וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של האיחוד האירופי: "מגנה את תכנית הבנייה בשטח E1 ממזרח י-ם"

28.2.2020 / 13:11

ג'וזף בורל הבהיר כי בנייה בהתנחלויות באזורים אלה תפחית את הרצף הגאוגרפי והטריטוריאלי בין מזרח העיר לגדה", זאת ברקע הכרזתו של נתניהו השבוע על בנייה בין ירושלים למעלה אדומים. הוא קרא בשם האיחוד להפסיק את הבנייה ש"תנתק את הקשר בין צפון ודרום הגדה המערבית"

צילום: קובי ריכטר/TPS

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, גינה היום (שישי) את ההודעה הישראלית על תכניות הבנייה בשטח E1 בגדה המערבית. "הרשויות הישראליות הודיעו על תוכניות בנייה של יחידות דיור חדשות בשטח E1, שנמצא ממזרח לירושלים בגדה המערבית הכבושה. זאת בעקבות הודעת ישראל בשבוע שעבר על ההחלטה על בנייה בהתנחלויות בשכונות גבעת המטוס והר חומה מדרום לירושלים. מכרזים עבור גבעת המטוס התפרסמו השבוע", פתח הבכיר האירופי את הודעתו.

לדבריו, "בנייה בהתנחלויות באזורים אלה תפחית את הרצף הגאוגרפי והטריטוריאלי בין מזרח ירושלים לגדה המערבית. בנייה ב- E1 תנתק את הקשר בין צפון ודרום הגדה המערבית".

"האיחוד האירופי חוזר ומדגיש את קריאתו לישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, להשעות את פרסום המכרזים ולהימנע מכל צעד שמטרתו לקדם תוכניות בנייה כאלה. התנחלויות אינן חוקיות על פי החוק הבינלאומי", מסר בורל. "אנו קוראים לשני הצדדים לנהל דיאלוג ולהימנע מכל פעולה חד צדדית המערערת את יכולת הקיום של פיתרון שתי המדינות".

שטח E1. דוברות משטרת ישראל
באיחוד האירופי מגנים. שטח E1/דוברות משטרת ישראל

שר החוץ של האיחוד אמר את הדברים ברקע הכרזתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו השבוע על קידום בנייה של 3,500 יחידות דיור בשטח E1, שבין ירושלים למעלה אדומים. מדובר באחד מהשטחים הרגישים ביותר מבחינה בינלאומית, שההודעה על הבנייה בו צפויה לגרור גינויים ממדינות אירופה.

בורל חזר והדגיש בשם האיחוד האירופי כי הם קוראים לישראל "להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, להשעות את פרסום המכרזים ולהימנע מכל צעד שמטרתו לקדם תוכניות בנייה כאלה. התנחלויות אינן חוקיות על פי החוק הבינלאומי. אנו קוראים לשני הצדדים לנהל דיאלוג ולהימנע מכל פעולה חד צדדית המערערת את יכולת הקיום של פתרון שתי המדינות".

עוד בוואלה!

תכנית להקמת שכונה חדשה בירושלים - בשטח שטראמפ מייעד לפלסטינים

לכתבה המלאה
ג'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי - פברואר 2020. רויטרס, רויטרס
"להימנע מכל פעולה חד צדדית המערערת את פיתרון שתי המדינות". בורל/רויטרס, רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ביום שלישי האחרון כי הוא מקדם בנייה בשטח E1, שבין ירושלים למעלה אדומים. מדובר באחד מהשטחים הרגישים ביותר מבחינה בינלאומית, שההודעה על הבנייה בו צפויה לגרור גינויים ממדינות אירופה. "נתתי הנחייה מיידית לפרסם תכנית בנייה של 3,500 יחידות דיור ב-E1", אמר נתניהו בכנס בשבע בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully