וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלבי קרס ושבירת מצבות: בן 35 הואשם בהשחתת בית העלמין הבריטי בחיפה

4.3.2020 / 14:12

נגד תושב הקריות הוגשו אישומים בגין הרס קברי חיילים בריטים, לאחר שבשנה שעברה עקר עשרות מהם וריסס צלבי קרס וכתובות נוספות על המצבות. במקביל, הוגשו נגדו כתבי אישום נוספים בגין ריסוס צלבי קרס על מבנים בקריות וכן על הטרדה מינית של שתי שוטרות

כתובות נאצה רוססו בבית העלמין הבריטי בחיפה/צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

פרקליטות מחוז חיפה פלילי הגישה היום (רביעי) לבית המשפט השלום בקריות כתב אישום נגד תושב הקריות בן 35, בגין ביצוע עבירות של עלבון דת, לאחר שהשחית קברים בבית העלמין הבריטי-נוצרי ברחוב יפו בחיפה. עוד הואשם על היזק בזדון בנסיבות של היזקים מיוחדים, השחתת פני מקרקעין, וכן הטרדה מינית ואיומים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שחר ברק, עולה כי באוקטובר אשתקד, הגיע הנאשם לבית העלמין הבריטי בחיפה, בו קבורים חללי מערכות בריטיים ממלחמות העולם הראשונה והשנייה, והשחית את הקברים תוך שהוא מרסס ומצייר צלבי קרס על המצבות, וכן כתובות נוספות על 68 קברים. בנוסף, עקר הנאשם אבני מצבות של שלושה קברים.

כתובות נאצה ועקירת מצבות בבית העלמין הצבאי הבריטי בחיפה, 11 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
המצבות המרוססות בבית העלמין הבריטי בחיפה/יואב איתיאל

בדיון הארכת המעצר שלו בפברואר האחרון, הודה הנאשם במעשים. "אני הייתי ב-10 באוקטובר בבית העלמין הבריטי שבחיפה והשחתתי את המקום במודע. זה אקט של נקמה כלפי מודיעין זר שמתנכל לי באופן אנטישמי. זה דבר שנערך תקופה ארוכה באמצעות שיטות מוכרות לציבור ולמשטרה". בתגובה, ביקש השופט לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית, אך הוא סירב לכך ומעצרו הוארך.

עוד בוואלה!

חשד לרצח בטייבה: אשה בת 36 נורתה למוות

לכתבה המלאה
כתובות נאצה ועקירת מצבות בבית העלמין הצבאי הבריטי בחיפה, 11 באוקטובר 2019. יואב איתיאל
הנאשם סירב להסתכלות פיסיכאטרית. המצבות המחוללות/יואב איתיאל

נגד הנאשם הוגשו אישומים נוספים, בהם ריסוס צלבי קרס על קיר בסופר בקריית ים ועל מבנה השייך לחברת החשמל בקריית חיים, וכן על גן ילדים בקריית חיים. בנוסף, מיוחס לנאשם שני אישומים בגין הטרדה מינית ואיומים על שתי שוטרות ממרכז השליטה המשטרתי.

ההשחתה בבית העלמין התגלתה בבוקר יום שישי, 11 באוקטובר על ידי עובדי בית העלמין, שגילו צלבי קרס על עשרות מצבות. שלוש מצבות שהושחתו קרסו לחלוטין. קברים הושחתו גם בבית העלמין הטמפלרי הצמוד, בו היו אירועים דומים בעבר. בשל התקרית, נסגר בית הקברות למבקרים למספר ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully