וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה וצרפת גינו את הודעת נתניהו: "מודאגות מהבנייה בגבעת המטוס"

משרדי החוץ של שתי המדינות יצאו נגד הכרזתו של ראש הממשלה על אישור בניית אלפי יחידות דיור מעבר לקו הירוק, ומסרו כי היא "חותרת תחת פתרון שתי המדינות" ומנוגדת לחוק הבינלאומי. התכנית התעכבה במשך זמן רב לאור התנגדות לשכת נתניהו והלחץ מהקהילה הבינלאומית

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

גרמניה וצרפת גינו היום (שישי) את הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על אישור בניית אלפי יחידות דיור חדשות בהר חומה ובגבעת המטוס שבאזור ירושלים, מעבר לקו הירוק. משרד החוץ הגרמני הביע "דאגה עמוקה" מהודעתו של נתניהו. "ההתנחלויות החדשות מערערות את הסיכוי למדינה פלסטינית על בסיס פתרון של שתי המדינות שיושג באמצעות משא ומתן", מסרה גרמניה.

דברים ברוח דומה נאמרו על ידי המשרד הצרפתי לענייני אירופה וחוץ, שהפציר בישראל "לשקול מחדש" את החלטתה וכן להימנע מעדים החד-צדדיים. "הרחבת שתי ההתנחלויות האלה חותרת תחת היתכנותה של מדינה פלסטינית העתידית, כפי שהאיחוד האירופי חזר על עצמו בכמה הזדמנויות", מסרה צרפת, שהזכירה כי "כל צורה של התנחלות היא לא חוקית לפי החוק הבינלאומי ומאתגרת את פתרון שתי המדינות בשטח".

המשרד הצרפתי הוסיף כי "פתרון שתי המדינות, כששתי המדינות חיות בשלום ובביטחון עם גבולות מוכרים, וירושלים היא בירת שתי המדינות, הוא הדרך היחידה להשיג שלום צודק ובר-קיימא באזור".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בהר חומה 20 בפברואר 2020. רוני כנפו
נתניהו וליאון בירושלים, אתמול/רוני כנפו

הגינוי האירופי מגיע בתגובה לדבריו של נתניהו, שביקר אתמול באזור עם השר יריב לוין וראש עיריית ירושלים משה ליאון, והודיע על אישור בנייה ל-2,000 יחידות דיור להר חומה. הוא הוסיף כי השכונה "תהיה עם 50 אלף תושבים, כמו עיר בינונית בישראל". עוד אמר ראש הממשלה כי "הבשורה היותר ענקית זה שהיום אישרתי גם את הבנייה בגבעת המטוס. פירוש הדבר עוד 4,000 יחידות דיור: אלף לתושבים הערבים של בית צפפה ו-3,000 לתושבים היהודים".

פרסום המכרז וקידום התכניות שאישר נתניהו התעכבו במשך זמן רב בגלל התנגדות לשכתו וחשש מלחץ בינלאומי. הקהילה הבינלאומית הפעילה במשך שנים לחץ נגד בנייה בגבעת המטוס בשל הטענה שהיא תקטע רצף טריוויאלי בין השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים, וקידומה עשוי לגרור ביקורת על ישראל באירופה.

עוד בוואלה!

תקרית חריגה בשומרון: בולדוזר צבאי תועד מדרדר סלעים לעבר מפגינים

לכתבה המלאה

נתניהו ציין אתמול כי "עשינו את זה אז אל מול התנגדות בינלאומית עזה. התגברנו על כל המכשולים ועשינו את זה, וראו מה עשינו לירושלים. אנחנו מחברים את ירושלים, מחברים את כל חלקי ירושלים המאוחדת, ירושלים הבנויה. זאת גאווה גדולה ובשורה גדולה לכל עם ישראל".

המפה של שלום עכשיו עם התכניות להקמת יחידות דיור בהר חומה. -, אתר רשמי
מפת "שלום עכשיו" של תכניות הבנייה בגבעת המטוס/אתר רשמי, -

הכרזתו גררה גינוי גם מצד תנועת "שלום עכשיו", שאמרה כי מדובר ב"מכה קשה לפתרון שתי המדינות". בתנועה הוסיפו כי "שינוי מדיניות כזה לא יכול לעבור בממשלת מעבר ללא מנדט מהציבור". בנוסף לכך, בעמותת עיר עמים אמרו כי "מדובר בעוד צעד עם רוח גבית מה'עסקה שבתוך העסקה' כדברי השגריר האמריקני, של העלמת עין בוטה מצעדים חד צדדיים שתבצע ישראל בחסות 'דיל המאה' ושירחיקו עוד את הסיכוי העתידי לפתרון שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully