וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ של האיחוד האירופי: על ישראל "לשקול מחדש" בנייה במזרח י-ם

23.2.2020 / 1:14

ג'וזף בורל הצטרף לגינויי צרפת וגרמניה, וטען כי בנייה בגבעת המטוס ובהר חומה "תפגע בפתרון שתי המדינות". לדבריו, היא תקטין את הרצף הטריטוריאלי בין ירושלים לבית לחם ותבודד את הקהילות הפלסטיניות המתגוררות באזור. "האיחוד לא יכיר בשינויים בגבולות שלפני 1967"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שאול אדם

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, פרסם אמש (שבת) הודעה בה הוא קורא לישראל "לשקול מחדש" את תכניות הבנייה בהר חומה ובגבעת המטוס, הכוללות אישור בניית אלפי יחידות דיור חדשות. "צעדים כאלה יפגעו מאוד בפתרון של שתי מדינות", כך בהודעתו. "אנו קוראים לישראל לשקול מחדש תכניות אלו".

לדברי בורל, צעדים אלט יקטינו את הרצף הטריטוריאלי והגיאוגרפי בין ירושלים לבית לחם, יבודדו את הקהילות הפלסטיניות המתגוררות באזורים אלה, "ויאיימו על כדאיות פתרון שתי המדינות, עם ירושלים כבירת שתי המדינות".

"ההתנחלויות אינן חוקיות על פי החוק הבינלאומי", המשיך שר החוץ, ואמר כי "האיחוד האירופי לא יכיר בשינויים בגבולות שלפני 1967, כולל ביחס לירושלים, פרט לאלו שהסכימו הצדדים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בהר חומה 20 בפברואר 2020. רוני כנפו
נתניהו ולאון בהר חומה/רוני כנפו

ההצהרה מגיע על רקע הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום חמישי האחרון, על הוספת 2,200 יחידות בהר חומה ועוד 2,000 גם בגבעת המטוס. "פירוש הדבר עוד 4,000 יחידות דיור: אלף לתושבים הערבים של בית צפפה ו-3,000 לתושבים היהודים", כך נתניהו.

יום לאחר מכן, גינו גרמניה וצרפת את ההכרזה, והצהירו על תמיכתם בפתרון שתי מדינות לשתי עמים. משרד החוץ הגרמני הביע "דאגה עמוקה" מהודעתו של ראש הממשלה. "ההתנחלויות החדשות מערערות את הסיכוי למדינה פלסטינית על בסיס פתרון של שתי המדינות שיושג באמצעות משא ומתן", מסרה גרמניה.

עוד בוואלה!

ברקע דיוני ההסדרה: הנסיעה החשאית של ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום לקטאר

לכתבה המלאה
ג'וזף בורל, שר החוץ של האיחוד האירופי - פברואר 2020. רויטרס, רויטרס
"קוראים לישראל לשקול מחדש תכניות אלו". בורל/רויטרס, רויטרס

המשרד הצרפתי לענייני אירופה וחוץ הפציר גם הוא מישראל "לשקול מחדש" את החלטתה וכן להימנע מעדים החד-צדדיים. "הרחבת שתי ההתנחלויות האלה חותרת תחת היתכנותה של מדינה פלסטינית העתידית, כפי שהאיחוד האירופי חזר על עצמו בכמה הזדמנויות", מסרה צרפת, שהזכירה כי "כל צורה של התנחלות היא לא חוקית לפי החוק הבינלאומי ומאתגרת את פתרון שתי המדינות בשטח".

המשרד הצרפתי הוסיף כי "פתרון שתי המדינות, כששתי המדינות חיות בשלום ובביטחון עם גבולות מוכרים, וירושלים היא בירת שתי המדינות, הוא הדרך היחידה להשיג שלום צודק ובר-קיימא באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully