וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

35 שנה אחרי נפילתו: האם נמצאה הקסדה האבודה של טייס הקרב?

אזרח שטייל בדרום הארץ גילה את הקסדה שעליה נכתב "גורי b.140". מבדיקה באינטרנט גילה כי ככל הנראה הייתה שייכת לרב-סרן דניאל גורי, שנפל במהלך טיסת אימונים יחד עם חניכו. חיל האוויר עדכן את משפחתו של החלל והודה לאזרח על ערנותו

אתר רשמי

(בווידאו: קסדות טייס חכמות למטוסי החמקן מסוג 35-F)

מטייל באזור נחל פארן בדרום הארץ מצא היום (שבת) קסדת טייס, שייתכן כי שייכת לרב-סרן דניאל גורי, שנפל במהלך טיסת אימונים בשנת 1984. חיל האוויר עודכן על מציאת הקסדה, והיא תועבר לבדיקה. בצה"ל עדכנו את משפחתו של גורי והודו לאזרח על ערנותו.

"על הקסדה מבפנים כתוב גורי ומשהו כמו b.140", כתב המטייל יואב נגב בפוסם שפרסם בקבוצת הפייסבוק "רודפי שלום, שלווה ושיטפונות". "מחיפוש קצר באינטרנט מצאנו שבשנת 1984 התרסק מטוס פנטום בו טסו רב-סרן גורי דניאל וחניך הטיסה שהיה עמו במרחבי הנגב. לא מציין מיקום. הקסדה נשארה בשטח". בהמשך עדכן נגב כי הנושא הועבר לטיפול הגורמים הרלוונטיים.

פוסט בפייסבוק על מציאת קסדתו של טייס חיל האוויר רב-סרן דניאל דני גורי שנפל במהלך טיסת אימונים בנגב בשנת 1984. מתוך פייסבוק, צילום מסך
חיפוש ברשת הוביל לאיתור זהותו של הטייס/צילום מסך, מתוך פייסבוק

גורי התגייס לקורס טיס בשנת 1969, השלים את שירותו הסדיר והמשיך לשירות קבע. במהלך מלחמת יום הכיפורים לחם כטייס פנטום ובאחד הקרבות אף הפיל מטוס מיג מצרי. עם שחרורו עבד כטייס ריסוס בחברת "מרום". במהלך מלחמת לבנון הראשון לחם כטייס מילואים, ובשנת 1983 חזר לשרת בצה"ל. ב-27 במאי 1984 יצא לטיסת אימונים עם אחד מחניכיו, סגן אילן רוזנטל, מעל מישור הנגב. במטוס אירעה תקלה טכנית והשניים ניסו להיפלט ממנו, אך כשלו ומצאו את מותם. גורי היה בן 32 במותו, והותיר אחריו אישה בחודש השמיני להריונה.

ביום הזיכרון בשנת 2014 נשאה אלמנתו, אופירה, את דבר המשפחות השכולות בטקס לחללי חיל האוויר בהר הטייסים. "הרגע הזה צרוב בנשמתי לעולם. ועברו כבר 30 שנה", סיפרה. "זה הרגע שחצה את חיי לשניים - אלה שלפני ואלה שאחרי. בצד האחד חיי הצעירים שהייתה בהם רוח נעורים, הרבה תמימות, שמחה גדולה תכניות בלי סוף לעתיד, חלומות ובעיקר אהבה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully