וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על רפורמת החינוך המיוחד: שביתה בת שעה במערכת החינוך הארצית

20.2.2020 / 17:37

לדברי הנהגת ההורים הארצית, הרפורמה, המיושמת בימים אלה בצפון, לא עוסקת בהכשרות מקצועיות לסגל והביאה לסגירת כיתות שיועדו לחינוך מיוחד ע"י שילוב בכיתות רגילות. לטענתם, היא "תוביל לקריסת מערכת החינוך". משרד החינוך: הלימודים מתקיימים כסדרם

שביתה במערכת החינוך המיוחד בשנת 2019/אתר רשמי

(בווידאו: הלימודים הושבתו במשך כשעה במחאה על תקציב החינוך המיוחד, ספטמבר 2019)

הנהגת ההורים הארצית הכריזה כי תשבית מחר (שישי) במשך כשעה את הלימודים בגנים, בתי הספר היסודיים ובתיכונים, זאת במחאה על יישום רפורמת החינוך המיוחד. יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו"ד אייל בן יהודה באום, נימק את קיום השביתה, שתחל ב-8:00 בבוקר ועד 9:00, באי כשירותו של סגל ההוראה בחינוך המיוחד: "אי הכשרת סגל ההוראה למשימת ההכלה והשילוב יפגע בכל תלמידי ישראל ויוביל לקריסת כל מערכת החינוך". אולם, למרות ההכרזה, משרד החינוך יקיים את הלימודים כסדרם ברחבי הארץ.

אולם, למרות ההכרזה, משרד החינוך יקיים את הלימודים כסדרם ברחבי הארץ. בנוסף, מספר הנהגות הורים מקומיות גדרה, הרצליה, בת ים, פתח תקווה, גוש עציון ורעננה, הודיעו כי גם הן לא לקחת חלק בשביתה.

שביתה דומה התקיימה כבר בחודש ספטמבר האחרון. מי שתומכים במאבק הם הסתדרות המורים, שדרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו להקפיא את הרפורמה, אשר מיושמת בימים אלה במחוז צפון, ועתידה להתפרס בכל רחבי הארץ. בהסתדרות המורים טענו כי המצב בצפון "בכי רע", כאשר כיתות לימוד רבות שיועדו לתלמידי החינוך המיוחד נסגרו, וכן צומצמו מספר הלומדים במוסדות החינוך המיוחד, תוך שהם משולבים בכיתות הרגילות. בארגון הזהירו מפני התרחבות יישום הרפורמה לשאר המחוזות בארץ.

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
ילדים בדרכם לבי"ס/ראובן קסטרו

בקואליציית ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים התנגדו לשביתה וטענו כי יש לעשות הבחנה בין ההתנגדות שמובילים הסתדרות המורים והגוף הקרוי "פורום ועדי הורים" לבין ארגוני ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים. לשיטתם, ההסתדרות והפורום מתנגדים לרפורמה מהסיבות הלא נכונות ומייצרים נזק גדול מאד לתפיסה בציבור ביחס לילדים. "אנחנו בקואליציית ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים מתנגדים לרפורמה באופן שבו היא מיושמת, ודורשים שיקטינו את כמות הילדים בכיתות כדי שהשילוב אכן יוכל להיות מיטבי".

עוד אמרו כי הם דורשים שצוות ההוראה יתמקצע וירכוש כלים לניהול כיתה הטרוגנית ולימוד בשיטות שונות עבור תלמידים שונים, "אבל התיקון לחוק עבר בכנסת והדרך היחידה לשנות בו דברים זה להמתין ששוב תהיה כנסת פעילה".

עוד בוואלה!

משרד החינוך לבתי הספר: שוחחו עם התלמידים על "אתגר הקפיצה" בטיקטוק

לכתבה המלאה

משרד החינוך: הרפורמה מטיבה עם ההורים והתלמידים

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "התיקון לחוק החינוך המיוחד כולו מטיב עם ההורים ועם התלמידים. הוא מעמיד לרשותם חופש בחירה בבחירת המוסד החינוכי והוא אף מעניק לתלמיד סל תקציב גדול יותר. הסל מאפשר לתלמיד לקבל שורה רחבה של מענים, כגון מרפאים בעיסוק או טיפול באמצעות אומנות או קלינאי תקשורת. הטיפולים יעשו במרחבי הכלה שהמשרד יבנה במיוחד. לשם כך, המשרד הוסיף השנה עוד 1.3 מיליארד שקל. העובדות מצביעות על כך שאין נהירה של תלמידים מהחינוך המיוחד לרגיל. לראיה יישום החוק במחוז צפון, מצביע על נתונים ומציאות אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully