וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת סוערת: המועמד של מקרון לראשות עיריית פריז פרש בשל סרטון סקס

14.2.2020 / 20:00

דומיניק גריבו, דובר הממשלה לשעבר, פרש אחרי שאמן רוסי פרסם סרטון מיני שלו. הוא זכה לתמיכת פוליטיקאים מכל קצות הקשת הפוליטית, שהזהירו מפגיעה בדמוקרטיה, והותיר את נשיא צרפת ללא מועמד בבחירות בחודש הבא. "רציתי לחשוף צביעות", אמר האמן

צילום: רויטרס

בעל ברית של נשיא צרפת עמנואל מקרון פרש היום (שישי) מהמרוץ לראשות עיריית צרפת אחרי שסרטוני מין שלו דלפו לרשת. הסרטונים המביכים של דומיניק גריבו, דובר הממשלה לשעבר, פורסמו על ידי פטר פבלנסקי, אמן רוסי שביקש מקלט אחרי שברח מארצו ב-2017.

ההדלפה זכתה לגינויים מכל קצות הקשת הפוליטית. רבים בצרפת ממשיכים לראות בחייהם של עובדי ציבור כמחוץ לתחום. הפוליטיקאים, כולל יריביו של גריבו, מיהרו להביע בו תמיכה והזהירו כי אנשים לא ירצו להתמודד לתפקיד ציבורי מחשש שענייניהם הפרטיים יתגלו בפני כל. הם הזהירו כי הדלפת החומרים המיניים כדי להוציא את גריבו מהמרוץ היא איום על המסורת הדמוקרטית של צרפת.

"אנחנו לא מבקשים לבחור בקדושים", אמר סבסטיאן שנו, דובר מפלגת הימין הקיצוני "האיחוד הלאומי". המפלגה היא אחת היריבות המרכזיות של תנועתו של מקרון מהמרכז הפוליטי.

גריבו זכה לתמיכה גם מהשמאל הקיצוני, כשהמועמד לשעבר לנשיאות ז'אן-לוק מלנשון אמר כי הוא נפל קורבן לחיסול חשבונות, וכי אסור שהחיים הציבוריים בצרפת ישמשו למציצנות. "פרסום תמונות אינטימיות כדי להרוס יריב פוליטי זה דבר דוחה", כתב בטוויטר.

סדריק וילאני, חבר פרלמנט שהתפצל מהמפלגה של גריבו כדי להתמודד מולו במרוץ בפריז, אמר כי הוא נפל קורבן למתקפה "המציבה איום רציני על הדמוקרטיה שלנו".

דומיניק גריבו, מועמד נשיא צרפת לראשות עיריית פריז, מודיע על פרישה מהמרוץ, 14 בפברואר 2020. AP
טוען שנפל קורבן. גריבו, היום/AP

ההסתלקות של גריבו מהמרוץ הותירה את מפלגתו של מקרון ללא מועמד בבחירות לראשות עיריית הבירה בחודש הבא. בפנים עגומות, הכריז הבוקר גריבו על פרישתו ואמר כי הוא קורבן ל"מתקפות מרושעות" באינטרנט וברשתות החברתיות.

פבלנסקי, האמן הרוסי שפרסם את הסרטון ידוע בזכות פרובוקציות שעשה במולדתו, כמו מסמור אשכיו לכיכר האדומה במוסקבה. הוא אמר כי הוא התקשר לעיתון "ליברסיון" ביום חמישי בלילה, וסיפר כי השיג את הקלטת ממקור שהיה ביחסים עם גריבו. לפי העיתון, הוא רוצה לחשוף את "הצביעות" של המועמד.

"הוא מישהו שתמיד מדבר על ערכי המשפחה, שאומר שהוא רוצה להיות ראש העיר של המשפחות ותמיד מזכיר את אשתו ואת ילדיו. אבל הוא עשה את ההיפך", אמר האמן הרוסי.

ראשות עיריית פריז היא הנחשקת ביותר בבחירות המקומיות במדינה, והיא שימשה בעבר מקפצה לפוליטיקאים שחיפשו משרה רמה יותר, כמו הנשיא לשעבר ז'אק שיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully