וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל הלך לעולמו בגיל 67

25.2.2020 / 23:40

מויאל פונה לביה"ח ברזילי לפני כשבוע וחצי לאחר שלא חש בטוב, ומאז שהה באשפוז. הוא כיהן כראש העיר בין השנים 1998-2008, במהלכן החל ירי לעבר שדרות והוא נחשב לדמות מזוהה עם העיר. הלווייתו תיערך מחר ב-16:00. הנשיא ריבלין: "היה ידיד יקר ושליח נאמן של תושבי שדרות"

עריכה: וואלה!NEWS

(בווידאו: ריאיון עם אלי מויאל, 2015)

אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר, הלך היום (שלישי) לעולמו בגיל 67. מויאל כיהן בראשות העיר בין השנים 1998-2008, במהלכן החל ירי הרקטות לעבר העיר ונחשב לדמות המזוהה ביותר עמה. לפני שבוע וחצי פונה לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שלא חש בטוב, והערב נקבע מותו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הוא הותיר אחריו בן אחד. הלווייתו תיערך מחר בשעה 16:00 בבית העלמין בשדרות.

במשך שנים רבות נחשב מויאל לאיש שהעלה את הבעיות הביטחוניות בעיר לסדר היום. אמנם הוא נחשב לאיש ליכוד, אך דעותיו בנושאים חברתיים היו שונות מאלו של התנועה עמה היה מזוהה. ראש העיר הנוכחי, אלון דוידי, ספד הערב למויאל. "אלי מויאל תרם רבות לעיר שדרות, היה דמות משמעותית לתושבים והיווה אוזן קשבת לכולם", אמר דוידי. "מותו היכה אותנו בתדהמה ואת תושבי העיר כולה. בשעה קשה זו אני, חבריי למועצת העיר, כלל עובדי העירייה וגמלאיה ותושבי שדרות שולחים תנחומים למשפחת מויאל היקרה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לאלי מויאל, ואמר כי "אלי היה ידיד יקר ושליח נאמן של תושבי שדרות. אני זוכר היטב, עוד בימיי כחבר כנסת, את דבקותו הבלתי מתפשרת של אלי למשימה, את העשייה היום-יומית למען תושבי הדרום ושדרות מתוך אהבת אמת". הוא הוסיף כי "אלי בנה את שדרות כעיר ואם בישראל תוך שהוא לא חוסך מאמצים ודואג לבטחון התושבים, כמו גם ליכולתם להתפרנס בכבוד וברווחה".

אלי מויאל. עיריית שדרות, אתר רשמי
הלך לעולמו בגיל 67. מויאל/אתר רשמי, עיריית שדרות

מויאל נולד במרוקו למשפחה מרובת ילדים, שעלתה לארץ בשנת 1957 והתיישבה בשדרות. בילדותו נחשב לילד מחונן והוקפץ פעמיים כיתה. עם תחילת שירותו הצבאי התגייס לקורס טיס, ממנו נשאר לאחר חצי שנה. הוא למד משפטים באוניברסיטה העברית ובסיום התואר פתח יחד עם אחיו משרד עורכי דין בשדרות.

ב-1998 נבחר לראשות העיר שדרות, מה שנחשב אז להפתעה פוליטית. בשנת 2003 נבחר שנית בבחירות לראשות העירייה ובמהלך כהונתו החל ירי הרקטות לשדרות. מויאל תקף בחריפות את תכניות המיגון של הממשלה וטען כי אינן פתרון לטרור וקרא להנחית מכה קשה על חמאס. לאור העלאת העיר לסדר היום הציבורי זכה מויאל ב-2005 בתואר איש השנה בתקשורת של האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות.

במשך שנים נחשב מויאל למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם עם השנים הרבה לבקר את התנהלות ממשלת הליכוד בנושא הביטחוני בעוטף עזה. בשנת 2006 שובץ במקום ה-40 ברשימת הליכוד לכנסת ה-17, אולם לא נבחר לכנסת.

עוד בוואלה!

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: חקירה פלילית נגד מפקד כלא בשב"ס

לכתבה המלאה
אלי מויאל. שרון בוקוב
נחשב למקורבו של נתניהו. מויאל, 2007/שרון בוקוב

בשנת 2007 נפתחה חקירה משטרתית נגד מויאל בחשד לשחיתות ושלוש שנים לאחר מכן הודיעה הפרקליטות על סגירת התיק מחוסר ראיות. בדצמבר של אותה שנה הודיע בשידור חי על התפטרות במחאה על אוזלת ידה של הממשלה בטיפול בקסאמים, אך חזר בו. מויאל לא התמודד בבחירות לראשות העיר בסוף 2008.

גם לאחר פרישתו נחשב מויאל למרואיין מבוקש בכלי התקשורת. הוא הרבה להתבטא בנושאיים חברתיים, ולא פעם תקף את תנועת ש"ס והעומד בראשה על ניצול ציני של משפחות נזקקות.

מויאל עורר סערה בעקבות ריאיון שנתן לרדיו דרום בו אמר כי "אם הספרדים היו מקימים את מדינת ישראל, היא הייתה עוד 'מלוכה מחורבנת'". בעקבות הממצאים שעלו מהסדרה "סאלח פה זה ארץ ישראל" טען כי "הדור הראשון והשני משלם את המחיר של בניית הארץ, זו גזירת עולם ואיש לא יכול להתנגד לה. טוב שהאשכנזים קיבלו את הספרדים ולא ההפך, כי אחרת היינו מקימים במזרח התיכון עוד מדינה ערבית. כדאי שנאמר את האמת ונשים מראה מול הפנים שלנו: כמה אוניברסיטות היו במרוקו? מה ידענו על העולם המתקדם? אם הספרדים היו עולים ראשונים, הייתה פה עוד מלוכה מחורבנת במזרח התיכון". למרות הסערה שהתעוררה, מויאל סירב לחזור בו מדבריו.

(עדכון ראשון 22:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully