וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בדולב: בג"ץ אישר את הריסת בתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב

20.2.2020 / 11:25

לבית המשפט הוגשו שלוש עתירות נגד צווי החרמת והריסת בתיהם של שניים מחברי החוליה שרצחו את הנערה באוגוסט האחרון. השופטת וילנר קבעה: "ששימוש סביר ומידתי בסמכות זו לשם הרתעה מפני מעשי טרור קטלניים - הכרח בל יגונה"

עריכה: אסף דרורי

בג"ץ דחה היום (חמישי) פה אחד עתירות שהוגשו נגד הריסת דירה ומבנה בהם התגוררו המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע המטען במעין בדולב בו נרצחה הנערה רנה שנרב. השופטת יעל וילנר קבעה כי "אמנם קשה היא הפגיעה בקניינם של בני משפחה ושכנים אשר לא היו מעורבים בפיגוע, ואולם, נוכחי גלי הטרור הרצחניים, הרי ששימוש סביר ומידתי בסמכות ההחרמה וההריסה לשם הרתעה מפני ביצועם של מעשי טרור קטלניים - הוא משם הכרח בל יגונה".

לבית המשפט העליון הוגשו שלוש עתירות נגד צווי ההחרמה וההריסה של בתי וליד חנאתשה ויזן חסין חסני מג'אמס, שהיו חלק מחוליית הטרור שביצעה את הפיגוע בחודש אוגוסט האחרון. את העתירות הגישו בני משפחותיהם של המחבלים ודיירי הבניין בו נמצאת דירתו של חנאתשה.

מיפוי ביתו של המחבל וליד חנאתשה, חבר בחוליה שביצעה את הפיגוע במעיין דני סמוך ליישוב דולב 17 בדצמבר 2019. דובר צה"ל
מיפוי ביתו של המחבל וליד חנאתשה, דצמבר/דובר צה"ל

הרב איתן שנרב, אביה של הנערה שנרצחה שנפצע אף הוא בפיגוע, תיאר בפני השופטים את מעלותיה של בתו וביקש כי מקרים טרגיים כאלה לא ישובו ואמר כי לשם כך יש צורך בהרתעה.

השופט חנן מלצר, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, ציין כי בדיון שנערך בבית המשפט העליון נשאלו באי-כוחם של העותרים אם הם הוקיעו את מעשי המחבלים. השופט הוסיף כי אם היה מושמע גינוי - ייתכן והדבר יכול לגרום גם הוא להרתעה, ולשמש, במקרים המתאימים, כאמצעי שניתן להתחשב בו כחלופה אפשרית לצווים או לדרכים שבהם יש לבצעם.

עוד בוואלה!

מתחת לאף של צה"ל ומנגנוני הביטחון: כך פעלה החוליה שרצחה את רנה שנרב

לכתבה המלאה
רינה שנרב שרצחה בפיגוע בעין דני ליד דולב. באדיבות המצולמים
חצי שנה לאחר הפיגוע. שנרב/באדיבות המצולמים

מתחקיר הפיגוע עולה כי חוליית המחבלים הגיעה אל המעין, הטמינה מטען חבלה על ציר הגישה למקום והפעילה אותו ממרחק של עשרות מטרים. ככל הנראה, לאחר הפיצוץ נמלטו חברי החולייה ומאז נפתחו סריקות נרחבות אחריהם. בעקבות הפיצוץ נרצחה רנה ונפצעו אביה ואחיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully