וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקבות נעליים וניתוח מפות: כך נמצאה הקסדה של חלל צה"ל בנחל פארן

18.2.2020 / 19:11

מיד עם הודעתו של המטייל צוותי יחידה 669 וחוקרי התאונות בחיל האוויר החלו לחפש את קסדתו של רס"ן דניאל גורי, שנפל במהלך טיסת אימונים בשנת 1984. בזכות מודיעין וסריקות בשטח הצליחו למצוא את האבידה ולהשיב אותה למשפחתו של החלל. "גאים להיות שותפים לתהליך"

צילום: דובר צה"ל

לאחר שצה"ל אישר היום (שלישי) כי הקסדה שנמצאה על ידי מטייל בנחל פארן שייכת לטייס הקרב רב-סרן דניאל גורי שנפל בטיסת אימונים בשנת 1984, סיפרו חוקרי תאונות ויחידת איתור הנעדרים בחיל האוויר על מסע החיפושים. סגן-אלוף ג', קצין אית"ן בפלגת מילואים ביחידה 669, סיפר כי עם הודעת המטייל בסוף השבוע נכנס הצוות לפעולה. לדבריו, המטרה הייתה "לנסות ולמקסם את המודיעין כדי להגיע ולסמן במפה את המיקום המדויק ביותר שאפשר להגיע אליו בשטח כדי למצוא את הקסדה".

"הלכנו על הנקודה המשוערת של השביל ונכנסנו לסריקה ראשונית אחרי עקבות הנעליים של המטיילים", שחזר סא"ל ג'. "ניסינו לזהות את הערוצים על בסיס המידע שהיה לנו מקודם ומפות. אני והצוות מאוד גאים להיות שותפים לחלק מהליך המציאה של הקסדה".

גם רב-סרן א', חוקר תאונות בענף תאונות ואיתור נעדרים במפקדת בקרת איכות (מבק"א), הביע התרגשות. "היה ברור לנו שהחזרת הקסדה למשפחתו, אלמנתו אופירה ובתו דנה, היא המשימה הראשונה במעלה ואנחנו מתכוונים לעשות את זה", אמר. "אני אישית וכל הצוות מאוד מתרגשים שבעצם אנחנו זוכים להחזיר את הקסדה למקום שהוא הכי טבעי וראוי עבורה - משפחת גורי".

נמצאה קסדתו של חלל צה"ל, טייס קרב בחיל-האוויר, רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל, בנחל פארן, גורי ז"ל נפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ.. דובר צה"ל
"החזרת הקסדה - המשימה הראשונה". חיפושים בנחל פארן/דובר צה"ל

הקסדה אותרה על ידי מטייל, ש', כעשרה קילומטרים מערבית ליישוב פארן. ש' העלה פוסט לפייסבוק עם הקסדה, שאליו צורף צילום של הקסדה עם הכיתוב "גורי", והשאיר אותה בשטח. עם מציאת הקסדה ביום שבת, דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר עודכן על מציאת הקסדה, שתועבר לבדיקה, והודה לאזרח על ערנותו.

עוד בוואלה!

המתיחות בדרום: מרחב הדיג ברצועה יורחב, היתרים יתווספו לסוחרים

לכתבה המלאה
נמצאה קסדתו של חלל צה"ל, טייס קרב בחיל-האוויר, רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל, בנחל פארן, גורי ז"ל נפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ.. דובר צה"ל
איש חיל האוויר עם קסדתו של גורי/דובר צה"ל

גורי, שהתגייס לקורס טיס בשנת 1969, סיים אותו כטייס במגמת מטוסי קרב. במהלך שירותו הוא שירת בטייסת 119, במערך הקורנס, והשתתף בכמה מבצעים ומלחמות ישראל. בנוסף לכך, הדריך בבית הספר לטיסה בחצרים במסגרת שירות המילואים ובתפקיד הצבת חירום שימש כמפקד קורס אימון מבצעי בטייסת 140.

ההתרסקות שהביאה למותו אירעה ב-27 במאי 1984, בעת טיסת אימונים עם אחד מחניכיו. בעקבות תקלה שהתרחשה במטוס, גורי וחניכו, סגן אילן רוזנטל, ניסו להיפלט מהמטוס, אך בשל תקלה כשלו כסאות המפלט והשניים נהרגו. גורי, שהיה בן 32 במותו, השאיר אחריו את אמו, ציפורה, שני אחיו וכן רעייתו אופירה, שהייתה בשלבי היריון מתקדמים. כחודשיים לאחר מותו נולדה בתו דנה ונקראה על שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully