וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מלווים למנוחות את אלי מויאל: "האיש ששם את שדרות על המפה"

26.2.2020 / 16:30

ראש עיריית שדרות לשעבר, שהלך לעולמו בגיל 67, מובא למנוחות בבית העלמין בעיר, שעמה הוא היה מזוהה כמי שהעלה לסדר היום את הבעיות הביטחוניות בה. הוא כיהן בתפקיד בשנים 1998-2008 והותיר אחריו בן אחד. אלון דוידי ספד לו: "איש מפרגן, נדע להנציח אותך"

צילום: כאן 11

מאות בני אדם הגיעו היום (רביעי) לבית העלמין בשדרות להלווייתו של אלי מויאל, ראש העיר לשעבר שהלך לעולמו בגיל 67. לפני שבוע וחצי פונה לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שלא חש בטוב, ואמש נקבע מותו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הוא הותיר אחריו בן אחד.

ראש העיר המכהן, אלון דוידי, ספד למויאל בתחילת הטקס: "יש לי מועקה גדולה, אלי היה ראש עיר שהביא תנופת פיתוח אדירה לעיר. בזמנו לא היו ממ"דים ומיגוניות, הוא בלילות היה עובר בין הבתים לבדוק מה עם התושבים ותמיד חשב 'שאסור למגן את עצמנו לדעת'. אלי היה איש שאוהב ומפרגן. ליבו ופיו היו שווים, נדע להנציח אותך, אנחנו נפרדים ממך היום".

מויאל כיהן בראשות העיר בין השנים 1998-2008, במהלכן החל ירי הרקטות לעבר העיר ונחשב לדמות המזוהה ביותר עמה. במשך שנים רבות נחשב מויאל לאיש שהעלה את הבעיות הביטחוניות בעיר לסדר היום.

אלי מויאל. עיריית שדרות, אתר רשמי
נחשב לאיש שהעלה את הבעיות הביטחוניות בעיר לסדר היום. מויאל/אתר רשמי, עיריית שדרות

מויאל נולד במרוקו למשפחה מרובת ילדים, שעלתה לארץ בשנת 1957 והתיישבה בשדרות. בילדותו נחשב לילד מחונן והוקפץ פעמיים כיתה. עם תחילת שירותו הצבאי התגייס לקורס טיס, ממנו נשאר לאחר חצי שנה. הוא למד משפטים באוניברסיטה העברית ובסיום התואר פתח יחד עם אחיו משרד עורכי דין בשדרות.

בהמשך נשאה דברים אוסנת, אחותו של מויאל: "תג הזיהוי שלי הוא אחותו של אלי מויאל, ועכשיו אני אחותו של אלי מויאל ז"ל. אחי הגדול, החכם, היפה, האמיץ, איש נאור, איש ספר ורוח, יגען, רטוריקן, סטיריקן, איש ששם את שדרות על המפה, ברוך הכשרונות".

אוסנת המשיכה וספדה לאחיה, "אחי קורץ מחומר אחר, תמיד אהבת הארץ והאדם היו לנגד עיניו. אחי שנולד בכפר נידח באטלס, אחי שעבר קורס טייס, עבר לימודי משפטים, איש שלא פחד להתעמת עם שועי הארץ, בזת לבערות והערכת להשכלה, בזת לרכוש וכסף והערכת את האידאולוגיה ואת ארץ ישראל השלמה".

אוסנת סיפרה כי רק ביום שבת מויאל אמר לה "'אי אפשר להתעלם מבורא עולם'. לעולם לא חששת לומר. איש של עקרונות, איש של לשון חדה. ציפינו שתקום ותגיד לנו 'אותי לא מספידים מהר'. אבל עכשיו אנחנו מספידים אותך".

עוד בוואלה!

ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל הלך לעולמו בגיל 67

לכתבה המלאה
הלווית אלי מויאל בשדרות, 26 בפברואר 2020. יניר יגנה
"קורץ מחומר אחר". מאות משתתפים בהלווייתו של אלי מויאל, היום/יניר יגנה

עידן, בנו של מויאל, אמר כי אביו "לימד אותי על ערך המשפחה וכמה הזהות המשפחתית חשובה. לימדת אותי על ערך החברות. לימדת אותי על יושרה ומעורבות קהלתית. אני נפרד מאבא, אח, חבר".

יו"ר העבודה, עמיר פרץ, ספד לחברו: "הגענו למעברה יחד, אותה מעברה שאם הצלחת לשרוד אותה, הגעת מחושל להתמודד עם כל אתגר. מויאל הציג דרך אחרת, הוא העז, אלי פורץ דרך, העביר מסרים נוקבים, הוא תמיד חשב שמי שמגיע משדרות לא צריך להגביל את עצמו".

ב-1998 נבחר לראשות העיר שדרות, מה שנחשב אז להפתעה פוליטית. בשנת 2003 נבחר שנית בבחירות לראשות העירייה ובמהלך כהונתו החל ירי הרקטות לשדרות. מויאל תקף בחריפות את תכניות המיגון של הממשלה וטען כי אינן פתרון לטרור וקרא להנחית מכה קשה על חמאס. לאור העלאת העיר לסדר היום הציבורי זכה מויאל ב-2005 בתואר איש השנה בתקשורת של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.

במשך שנים נחשב מויאל למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם עם השנים הרבה לבקר את התנהלות ממשלת הליכוד בנושא הביטחוני בעוטף עזה. בשנת 2006 שובץ במקום ה-40 ברשימת הליכוד לכנסת ה-17, אולם לא נבחר לכנסת. בשנת 2007 נפתחה חקירה משטרתית נגד מויאל בחשד לשחיתות ושלוש שנים לאחר מכן הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק מחוסר ראיות. בדצמבר של אותה שנה הודיע בשידור חי על התפטרות במחאה על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בקסאמים, אך חזר בו. מויאל לא התמודד בבחירות לראשות העיר בסוף 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully