וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך לבתי הספר: שוחחו עם התלמידים על "אתגר הקפיצה" בטיקטוק

השירות הפסיכולוגי-ייעוצי במשרד החינוך ממליץ לבתי הספר לקיים עם התלמידים שיחות על הסכנות הכרוכות ב"אתגרים" השונים ברשתות החברתיות. ההמלצה הוצאה על רקע הפצת סרטוני טיק טוק והאתגר החדש, "אתגר הקפיצה", שבו הילדים קופצים ומפילים ילדים אחרים

עריכה: שאול אדם

משרד החינוך הוציא הערב (רביעי) המלצה לבתי הספר לקיים עם התלמידים שיחות על הסכנות ש"באתגר הקפיצה" באפליקציית טיק טוק. לדברי המשרד, מדובר באתגר מסוכן שעלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר, עד לכדי אשפוז. ההמלצה של משרד החינוך מגיעה על רקע הפצת סרטוני טיק טוק והאתגר החדש, "אתגר הקפיצה", שבו הילדים קופצים ומפילים ילדים אחרים.

באגרת מיוחדת שהוציא השירות הפסיכולוגי-ייעוצי, ציינו כי מדובר באתגר מסוכן שעלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר. עוד אמרו מהשירות לנוכח זאת, כי חשוב לקיים שיח עם התלמידים בנוגע לאימוץ אתגרים שונים ומצבי סיכון ופגיעה, אליהם הם עלולים להיקלע.

לטענת המשרד, "הטכנולוגיה ככלל, והרשת החברתית בפרט, מתפתחות באופן מואץ וכל פיתוח או יישום מאפשר פעולות חדשות, שלהן השלכות על התנהלות תלמידינו במרחבי החיים השונים. לאחרונה, אנו עדים לאתגרים המופצים ברשתות החברתיות, ביניהם אתגר בו שלושה ילדים קופצים בבת אחת כששניים מהם מכשילים את השלישי ומביאים לנפילתו על הגב. אתגר זה מסוכן ועלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר עד לכדי אשפוז בבית חולים". באגרת שהופצה נטען כי "השיח הכיתתי צריך להדגיש את הסכנה שקיימת בהשתתפות במשחקים מסוכנים, לצורך צבירת לייקים או עידוד חברתי, ואת המסר כי העברת סרטונים אסורה ומסוכנת". במהלך השיח, התבקשו בבתי הספר לעודד את התלמידים לדווח על מקרים שבהם נחשפו לאתגרים מסוכנים ברשת.

תלמידי התיכונים בתל-אביב-יפו בכנס בחירות וחינוך לדמוקרטיה, מוזיאון ארץ ישראל , ספטמבר 2019. ראובן קסטרו
לקיים שיחות עם התלמידים. תלמידי תיכון בתל אביב/ראובן קסטרו

שר החינוך, הרב רפי פרץ, מסר כי "בעידן בו הרשתות החברתיות ועוצמתן תופסות מקום בלתי מבוטל בשגרת חיינו ועיקר הפעילות מתרחש סביבן, כך גם גדלים האתגרים והסיכונים הנלווים אליהן". השר הוסיף כי "לאחרונה אנו נחשפים יותר ויותר לתופעה בה מובילי דעה משתמשים בפלטפורמות השונות של הרשת החברתית בכדי לייצר עניין סביב 'אתגר' כזה או אחר. אתגרים אלו כרוכים בסיכונים רבים פיזיים ואף נפשיים, ובמערכת החינוך אין מקום לכך". לדבריו, "שלומכם ובטיחותכם הם מעל הכל והנחיתי את כלל הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך לפעול ביד קשה כלפי תלמידים שיסכנו את עצמם ואת סביבתם דרך אותם 'אתגרים'".

שר החינוך הוסיף כי "ציפייתי מכם התלמידים, היא הבנת הסיכון הכרוך במשחקים מסוג זה, העלולים להביא לפגיעות רבות ואף לסכן את חייכם באופן המוחשי ביותר שיש". השר פנה גם להורים, ומסר כי "בידכם ההחלטה לסייע ככל הנדרש גם מעבר לשעות הלימודים על מנת לשמור על ילדינו באופן הראוי ביותר. משרד החינוך לא יקבל כל משחק שיש בידו לסכן את הילדים ושיתוף הפעולה אתכם ההורים הוא הכרחי ביותר".

עוד בוואלה!

השופטת שתטרוף את הקלפים במשפט נתניהו

לכתבה המלאה
אפליקציית טיקטוק TikTok. GettyImages
"שטף אדיר של מידע ומסרים". אפליקציית טיקטוק TikTok/GettyImages

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, מסר כי "בני הנוער צופים בעשרות ואולי מאות סרטוני רשת ביום, ונחשפים לשטף אדיר של מידע ומסרים. השבוע מציינת מערכת החינוך את השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת, ומובילה שורה של תכניות הסברה על הסכנות החבויות בה". לדבריו, "לצד חומרי ההסברה שאנו מעבירים השבוע, אנחנו רואים לנכון לפנות לבתי הספר בהמלצה לקיים עם התלמידים שיחות על הסכנות וההשלכות ההרסניות שבאתגר החדש".

האגרת שהפיץ משרד החינוך, מגיעה לאחר שהמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת - 105, ביקש מוקדם יותר היום להביא לידיעת ההורים כי בימים האחרונים התגברה תופעת הפצת הסרטונים, שבהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות. "אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה", ציינו במטה. "אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו, שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת".

בתוך כך, בעקבות הפרסומים על אתגר הטיק טוק באיגוד לרפואת ילדים, קוראים להורים ולאנשי מערכות החינוך והבריאות לתת דגש נוסף על הסכנות בחיקוי משחקי הרשת הקיצוניים. "ילדים ובני נוער נופלים ברשת. הם אולי ערים לסכנה אבל מתעלמים ממנה", מסרו פרופ' שי אשכנזי ופרופ' צחי גרוסמן, ראשי האיגוד. "כמי שחווים את התוצאות הרפואיות הנוראות, חלקן כמעט קטלניות, הנובעות מחיקוי משחקים ברשת, אנו קוראים למשנה זהירות ולעצירת פעולות החיקוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully