וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוליטיקאים ומוסלמים על הכוונת: גרמניה עצרה 12 פעילי ימין קיצוני

14.2.2020 / 21:11

התובעים אמרו כי ארבעה מהחשודים הקימו "ארגון טרור", אך טרם גיבשו תכנית לביצוע מידי בזמן מעצרם. שמונת החברים האחרים נעצרו בחשד שתמכו בארגון בכסף ובכלי נשק. "רצו ליצור אווירה של מלחמת אזרחים"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

משטרת גרמניה עצרה היום (שישי) 12 חשודים בהקמת ארגון ימין קיצוני במטרה לבצע פיגועים נגד פוליטיקאים, מבקשי מקלט ומוסלמים - כך הודיעה לשכת התביעה הפדרלית (GBA).

התובעים אמרו כי ארבעה מהחשודים הקימו "ארגון טרור" בספטמבר האחרון, נפגשו לעתים קרובות ויצרו קשר זה עם זה בטלפון, בפורומים ובקבוצות צ'אט. הם טרם גיבשו תכנית לביצוע מידי בזמן מעצרם. שמונת החברים האחרים נעצרו בחשד שתמכו בארגון בכסף ובכלי נשק. לפי ה-GBA, הם רצו לזרוע הרס ואווירה של פחד הדומה למלחמת אזרחים.

"מטרת הארגון הייתה לטלטל ולבסוף להרוס את המערכת הדמוקרטית ואת הלכידות החברתית של הרפובליקה הפדרלית", אמרו התובעים. "על מנת ליצור תנאים שדומים למלחמת אזרחים, תוכננו פיגועים, שטרם הבשילו, נגד פוליטיקאים, מבקשי מקלט ומוסלמים".

שוטרים מחוץ לזירת מציאת גופתו של נשיא מחוז קאסל וולטר לובק בגרמניה 3 ביוני 2019. רויטרס
שוטרים מחוץ לבית הפוליטיקאי וולטר לובק שנרצח בשנה שעברה/רויטרס

ממשלת גרמניה פתחה בשנה שעברה במאבק באלימות הימין הקיצוני בתגובה לעלייה בפשעי שנאה. במסגרת צעדים חדשים שאושרו לאחר רצח פוליטיקאי התומך בהגירה והפיגוע בבית הכנסת ובדוכן מזון טורקי על ידי מחבל אנטישמי, הוקשחו המגבלות על אחזת כלי נשק והוחמר המעקב אחרי ביטויי שנאה ברשת.

הממשלה טוענת ש-90% מכלל 1,800 התקריות נגד יהודים בשנה שעברה בוצעו על ידי אנשי ימין קיצוני. שירות ביון הפנים של גרמניה סבור כי יש כ-24,100 פעילי ימין קיצוני בגרמניה, מחציתם אלימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully