וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו: "המערב מנצח יחד"; מקרון: "יש היחלשות במערב"

שר החוץ האמריקני תקף את רוסיה, סין ואיראן שלטענתו מערערות את היציבות העולמית משום שהן "חושקות באימפריות". בנוסף, ניסה פומפאו להרגיע את האירופים מקריסת ברית נאט"ו. מנגד, נשיא צרפת מקרון הזהיר שהמערב נחלש בגלל "מדיניות אמריקנית" של התרחקות מאירופה

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו הגן היום (שבת) על תפקידה הגלובלי של ארצות הברית ופתח במתקפה על סין ורוסיה, שבמהלכה נשבע כי האידיאלים והערכים של המערב ינצחו. "אני שמח לדווח שהשמועות על מותה של הברית הטרנס-אטלנטית (נאט"ו) היו מוקדמות ומוגזמות". בנאום שנשא בוועידת הביטחון במינכן, הוסיף פומפאו כי "המערב מנצח ואנחנו מנצחים יחד".

דבריו של פומפאו הם תגובה לביקורת של נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר, שתקף אתמול את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר כי ממשלתו דחתה את רעיון הקהילה הבינלאומית. שטיינמאייר האשים את ארצות הברית, רוסיה וסין בהטלת חוסר אמון וחוסר ביטחון גלובלי. הוא ציין את סיפוח חצי האי קרים לרוסיה בשנת 2014, איומי סייבר של איראן וכפייה כלכלית של סין, כהוכחה לכך שמדינות אלו עדיין "חושקות באימפריות" ומערערות את היציבות של המערכת הבינלאומית.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, בוועידת הביטחון במינכן, 15 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
"המערב מנצח". שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, בוועידת הביטחון במינכן/רויטרס, רויטרס

"המערב מנצח", אמר פומפאו. "אבל עכשיו, יותר משלושים שנה מאז נפילת החומה (ברלין), מדינות שלא מכבדות את הריבונות עדיין מאיימות עלינו". ברקע החשש הגובר בארצות הברית מפני חברת וואווי הסינית, אמר פומפאו כי שלוש המדינות הללו משתמשות בתחום הסייבר כדי להשיג השפעה. "וואווי וחברות אחרות שמגובות על ידי סין הן סוסים טרויאניים למודיעין הסיני. קמפיין הדיסאינפורמציה של רוסיה מנסה להפנות את אזרחינו אחד נגד השני. התקפות סייבר איראניות תוקפות את רשתות המחשבים במזרח התיכון", אמר פומפאו.

מנגד, הזהיר נשיא צרפת עמנואל מקרון כי המערב "נחלש", לאחר ששר החוץ האמריקני ניסה להרגיע את החרדה האירופית מירידת ברית נאט"ו. "יש היחלשות במערב", אמר המנהיג הצרפתי בוועידת הביטחון במינכן. "יש מדיניות אמריקנית שהחלה לפני מספר שנים, ולא רק תחת ממשל זה, שכולל נסיגה מסוימת ומחשבה מחודשת על מערכת היחסים שלה עם אירופה".

מקרון הוסיף כי מדיניות ההתנגדות של אירופה כלפי רוסיה בשנים האחרונות נכשלה, וכיוון שאיש לא רצה להתעמת ישירות עם מוסקבה, האופציה היחידה היא לנהל דיאלוג קרוב כדי לגשר על הפערים. בוועידת הביטחון במינכן הוא אמר כי "אני שומע את ההתנגדות של השותפות שלנו, אני לא כועס, אבל אני יודע שלהתנגד ולהפגין חולשה זו לא מדיניות. זו מערכת לא יעילה".

עוד בוואלה!

מקרה מוות ראשון מחוץ לאסיה: בת 81 מת מווירוס קורונה בצרפת

לכתבה המלאה
נשיא צרפת עמנואל מקרון, בוועידת הביטחון במינכן, 15 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
"להתנגד ולהפגין חולשה זו לא מדיניות". נשיא צרפת עמנואל מקרון, בוועידת הביטחון במינכן/רויטרס, רויטרס

מקרון הוסיף כי "יש אפשרות שנייה שהיא לדרוש ולהפעיל מחדש דיאלוג אסטרטגי, מכיוון שהיום אנחנו מדברים פחות ופחות, העימותים מתרבים, ואנחנו לא מסוגלים לפתור אותם".

שר ההגנה של ארצות הברית מארק אספר דיבר אף הוא על המאמצים האמריקניים מול סין, ואמר כי וושינגטון עובדת עם חברות טכנולוגיה בארצות הברית ובמדינות בנות ברית, לפיתוח אלטרנטיבות לספקי סלולר מהדור החמישי של סין וכבר בחנה אותן בבסיסים צבאיים בארצות הברית. בכנס הביטחון במינכן אמר אספר כי "אנו מעודדים חברות טק לפתח פתרונות 5G אלטרנטיביים ואנחנו עובדים לצידן כדי לבדוק את הטכנולוגיות האלו בבסיסים הצבאיים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully