בית המשפט הצבאי. ב-25 בספטמבר הוא נעצר פעם נוספת והובא לדיון בפני שופט צבאי במגרש הרוסים ביום למחרת. בדיון בפני השופט אמר ערביד כי יש לשחרר אותו, התלונן על אלימות מצד החוקרים וטען כי אינו חש בטוב. משום שהיה מנוע עורך דין, שאל אותו השופט לשלומו. "קיים סימן אדום בגרון של החשוד והוא מסביר שהוא קיבל מכות מהחוקרים", נכתב בפרוטוקול הדיון. לדברי ערביד: "אני מתקשה לבלוע כשאני אוכל. יש לי בקשה. אני לא מצליח לאכול, מאתמול אני לא אוכל שום דבר, אם אני אוכל אני מקיא. בגלל זה אין לי כוחות, קשה לי לעמוד".

סאמר ערביד החשוד ברצח רנה שנרב, בית דין צבאי עופר,17 בפברואר 2020. פלאש 90, פלאש 90
ערביד/פלאש 90, פלאש 90

בתגובה לדברים, אמר הממונה על החקירה כי רופא בדק את ערביד כמה פעמים יום קודם לכן וכן באותו היום. בשב"כ ביקשו להאריך את מעצרו של ערביד ב-15 ימים, אך בית המשפט החליט להאריך את המעצר בשמונה ימים וזאת בין היתר בשל היותו מנוע מפגש עם עורך דין וכן בשל תלונותיו על מצבו הרפואי. עם זאת, למחרת הוא כבר אושפז במצב קשה בבית החולים הדסה הר הצופים כשהוא סובל מחבלות בכל גופו.

עוד בוואלה!

עקבות נעליים וניתוח מפות: כך נמצאה הקסדה של חלל צה"ל בנחל פארן

לכתבה המלאה
רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
חצי שנה לרצח. שנרב/באדיבות המצולמים

כחודש וחצי לאחר אשפוזו הוא שוחרר מבית החולים והוחזר לחקירה, ובדצמבר האחרון הוגשו נגד חברי החוליה כתבי אישום, המייחסים להם עבירת גרימת מוות ברשלנות וכן שורת עבירות של ניסיונות לגרימת מוות בכוונה, החזקת נשק, אימונים צבאיים ללא היתר, סחר בציוד מלחמתי וחברות בהתאחדות בלתי מותרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully