וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהקפיא את קידומן: נתניהו אישר הוספת אלפי יחידות בגבעת המטוס

פחות משבועיים לפני הבחירות, ראש הממשלה הודיע על קידום תכניות הבנייה בהר חומה וגבעת המטוס, שהתעכבו במשך תקופה ארוכה בשל התנגדות לשכתו וחשש מלחץ הקהילה הבינלאומית. נתניהו בירך: "אנחנו מחברים את כל חלקיה של ירושלים המאוחדת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (חמישי) כי אישר בנייה של אלפי יחידות דיור חדשות בהר חומה ובגבעת המטוס שמעבר הירוק באזור ירושלים. "אנחנו מוסיפים עוד 2,200 יחידות דיור להר חומה", הצהיר נתניהו בביקור במקום עם השר יריב לוין וראש עיריית ירושלים משה ליאון. "הקמתי את השכונה הזאת ב-1997 כשנבחרתי לראשונה לראשות הממשלה, נגד התנגדות של כל העולם. הר חומה כאן תהיה עם 50 אלף תושבים כמו עיר בינונית בישראל, רק שכונה אחת בירושלים".

"אבל הבשורה היותר ענקית זה שהיום אישרתי גם את הבנייה בגבעת המטוס", הוסיף נתניהו. "פירוש הדבר עוד 4,000 יחידות דיור: אלף לתושבים הערבים של בית צפפה ו-3,000 לתושבים היהודים".

פרסום המכרז וקידום התכניות שאישר נתניהו התעכבו במשך זמן רב בגלל התנגדות לשכתו וחשש מלחץ בינלאומי. הקהילה הבינלאומית הפעילה במשך שנים לחץ נגד בנייה בגבעת המטוס בשל הטענה שהיא תקטע רצף טריוויאלי בין השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים, וקידומה עשוי לגרור ביקורת על ישראל באירופה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בהר חומה 20 בפברואר 2020. רוני כנפו
נתניהו וליאון בהר חומה, היום/רוני כנפו

"עשינו את זה אז אל מול התנגדות בינלאומית עזה", ציין ראש הממשלה. "התגברנו על כל המכשולים ועשינו את זה, וראו מה עשינו לירושלים. אנחנו מחברים את ירושלים, מחברים את כל חלקי ירושלים המאוחדת, ירושלים הבנויה. זאת גאווה גדולה ובשורה גדולה לכל עם ישראל".

ליאון בירך על הבשורה והודה לנתניהו. לדבריו, "זו התגשמות משימתי כראש העיר ירושלים, וסגירת מעגל יחד עם ראש הממשלה שבשנת 1998 הכריז על הקמתה של שכונת חומת שמואל. אז, זכיתי להיות מנכ"ל משרדו. אני גאה שהגענו לעת הזו של הצבת עוד אבן ציון, בדרך לבניין ירושלים".

המפה של שלום עכשיו עם התכניות להקמת יחידות דיור בהר חומה. -, אתר רשמי
מפת "שלום עכשיו" של תכניות הבנייה בגבעת המטוס/אתר רשמי, -

במפה של "שלום עכשיו" נראות תכניות הבנייה בגבעת המטוס. תכנית א' מתייחסת לקרקעות מדינה שמיועדת ליהודים ואושרה כבר לפני שנים, אך המכרז הוקפא על ידי ראש הממשלה והיא לא קודמה. במקרה של הר חומה, עדיין נדרש להכין את תכניות הבנייה.

בתנועת "שלום עכשיו" מתחו ביקורת על ההצהרה ואמרו כי אין ליישם אותה בממשלת מעבר. "בניה בגבעת המטוס היא מכה קשה לפתרון שתי המדינות. מדובר בנקודה האחרונה שיכולה לאפשר רצף טריטוריאלי בין בית לחם לירושלים המזרחית ואם השכונה תיבנה לא תהיה אפשרות לחבר בין שני הערים", נמסר, "שינוי מדיניות כזה לא יכול לעבור בממשלת מעבר ללא מנדט מהציבור".

בתנועה הוסיפו לתקוף את ראש הממשלה, ואמרו: "זהו עוד תרגיל בחירות ציני של נתניהו אשר שש, בכל הזדמנות, לאגף את בן גביר מימין ולהעמיד את החנופה לבייס מעל לאינטרס של כלל אזרחי ישראל. נתניהו וטראמפ טוענים שהביאו 'תכנית שלום' אבל מעשיו של נתניהו, כולל קידום הרחבת הבניה הזו, הם הוכחה ברורה לכך שהוא עושה הכל כדי לא להגיע לשלום ולא להוביל לפתרון הסכסוך".

"מריח כמו ספין בחירות"

עמותת עיר עמים מסרה בתגובה להצהרה כי "מיקומן של השכונות המתוכננות, גם אם הכרזה עליהן כרגע מריחה כספין בחירות על אדי תכניות מן העבר, עלול להשלים את חיתוכה של דרום מזרח ירושלים מבית לחם ודרום הגדה".

עוד מסרו בעמותה כי "מדובר בעוד צעד עם רוח גבית מה'עסקה שבתוך העסקה' כדברי השגריר האמריקני, של העלמת עין בוטה מצעדים חד צדדיים שתבצע ישראל בחסות 'דיל המאה' ושירחיקו עוד את הסיכוי העתידי לפתרון שתי המדינות".






(עדכון ראשון: 13:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully