וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ"מ פרקליט המדינה לעובדי הפרקליטות: "לא היה לי ספק שיתקפו אותי"

25.2.2020 / 13:21

דן אלדד דחה את ההאשמות נגדו מצד גורמים בפרקליטות, שלפיהן ההחלטה לפתוח בחקירה בפרשת "הממד החמישי" הונעה משיקולים פוליטיים. במכתב ששלח לעובדי הפרקליטות הדגיש אלדד כי "דחיית ההחלטה הייתה חוסכת את הביקורת האישית, אך הפרקליטות כולה הייתה סופגת ביקורת קשה"

בווידאו: היועמ"ש גיבה את ההחלטה לפתוח בחקירת פרשת הממד החמישי/עריכה: עמית שמחה

מ"מ פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד, שלח היום (שלישי) מייל לכלל הפרקליטים, בו התייחס בהרחבה להאשמות שהשמיעו נגדו בכירים בפרקליטות, לפיהן ההחלטה לפתוח בחקירה בפרשת "המימד החמישי" הונעה משיקולים פוליטיים.

"נוכח הסערה התקשורתית שפקדה אותנו בסוף השבוע האחרון, החלטתי לפנות אליכם ישירות, במטרה לעשות סדר בדברים", כתב אלדד לפרקליטים. "כך נכתב עלי בסוף השבוע בכלי התקשורת, מפי 'בכירים בפרקליטות': 'סוס טרויאני שנכנס למערכת התביעה', 'הפכנו לטורקיה, עבד נרצע', 'שר המשפטים שהוצנח למערכת, ממנה מ"מ פרקליט מדינה ושבוע אחרי מספק את הסחורה'. אני מסרב להאמין לפרסומים אלו, ובטוח שדברים שקריים, קיצוניים ומתלהמים שכאלה לא נשמעו מפיו של פרקליט, או פרקליטה, בכירה או זוטר. לא עולה על דעתי שגורמים במערכת יפגעו בדרך כזו באמון הציבור בפרקליטות".

עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
דן אלדד/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

אלדד התייחס גם לדבריו של היועמ"ש מנדלבליט אתמול, שדחה בפומבי את הטענות לשיקולים פוליטיים בהחלטה, והן למכתב שפרסם הוא עצמו אמש, בתגובה לפניית עמותת "משמר הדמוקרטיה הישראלית" - ובו פירט את השיקולים שהובילו להחלטה.

"כשם שאין בכוונתי לנקוט בהבלגה נוכח התקפות בוטות ומסוכנות נגד פרקליטים בבתי המשפט - תופעה אחרת עמה אנו מתמודדים, איני רשאי גם להתעלם מחובתי לשמור על כבודה של הפרקליטות שנפגע עקב הדברים שפורסמו נגדי", כתב אלדד. "אותן אמירות קשות שאולי כוונו לפגוע 'רק' בפרקליט שהוטל עליו למלא מקום פרקליט המדינה, אך אגב כך פגעו באופן בוטה באמון הציבור בפרקליטות. ממכתבי המצורף לעמותת 'משמר הדמוקרטיה הישראלית' עולה בבירור כי ההתנהלות הייתה תקינה במלואה, בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים שטיפלו בנושא בטרם כניסתי לתפקיד, ותוך עדכון מלא של היועץ המשפטי לממשלה".

עוד בוואלה!

מנדלבליט: מ"מ פרקליט המדינה לא פעל משיקול פוליטי בפרשת "הממד החמישי"

לכתבה המלאה
היועמ"ש אביחי מנדלבליט, במהלך כנס בשבע בירושלים 24 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
מנדלבליט/אתר רשמי, -

"לא היה לי ספק בעת קבלת ההחלטה, שגורמים אינטרסנטים יתקפו אותי, וינסו לקשור את ההחלטה להליך המינוי לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה", הוסיף אלדד. "אילו הייתי שוקל את ענייני האישי - היה מקום להחביא את ההחלטה כמה שבועות וכך לחסוך מעצמי את הביקורת המכוונת כלפי אישית. אך בבואי לקבל החלטות מקצועיות, הדבר היחיד שמנחה אותי הוא שיקול מקצועי גרידא. כך שקלתי כל חיי המקצועיים, וכך אשקול בכל החלטה שתגיע לפתחי גם בתקופה שבה אמלא את מקום פרקליט המדינה".

"אילו היינו פותחים בחקירה רק אחרי הבחירות, הציבור היה שואל, על יסוד מה נדחתה הפתיחה בחקירה... והאם, מדובר בהחלטה שיש בה כדי להגן, חלילה, על מועמד בבחירות. נדגיש שמדובר במצב שבו, אין בין החשודים, בשלב זה, אדם המתמודד לכנסת ולכן המקרה הוא מקרה רגיל ולא מקרה שנכנס לגדרי הנחיית היועץ בדבר טיפול בתיקים בתקופת בחירות. דחיית ההחלטה אולי הייתה חוסכת את הביקורת האישית כלפי אך הייתה מביאה על הפרקליטות כולה, בעתיד הקרוב ביותר, ביקורת קשה, ולצערי, גם מבוססת. היו גם כאלה שהיו טוענים שהסיבה לעיכוב ההחלטה מונעת מאינטרסים פוליטיים, וזה היה גורם בעיניי לפגיעה קשה באמון הציבור בפרקליטות".

"לקראת סיום", הוסיף מ"מ פרקליט המדינה, "אזכיר לעצמי ולכולנו שיש בינינו גם כאלה שבשל שליחותם ונחישותם לעמוד בה, מאותגרים באיומים פיזיים, הם ובני משפחותיהם. אני שואב מהם ומהתנהלותם כוח, השראה ותעצומות. גם נושא זה על סדר יומי, שכן אני משוכנע שמדובר במחיר ששום אשת או איש אכיפה אינם צריכים לשאת בו. זה המקום להדגיש, כי השתלחות, גסה ושקרית לא תסיט אותנו מדרך הישר ומהמחויבות לשלטון החוק. כפי שכתבתי לכולכם עם כניסתי לתפקיד, זה הזמן להמשיך לפעול ברגישות, מקצועיות וממלכתיות, וכך אמשיך לפעול יום יום, יחד אתכם".

  • עוד באותו נושא:
  • דן אלדד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully