וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על תקצוב בחינוך המיוחד: הלימודים בביה"ס היסודיים הושבתו לשעה

13.9.2019 / 9:12

לאחר שהושג מימון תקציבי לפתיחת שנת הלימודים, ועד ההורים הארצי השבית את בתי הספר היסודיים לשעה והם נפתחו ב-9:00 בבוקר. לטענת ועד ההורים משרדי החינוך והאוצר מצאו פתרון זמני בלבד למשבר וכי "אין פתרון תקציבי לכל שנת הלימודים"

שביתה במערכת החינוך המיוחד בשנת 2019/אתר רשמי

ארגוני הורים משביתים היום (שישי) את הלימודים במהלך השעה הראשונה של יום הלימודים, זאת במחאה על המחסור התקציבי שכמעט גרם להשבתת הלימודים עם פתיחת השנה. על פי פורום ועדי ההורים היישוביים, החלתה של רפורמת החינוך המיוחד ביישובי הצפון נעשתה ללא תכנון ותקצוב מיוחד.

כמו כן טענו בוועד כי 160 מיליון השקלים שהועברו מפרויקט בית הספר של החגים לטובת החינוך המיוחד בהחלטה של משרד החינוך ומשרד האוצר, הם רק טיפה בים ויספיקו רק עד חנוכה. "אין פתרון תקציבי לכל שנת הלימודים, מעבר לשלושת החודשים הראשונים", נמסר מטעם הוועד שקרא לראש הממשלה להתערב במשבר.

המחסור בתקציב עליו התריע משרד החינוך עוד לפני פתיחת שנת הלימודים, עלול להוביל לצמצום שעות הטיפול וההוראה לתלמידי החינוך המיוחד, הפחתה בימי הפעילות בחופשות, מחסור בכיתות לימוד, שירותים רפואיים וסייעות.

ועד ההורים הארצי ישבית לשעה את הלימודים, בית הספר רימונים באשדוד. אתר רשמי
שביתה של שעה בבתי הספר היסודיים. בית הספר רימונים באשדוד, הבוקר/אתר רשמי

יו"ר ועד ההורים הארצי אמר הבוקר כי "זה יום חג מבחינתי, בהירתמות של ההורים והתלמידים למען ילדי החינוך המיוחד. לא נאפשר לממשלה להתנהל ללא תגובה. מחובת האזרחים לצאת ולמחות במדינה דמוקרטית".

מתוך סולידריות הורתה הנהגת ההורים הארצית על שביתה גם כן, מטעם הארגון נמסר כי "משרד החינוך, בתמיכת ממשלת ישראל ובניגוד להתראות צוותי החינוך והתנגדות אנשי המקצוע החיל את רפורמת חוק החינוך המיוחד".

עוד התייחסו בהנהגת ההורים לכך שמשרד החינוך נקלע למחסור תקציבי של כחצי מיליארד שקלים עוד לפני פתיחת שנת הלימודים וביקרו את הפתרון שמצא משרד החינוך. "המשרד לקח את תקציב בית הספר של החגים והודיע שבחנוכה הילדים יישארו בבית. ככה זה כשאין יד מכוונת. המשמעות, פגיעה בכל תלמידי והורי בישראל".

הנהגת ההורים הארצית דורשת ממשרד החינוך וממשלת ישראל להקפיא את רפורמת חוק החינוך המיוחד עד להערכות מחדש של כל מערכת החינוך. "אנו דורשים לאלתר ממשרד הבריאות ומשרד האוצר לממש את חלקם בתקציבי מערכת החינוך, ילדי ישראל אינם בני ערובה במאבקים בין משרדי הממשלה".

(עדכון ראשון: 7:36)

עוד בוואלה!

בלי ערבית: המשטרה לא תרגמה את דפי המידע למתלוננים בתחנות

לכתבה המלאה
בית הספר תחכמוני ברחובות מושבת לשעה במחאה על תקציב החינוך המיוחד. אתר רשמי
בית הספר תחכמוני ברחובות מושבת, הבוקר/אתר רשמי
שביתה בבית ספר בגבעתיים. ועד ההורים הארצי, אתר רשמי
"המשמעות, פגיעה בכל תלמידי והורי בישראל". שביתה בגבעתיים/אתר רשמי, ועד ההורים הארצי
שביתה בבית ספר בבוקעתא שברמת הגולן. ועד ההורים הארצי, אתר רשמי
שביתה בבית ספר ברמת הגולן/אתר רשמי, ועד ההורים הארצי
שביתה בבית ספר יסודי בראשון לציון. ועד ההורים הארצי, אתר רשמי
שביתה בבית ספר בראשון לציון/אתר רשמי, ועד ההורים הארצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully