וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מאשר: הקסדה שנמצאה בנחל פארן שייכת לטייס שנפל ב-1984

18.2.2020 / 9:16

דובר צה"ל הודיע כי בעקבות פוסט שפרסם מטייל בפייסבוק, הוקם צוות איתור המורכב מלוחמי יחידת 669 וצוות מסוק, שסרקו בשטח ואיתרו את הקסדה. בני משפחתו של דניאל גורי, שנפל בטיסת אימונים בדרום הארץ, עודכנו על מציאתה של הקסדה, שתימסר לידיהם בהקדם

אתר רשמי

(בווידיאו: מסירת קסדות טייס למטוסי F-35 מחברת אלביט לחיל האוויר, אפריל)

צה"ל אישר היום (שלישי) כי הקסדה שנמצאה בסוף השבוע על ידי מטייל בנחל פארן הייתה שייכת לרב-סרן דניאל גורי, טייס קרב בחיל האוויר שנפל במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ בשנת 1984. לפי דובר צה"ל, הודעה על מציאת הקסדה נמסרה למשפחתו של גורי, וזו תימסר לידי המשפחה בהקדם על ידי צוות חיל האוויר.

הקסדה אותרה על ידי מטייל, ש', כעשרה קילומטרים מערבית ליישוב פארן. ש' העלה פוסט לפייסבוק עם הקסדה, שאליו צורף צילום של הקסדה עם הכיתוב "גורי", והשאיר אותה בשטח. עם מציאת הקסדה ביום שבת, דובר צה"ל הודיע כי חיל האוויר עודכן על מציאת הקסדה, שתועבר לבדיקה, והודה לאזרח על ערנותו.

נמצאה קסדתו של חלל צה"ל, טייס קרב בחיל-האוויר, רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל, בנחל פארן, גורי ז"ל נפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ.. דובר צה"ל
מציאת קסדתו של גורי בנחל פארן/דובר צה"ל

המטייל כתב בפייסבוק כי "על הקסדה מבפנים כתוב גורי ומשהו כמו b.140. מחיפוש קצר באינטרנט מצאנו שבשנת 1984 התרסק מטוס פנטום בו טסו רב-סרן גורי דניאל וחניך הטיסה שהיה עמו במרחבי הנגב. לא מציין מיקום. הקסדה נשארה בשטח".

בעקבות הפוסט, נציגי ענף חקירות ואיתור נעדרים בחיל האוויר יצרו קשר עם המטייל כדי לזהות את המיקום המדויק שבו היא נפלה. לאחר בדיקת המידע הוקם צוות לאיתור ולהשבת הקסדה למשפחת הטייס, שעודכנה בכלל הפרטים. צוות האיתור הורכב מלוחמים מיחידת החילוץ 669, חוקרי מבק"א (מנהל בטיחות וביקורת איכות), וצוות מסוק מטייסת 123 ("ציפורי המדבר"), שהתפצלו וסרקו בשטח עד לאיתור הקסדה אתמול.

עוד בוואלה!

מחסני תחמושת ומפקדות: תצלומי לוויין מההריסות בעקבות התקיפה בדמשק

לכתבה המלאה
נמצאה קסדתו של חלל צה"ל, טייס קרב בחיל-האוויר, רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל, בנחל פארן, גורי ז"ל נפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ.. דובר צה"ל
הצוות שאיתר את הקסדה בנחל פארן/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר כי "המאמץ לאיתור נעדרים וחללים שנפלו בעת מילוי תפקידם הוא מאמץ מתמשך וחלק מהחובה המוסרית והערכית של צה"ל, חלק ממחויבותנו למשרתים ולבני משפחותיהם. צה"ל מחויב להשיב לבני המשפחות כל פיסת זיכרון של יקיריהם אשר הקריבו את חייהם ונפלו בעת שירותם הצבאי".

גורי, שהתגייס לקורס טיס בשנת 1969, סיים אותו כטייס במגמת מטוסי קרב. במהלך שירותו הוא שירת בטייסת 119, במערך הקורנס, והשתתף בכמה מבצעים ומלחמות ישראל. בנוסף לכך, הוא הדריך בבית הספר לטיסה בחצרים במסגרת שירות המילואים ובתפקיד הצבת חירום שימש כמפקד קורס אימון מבצעי בטייסת 140.

ההתרסקות שהביאה למותו אירעה ב-27 במאי 1984, בעת טיסת אימונים עם אחד מחניכיו. בעקבות תקלה שהתרחשה במטוס, גורי וחניכו, סגן אילן רוזנטל, ניסו להיפלט מהמטוס, אך בשל תקלה בכסאות המלט לא הצליחו וזה התרסק. השניים נהרגו. גורי, שהיה בן 32 במותו, השאיר אחריו את אמו, ציפורה, שני אחיו וכן רעייתו אופירה, שהייתה בשלבי היריון מתקדמים. כחודשיים לאחר מותו נולדה בתו דנה ונקראה על שמו.

נמצאה קסדתו של חלל צה"ל, טייס קרב בחיל-האוויר, רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל, בנחל פארן, גורי ז"ל נפל בשנת 1984 במהלך טיסת אימונים בדרום הארץ.. דובר צה"ל
החיפושים אחר הקסדה בנחל פארן/דובר צה"ל

ביום הזיכרון בשנת 2014 נשאה אלמנתו את דבר המשפחות השכולות בטקס לחללי חיל האוויר בהר הטייסים. "הרגע הזה צרוב בנשמתי לעולם. ועברו כבר 30 שנה", סיפרה אופירה. "זה הרגע שחצה את חיי לשניים - אלה שלפני ואלה שאחרי. בצד האחד חיי הצעירים שהייתה בהם רוח נעורים, הרבה תמימות, שמחה גדולה תכניות בלי סוף לעתיד, חלומות ובעיקר אהבה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully