וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על הרפורמה בחינוך המיוחד: ועד ההורים הארצי ישבית לשעה את הלימודים

12.9.2019 / 9:50

לאחר שהושג פתרון תקציבי שאיפשר את פתיחת שנת הלימודים, קראו ארגוני ההורים לשביתה בביה"ס היסודיים ביום שישי במחאה על הרפורמה בחינוך המיוחד בצפון. לטענתם, משרדי החינוך והאוצר מצאו פתרון זמני בלבד למשבר. "ילדי ישראל אינם בני ערובה במאבקים בין משרדי הממשלה"

כיתות ריקות, אשדוד יוני 2015. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
ארגוני הורים קוראים לשביתה במחאה על המחסור בתקציב/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

ארגוני הורים קראו להשבית את הלימודים במהלך השעה הראשונה של יום הלימודים בשישי, זאת במחאה על המחסור התקציבי שכמעט גרם להשבתת הלימודים עם פתיחת השנה. על פי פורום ועדי ההורים היישוביים, החלתה של רפורמת החינוך המיוחד ביישובי הצפון נעשתה ללא תכנון ותקצוב מיוחד.

כמו כן טענו בוועד כי 160 מיליון השקלים שהועברו מפרויקט בית הספר של החגים לטובת החינוך המיוחד בהחלטה של משרד החינוך ומשרד האוצר, הם רק טיפה בים ויספיקו רק עד חנוכה. "אין פתרון תקציבי לכל שנת הלימודים, מעבר לשלושת החודשים הראשונים", נמסר מטעם הוועד שקרא לראש הממשלה להתערב במשבר.

המחסור בתקציב עליו התריע משרד החינוך עוד לפני פתיחת שנת הלימודים, עלול להוביל לצמצום שעות הטיפול וההוראה לתלמידי החינוך המיוחד, הפחתה בימי הפעילות בחופשות, מחסור בכיתות לימוד, שירותים רפואיים וסייעות.

תמונות אילוסטרציה של ילדים הולכים לבית ספר – בצפון הישן בתל אביב. ראובן קסטרו
"מחאה שבבסיסה עומדת ערבות הדדית בין כל הורה וילד בישראל", תלמידים בדרך לבי"ס/ראובן קסטרו

מתוך סולידריות הורתה הנהגת ההורים הארצית על שביתה גם כן, מטעם הארגון נמסר כי "משרד החינוך, בתמיכת ממשלת ישראל ובניגוד להתראות צוותי החינוך והתנגדות אנשי המקצוע החיל את רפורמת חוק החינוך המיוחד".

עוד התייחסו בהנהגת ההורים לכך שמשרד החינוך נקלע למחסור תקציבי של כחצי מיליארד שקלים עוד לפני פתיחת שנת הלימודים וביקרו את הפתרון שמצא משרד החינוך. "המשרד לקח את תקציב בית הספר של החגים והודיע שבחנוכה הילדים יישארו בבית. ככה זה כשאין יד מכוונת. המשמעות, פגיעה בכל תלמידי והורי בישראל".

הנהגת ההורים הארצית דורשת ממשרד החינוך וממשלת ישראל להקפיא את רפורמת חוק החינוך המיוחד עד להערכות מחדש של כל מערכת החינוך. "אנו דורשים לאלתר ממשרד הבריאות ומשרד האוצר לממש את חלקם בתקציבי מערכת החינוך, ילדי ישראל אינם בני ערובה במאבקים בין משרדי הממשלה".

עוד בוואלה!

השפם שרצה להחריב את העולם: הרומן שנועד לכישלון מהרגע הראשון

לכתבה המלאה

גם בתל אביב: קוראים לשביתה

ועד ההורים בתל אביב הוציא גם כן הודעה שקוראת להורי התלמידים בעיר להצטרף למחאה הארצית. יו"ר הוועד אייל לבנון אמר לוואלה! NEWS: "יש היענות גבוהה מאוד מצד ההורים, מדובר בצעד מחאה ראשון מול משרד האוצר, משרד החינוך והבריאות" והוסיף כי "זאת מחאה שבבסיס שלה עומדת ערבות הדדית בין כל הורה וילד בישראל". יחד עם זאת, צוות המורים של בתי הספר אינו שובת ולכן בתי הספר בערי ייפתחו כרגיל והמורים יגיעו ללמד בשעה הראשונה.

לטענתו מערכת החינוך עצמה אינה מוכנה לרפורמה. "לא הכשירו צוותים לקלוט את תלמידי החינוך המיוחד וצוותי החינוך לא עברו את ההשתלמויות הנדרשות. תהיה פגיעה ישירה בילדי החינוך המיוחד שייכנסו לכיתות רגילות מבלי שאף אחד ידע לענות על הצרכים שלהם ולהתמודד איתם", אמר לבנון.

סגנית ראש עיריית תל אביב ציפי ברנד מסרה כי השבתה הצפויה מחר היא יריית פתיחה במאבק ההורים והמערכת בהחלטה לקצץ תקציבי החינוך המיוחד. "העקרון של חוק ההכלה והשילוב של תלמידי החינוך המיוחד במערכת הרגילה הוא חשוב וערכי אבל ללא תקציבים ותשתית ארגונית תומכת יכשל ויביא לקטסטרופה", אמרה ברנד. לדבריה, "למשל מבנה הפיזור בגני הילדים גורם לאי יכולת לתאם ולתכלל את סל הזכאות לילד ולפיזור משאבים לא נכון. לא ניתנו משאבי הכשרה והדרכה לצוותים להתמודד עם ההכלה ואף אחד לא לוקח אחריות".

בגרות בצרפתית, בית ספר אליאנס, תל אביב, מאי 2015. יותם רונן
"המענים שיש לתת לילדי החינוך המיוחד עומדים בראש מעייננו", אמרו במשרד החינוך/יותם רונן

בתגובת משרד החינוך נאמר כי "ביום שישי הלימודים יתקיימו כסדרם, ובתי הספר יהיו פתוחים לרשות התלמידים. המענים שיש לתת לילדי החינוך המיוחד עומדים בראש מעייננו". לטענת משרד החינוך עד כה הוקצו לבתי הספר כ-105 מיליון שקלים בתקציב גמיש לשימוש המנהלים וישנם 2,250 רכזי השתלבות, 91 מדריכי הכלה והשתלבות ויותר מ-25,000 תומכי הוראה בבתי הספר, כמו כן נוספו כ-17,000 שעות הכלה, נבנו כ-560 כיתות חינוך מיוחד חדשות ו-135 מרחבי הכלה. בנוסף, כ-5,000 אנשי הוראה עברו פיתוח מקצועי בנושא הכלה והשתלבות.

עוד נמסר מטעם המשרד כי במהלך השנה הנוכחית "הוספנו אלפי שעות לימוד, בנינו מרחבי למידה חדשים, התחלנו להכשיר את המורים והענקנו גמול לרכזי השתלבות כדי להבטיח את קליטתם של התלמידים המשולבים". עם זאת, במשרד החינוך אמרו כי משרד האוצר יידרש לתקצב את הגידול הטבעי בכמות התלמידים שזקוקים למעטפת השירותים של החינוך המיוחד, כדי שיוכלו להשתלב בכיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully