וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: חקירה פלילית נגד מפקד כלא בשב"ס

25.2.2020 / 20:13

מפקד בית המעצר קישון חשוד ששלח את אחיינו למעצר בניסיון להרתיע אותו מרכישת סמים. אחד המעורבים, קצין מודיעין שהתחזה לשוטר וחקר את הנער, ניסה על פי החשד לשבש את חקירת התקרית. גורם בשב"ס: "בכירים בארגון הכירו את הסיפור היטב, אבל החליטו להתעלם"

בווידאו: נעצרה עו"ד ממרכז בחשד שהבריחה סמים לאסיר/צילום: דוברות שב"ס

(בווידאו: עו"ד נעצרה בחשד שהעבירה סמים לאסיר בכלא רימונים)

בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, המשטרה פתחה בחקירה פלילית בחשד לכליאת שווא של נער במתקן שב"ס. על פי החשד, מפקד בית המעצר קישון, סברי שחאדה, כיום מפקד כלא מגידו, סבר כי אחיינו בן ה-15 רכש חשיש ובעקבות זאת הביא אותו לבית מעצר בעכו ושלח אותו לחקירה פיקטיבית. מעדויות שנאספו עולה כי במקום נכח גם דביר רחמים, קצין מודיעין בשב"ס, שלכאורה התחזה לשוטר וחקר את הנער בשיתוף פעולה עם שחאדה.

גורם המעורה בפרטים סיפר כי לאחר חשיפת הפרשה ופתיחת החקירה על ידי היחידה לחקירת סוהרים בלהב 433, פנה לכאורה רחמים לאחד המעורבים ושאל מה הוא זוכר מאותו ערב - דבר המהווה לכאורה שיבוש הליכי חקירה. אחד הקצינים שנכח במתקן הכליאה בעכו באותו ערב סיפר בחקירתו כי הוא לא היה עד לכל פרטי האירוע, אך ציין שקצין המודיעין ביקש ממנו פריט לבוש משטרתי על מנת להתחזות לכאורה לשוטר. לדברי הגורם, כמה מעורבים נוספים צפויים להיחקר באזהרה.

קצין בשב"ס סיפר כי "הרוחות בארגון סוערות" בעקבות חשיפת המקרה. לדבריו, "בכירים בארגון הכירו את הסיפור הזה היטב, אבל החליטו לטייח".

בית המעצר קישון. נובמבר 2013. ערן גילווארג
המפקד החליט לכלוא את אחיינו כדי להרתיעו. בית המעצר קישון/ערן גילווארג

על פי החשד, בפברואר 2018 גילה שחאדה כי אחיינו רכש סמים והחליט להרתיע אותו. הוא לקח את הנער למתקן שב"ס בעכו עליו פיקד, שם קצין המודיעין דביר רחמים ביים חקירה, במהלכה דפק על השולחן והרים את קולו. לאחר שבן ה-15 סירב לשתף פעולה ולספר מהיכן הגיעו אליו הסמים, הוא "נענש" ונכלא בתא למשך דקות ארוכות.

בנוסף לכך, כדי להפחיד את הנער עוד יותר ביים קצין המודיעין, יחד עם מפקד הכלא, הפרת סדר אלימה בין אסירים בתא סמוך אליו, דבר שהרתיע את האחיין, שעשה את צרכיו על עצמו. בשלב הזה הוא הוצא מהתא ונשלח בחזרה לביתו. יום לאחר מכן, אותו קצין מודיעין שהתחזה לשוטר וסייע בכליאת הקטין לכאורה, נסע לבית הנשיא וקיבל את אות הצטיינות מטעם המשרד לביטחון הפנים, שם כמובן לא ידעו דבר על האירוע החמור שהתרחש לילה לפני.

עוד בוואלה!

אירוע חריג בבית מעצר: בכיר בשב"ס וקצין מודיעין כלאו נער כליאת שווא

לכתבה המלאה
סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"הענישו" את הנער בתא במשך דקות ארוכות/ראובן קסטרו

מידע בדבר אותו אירוע חמור הגיע גם לגורמים בכירים בשב"ס. גורם המעורה בפרטי הפרשה סיפר לוואלה! NEWS כי מפקד הכלא הוא "איש עם הרבה כוח ועוצמה בארגון שהצליח לטייח את הסיפור". הוא הודה שהביא את אחיינו על מנת להראות לו איך נראה מתקן מעצר אך שלל שכלא אותו כליאת שווא ושלח אותו לחקירה פיקטיבית. איש סגל שנכח במקום והיה עד להתרחשויות סיפר כי ההתנהלות של אותו מפקד הייתה בלתי מתקבלת על הדעת, קצין בשב"ס אמר כי "אם במשטרה היו יודעים אילו דברים הוא עשה, הוא היה גומר כאסיר בבית כלא".

שב"ס: "מגנים כל התנהגות המנוגדת לחוק"

עו"ד אמיר ברבי, פרקליטו של קצין בכיר בבית המעצר בעכו שנחקר בפרשה, מסר בתגובה כי "אין הר ואין עכבר. מרשי נחקר ומסר את גרסתו לחוקרי היחידה הארצית לחקירת סוהרים. אין לו כל קשר לאירוע הנטען לכאורה בכתבה, ואין לי ספק שהוא קצין איכותי וישר. מדובר בניסיון של כתב כזה או אחר להמציא נישה חדשה שנקראת שב"ס".

משב"ס נמסר: "מדובר על אירוע שהתרחש לכאורה לפני כשנתיים. הפרטים המופיעים בידיעה אינם מוכרים לשב"ס והם נחקרים ולכן לא נוכל להתייחס על מנת שלא לשבש הליכי חקירה. נדגיש שאלפי סוהרי שב"ס מחויבים ופועלים על פי אמות מידה וערכים ובמקרה נקודתי זה יש לתת לגורמי החקירה לסיים עבודתם טרם יוכתם שמם של קצינים בארגון. שרות בתי הסוהר מגנה כל התנהגות המנוגדת לחוק".

לא ניתן היה לקבל את תגובתם של שחאדה ורחמים עד מועד פרסום הכתבה.

(עדכון ראשון: 18:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully