וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדקרה והופשטה מעורה: מחאה במקסיקו בעקבות רצח ברוטלי של אישה

15.2.2020 / 20:59

עיתון מקומי פרסם תמונות גרפיות של גופת צעירה ממקסיקו סיטי, שעוררו את זעמם של מאות נשים ברחבי המדינה. המפגינות ריססו כתובות על ארמון הנשיאות, שרפו כלי רכב והתעמתו עם כוחות הביטחון. "יש מאות מקרים כאלה, זה ממלא אותנו בכעס וזעם"

צילום: רויטרס

מפגינות מרחו אתמול (שישי) כתובות בצבע אדום כדם עם המילים "מדינת רצח הנשים" על ארמון הנשיאות במקסיקו, לפני שצעדו תחת הגשם הכבד למשרדי העיתון "לה פרנסה" כדי למחות נגד הסיקור השנוי במחלוקת של הקורבנות. הצעדה שהתקיימה ביום האהבה בהובלת נשים, פרצה בעקבות הרצח של אינגריד אסקמילה, צעירה בת 25 ממקסיקו סיטי, ופרסום תמונות גרפיות של גופתה המושחתת בעיתונות.
על פי החשד, אסקמילה נדקרה למוות על ידי בן זוגה, שלאחר מכן הפשיט אותה והוציא כמה מאיבריה הפנימיים בניסיון להשמיד ראיות.

חלק מבין 200 המשתתפים במחאה, רובם נשים, שרפו כלי רכב השייכים ל"לה פרנסה" ואף התעמתו עם כוחות הביטחון, שמנעו מהן לפרוץ למשרדי העיתון. הן דרשו צדק כשהן צעקו "אף לא עוד רצח אחד" ונשאו שלטים שבהם נכתב "אנחנו דורשות עיתונות אחראית", "כולנו אינגריד" ו"הסקסיזם הורג".

הפגנות נגד אלימות כלפי נשים במקסיקו, פברואר 2020. רויטרס
שרפו כלי רכב השייכים לעיתון. עימות בין המפגינים לכוחות הביטחון/רויטרס

במקסיקו נרצחות כעשר נשים בממוצע בכל יום. הנתונים מראים כי השנה שעברה סימנה שיא חדש במספר המקרים. ארגון האו"ם לשוויון והעצמת נשים גינה בטוויטר את הרצח של אסקמילה. "אנו דורשים פעולות מקיפות למיגור האלימות נגד נשים ונערות. אנחנו דורשים עשיית צדק מלאה", צייץ הארגון. "אינגריד היא לא מקרה בודד".

לילה פלורנסיו גררו, שבתה נרצחה באלימות בשנת 2017, קראה לנשיא אנדרס מנואל לופס אוברדור, ששהה בארמונו בעת המחאה, לעשות יותר כדי לעצור את האלימות. "זאת לא רק אינגריד. יש מאות מקרי רצח נשים", אמרה גררו. "זה ממלא אותנו בכעס וזעם".

אחת המפגינות ריססה עם צבע את השם "אינגריד" באותיות ורודות ענקיות על דלת ארמון הנשיאות. רבות מהמשתתפות ציינו שאסקמילה היא רק אחת מגל של רציחות אכזריות של נשים לאחרונה. אחרות ציירו סלוגנים בהם נכתב "הם הורגים אותנו" על אחד מקירות הבניין וירו להבות צהובות מפחיות צבע דליק.

בתוך הארמון המפואר, שבו מתגורר לופס אוברדור עם משפחתו, הנשיא ניסה לפייס את המפגינות במסיבת עיתונאים. "אני לא קובר את הראש בחול. הממשלה שאני מייצג תמיד תדאג להבטיח את בטיחותן של נשים", הוא אמר, מבלי לספק פרטים נוספים על תכניותיו.

עוד בוואלה!

נגיף הקורונה מתפשט: מקרה מוות ראשון באירופה, הווירוס הגיע לאפריקה

לכתבה המלאה
הפגנות נגד אלימות כלפי נשים במקסיקו, פברואר 2020. רויטרס
"אינגריד היא לא מקרה בודד". מפגינות במקסיקו/רויטרס

המפגינות האשימו גם את העיתונות בשיתוף פעולה עם התופעות לאור פרסום תמונות גופתה של אסקמילה. ב"לה פרנסה" הגנו על המוניטין שלהם כגוף המדווח על פשע ורצח, נושאים שלטענתם השלטון מעדיף להשתיק, ומסרו כי הם פתוחים לדון בשינוי הנהלים שלהם. "אנחנו מבינים היום כי זה לא היה מספיק ופתחנו בהליך של בחינה מעמיקה יותר", נכתב אתמול בעמוד הראשי של העיתון.

סטודנטית בת 22 לבושה בשחור שעטתה מסכה שחורה על פניו, אמרה כי נדמה שיש השפעה למחאה בעקבות מותה של הצעירה. לדבריה, "לה פרנסה" נכנעה "ללחץ מצד פמיניסטיות".

עיתון נוסף, "פסלה", כיסה את מרבית העמוד הראשי שלו בתמונת גופתה של אסקמילה תחת כותרת תואמת ליום האהבה: "הכול באשמת קופידון". השער הצית זעם לא רק בגלל התצוגה העקובה מדם, אלא גם בשל הטון ההיתולי בו השתמש לתיאור פשע בגינו נעצר בן זוגה של הצעירה. עורכי העיתון סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully