וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע חריג בבית מעצר: בכיר בשב"ס וקצין מודיעין כלאו נער כליאת שווא

20.2.2020 / 19:15

מפקד בית סוהר בצפון ביקש להרתיע את אחיינו בן ה-15 לאחר שחשד כי רכש סמים. לוואלה! NEWS נודע כי הקצין, בשיתוף פעולה עם קצין נוסף, כלאו את הנער מאחורי סורגים ואף ביימו קטטה בין אסירים כדי להרתיעו. שב"ס: הפרטים ייבדקו

בווידאו: נעצרה עו"ד ממרכז בחשד שהבריחה סמים לאסיר/צילום: דוברות שב"ס

מפקד בית סוהר בצפון הארץ כלא את אחיינו בן ה-15 כליאת שווא לאחר שחשד כי רכש סמים - כך נודע לוואלה! NEWS. לפי העדויות, בפברואר 2018 ביקש הבכיר בשב"ס לגלות מהיכן קנה הנער את הסמים ולהרתיע אותו, והחליט לקחת את הנער למתקן מעצר של שירות בתי הסוהר שעליו פיקד.

במקום נכח גם קצין מודיעין של שב"ס ששיתף פעולה עם מפקד הכלא, התחזה בפני הקטין והציג את עצמו כשוטר. אותו קצין ביים חקירה בה ניסה להרתיע את הנער, דפק על השולחן והרים את הקול, לאחר שהנער סירב לשתף פעולה ולספר מהיכן רכש את הסמים.

כ"עונש" הוא נשלח ל"מעצר" ונכלא בתא למשך דקות ארוכות. כדי להפחיד אותו עוד יותר ולהרתיע אותו, ביים קצין המודיעין ביחד עם מפקד הכלא "הפרת סדר" אלימה בין אסירים בתא סמוך אליו, דבר שהפחיד את אותו הנער שעשה את צרכיו על עצמו. בשלב הזה הוא הוצא מהתא ונשלח בחזרה לביתו.

סוהרים מיחידת נחשון של שירות בתי הסוהר בכלא צלמון, אפריל 2017 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
נשלח ל"מעצר" ונכלא בתא למשך דקות ארוכות/ראובן קסטרו

יום לאחר מכן, אותו קצין מודיעין שהתחזה לשוטר וסייע בכליאת הקטין לכאורה, נסע לבית הנשיא וקיבל את אות הצטיינות מטעם המשרד לביטחון הפנים, שם כמובן לא ידעו דבר על האירוע החמור שהתרחש לילה לפני.

המידע על האירוע חמור הגיע גם לבכירים בשב"ס, וגורמים המעורבים בפרשה זומנו לחקירה. גורם המעורה בפרטי הפרשה סיפר לוואלה! NEWS כי מפקד הכלא הוא "איש עם הרבה כוח ועוצמה בארגון שהצליח לטייח את הסיפור ולהשתיק את הסיפור". הוא הודה שהביא את אחיינו על מנת להראות לו איך נראה מתקן מעצר, אך שלל שכלא אותו כליאת שווא ושלח אותו לחקירה פיקטיבית.

עוד בוואלה!

לעיני המצלמות בחדר המפגשים: עורכת הדין הואשמה בהברחת סמים לכלא

לכתבה המלאה

קצין בכיר שנכח במקום והיה עד להתרחשויות סיפר כי ההתנהלות של אותו מפקד היתה בלתי מתקבלת על הדעת. קצין בשב"ס הוסיף: "אם במשטרה היו יודעים אילו דברים הוא עוד עשה, הוא היה גומר כאסיר בבית כלא, לא ייתכן שהאיש הזה, שיש לו קופת שרצים, עדיין נמצא בתפקידו".

משב"ס נמסר בתגובה: מדובר באירוע שהתרחש לכאורה לפני כשנתיים. הפרטים המופיעים בידיעה אינם מוכרים לשב"ס והם יבדקו. נציין שלפני כשנתיים דווח על אירוע חריג בבית מעצר אשר נבחן בזמנו על ידי מפקד המחוז לשעבר שהחליט להעיר לקצין על התנהלותו.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully