וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מפגע אסבסט: הרס מבנה ביה"ס אושר - אך הבנייה מחדש מתעכבת

28.1.2020 / 11:14

עשרות הורי ביה"ס "הנדיב" בבנימינה השביתו את הלימודים לכמה שעות, במחאה על גג אסבסט שהתמוטט ולא טופל, חרף אישור ממשרד החינוך. "הילדים נמצאים בשטח ביה"ס למרות שלא ניתן אישור מהנדס של המשרד להגנת הסביבה". המועצה המקומית: מדובר בתהליך רחב יותר מתיקון רעף

צילום: יואב איתיאל, עריכה: עמית שמחה

הורי בית הספר היסודי "הנדיב" בבנימינה, השביתו היום (שלישי) את הלימודים, עד השעה 10:00, זאת במחאה על מפגע אסבסט בשטח בית הספר. לדברי ההורים, משרד החינוך והמועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה לא פועלים דיו לקידום הרס המבנה ולסילוק המפגע.

המחאה התעוררה לאחר שביום שישי האחרון התקבלה תזכורת מאיימת נוספת למפגע, כשחלק מגג האסבסט נפל לחצר בית ספר הממ"ד, המונה כ-200 תלמידים, ורק בנס איש לא נפגע. בשבוע שעבר התגלה שבר בגג המבנה, וקב"ט מוסדות החינוך של המועצה המקומית פעל על פי הוראות משרד החינוך ועדכן את הגורמים הרלוונטיים, תוך שבמקביל הזמין קבלן לטיפול מיידי בשבר. עם זאת, עד כה טרם סולק המפגע, המצריך מנוף וקבלנים מורשים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההורים מפגינים בבית הספר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציג מאיגוד "ערים להגנת הסביבה" הוזמן לבצע סקר גגות בביה"ס. ההורים אמרו כי מדובר בנושא הידוע לרשויות כבר שנתיים ויותר, ולדבריהם, בית הספר והמועצה כלל לא יידעו את ההורים במצב. "זכות כל ההורים לדעת", אמרה יו"ר ועד ההורים של ביה"ס "הנדיב", טלי גרינשטיין.

גרינשטיין, אומרת כי "הילדים נדרשים להימצא בשטח בית הספר למרות שלא ניתן אישור מהנדס מטעם המשרד להגנת הסביבה. הנושא נמצא בטיפול של המועצה מול משרד החינוך והגורמים הרלוונטיים, אבל אין עדיין לוח זמנים לבואו של קבלן שייתקן את המפגע וירגיע את חששותיהם. בנוסף, האזור המסוכן אף אינו מגודר". על ההשבתה הבוקר היא הוסיפה, "יחד אנחנו מרימים קול זעקה ועומדים על זכותנו הבסיסית לבטיחות הילדים שהיא מעל הכל".

עוד בוואלה!

פרסום ראשון: לימודי האומנות בשנקר הופסקו עקב הליקויים החמורים בבניין

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגע האסבסט על הגג/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ההורים, מבנה הכיתות ומבנה הצהרון של בית הספר נחשבים "גורמי סיכון בלתי קבילים", כך על פי חוות דעת מהנדס עוד משנת 2017. באוגוסט 2018 התקבל אישור רשמי ממנהל הפיתוח במשרד החינוך בעניין פסילה ובנייה מחדש של ביה"ס הנדיב שכלל החלפת האסבסט, החלפת גג האולם ובניית מבנה חדש. תוך חודש הייתה צפויה להתקיים ועדה לתקצוב להקמת ביה"ס החדש, אבל מאז חלפו שנה וחצי. הנושא נדון בשלוש ועדות תקצוב וטרם בוצע סילוק האסבסט מבית הספר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אישור משרד החינוך להרס המבנה הבעייתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממועצה מקומית בנימינה-גבעת עדה נמסר בתגובה כי "לפני למעלה מחמש שנים החלה המועצה לפעול להסרת כל גגות אסבסט במושבות. לצערנו משרד החינוך אישר את החלפת גגות אסבסט בכל בתי הספר, למעט בית ספר הנדיב. המועצה המשיכה ופעלה מול משרד החינוך והגורמים הרלוונטיים לקבל אישור להסרת הגגות גם בבית ספר הנדיב. לשמחתנו לפני כחודשיים התקבלה הרשאה להסרת גג אסבסט אחד. לגבי מבנה הכיתות שבו נשבר הרעף, המועצה פועלת בשנים האחרונות לאישור הריסת המבנה ובנייתו מחדש".

עוד אמרו כי "אתמול בבוקר התבשרנו ממשרד החינוך שאושר לנו להתקדם צעד נוסף בתהליך ולצאת לתכנון המבנה החדש. נדגיש כי במסגרת זו ייהרס המבנה ויוסר גג האסבסט, אך מדובר בתהליך רחב יותר לרווחת הילדים. לגבי הרעף שבור, עם הדיווח על המקרה, המועצה פעלה באופן מיידי אל מול כל הגורמים הרלוונטיים במשרד החינוך והבוקר צפוי להגיע קבלן מיוחד לטיפול בגג".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הוא "עודכן בנושא המפגע על ידי אחראי בטיחות מטעם משרד החינוך, ובאופן מיידי העביר הנחיות לנציג משרד החינוך והנהלת בית הספר בפעולות מידיות לטיפול במקרה. בין ההנחיות, המשרד הורה על יצירת קשר עם קבלן אסבסט מורשה לטיפול במפגע.
כידוע למשרד, הקבלן המורשה שצפוי לבצע את העבודה צפוי להגיע בזמן הקרוב לבדוק את מצב השבר ולטפל בנושא".

טרם התקבלה תגובת משרד החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully