וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העדות מעוררת קשיים": צעיר זוכה מחמת הספק מתקיפת שוטר בבית אל

בית משפט השלום בי-ם זיכה צעיר שהואשם ביידוי אבן לעבר שוטר בפינוי בתי דריינוף ב-2015 לאחר שקבע שלא ניתן להתבסס רק על עדות שוטר. בשולי ההחלטה התייחס השופט לעימותים הקשים שפרצו אז בין שוטרים ומתנחלים: "הכלל הבסיסי 'ואהבת לרעך כמוך' סובל ממיתון עמוק לאחרונה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט השלום בירושלים זיכה שלשום (ראשון) מחמת הספק צעיר מגבעת זאב מתקיפת שוטר, לאחר שהשופט קבע כי עדות שוטר וזיהויו של הצעיר מעוררים קשיים. הצעיר הואשם כי יידה אבן גדולה לעבר השוטר ופצע אותו בעת פינוי בתים לא חוקיים בהתנחלות בית אל ב-2015.

כוחות משטרה גדולים הגיעו ביולי 2015 לבית אל והציבו שם מחסומים, לקראת הפינוי של בתי דריינוף. עימותים קשים פרצו בין הכוחות למתנחלים, שזרקו חפצים לעבר השוטרים. על פי כתב האישום אחד מהם היה צעיר מגבעת זאב שזרק גם אבן ופצע שוטר בגבו. בעקבות זאת, הוא הואשם בהתפרעות ובתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות. כתב האישום התבסס על עדותו של שוטר אחר שאמר כי זיהה את הצעיר ועצר אותו. הצעיר הכחיש את המיוחס לו ואמר כי רק שהה במקום.

התחילה הריסת בתי דריינוף בבית אל, יולי 2015. צילום: הלל מאיר, סוכנות תצפית, מערכת וואלה! NEWS
פינוי בתי דריינוף בבית אל, 2015/מערכת וואלה! NEWS, צילום: הלל מאיר, סוכנות תצפית

השופט קבע כי לא ניתן להתבסס רק על עדות השוטר ללא ראיות נוספות, וזאת, משום שמדובר באירוע שהשתתפו בו אנשים רבים בשעת לילה מאוחרת, וכן בשל האלימות שהופעלה כלפי הכוחות. "גם ברמה האובייקטיבית, וגם ברמה הסובייקטיבית, עדותו של עלי (השוטר, מ"ה) והזיהוי שלטענתו ביצע מעוררים קשיים, שיש בהם כדי לבסס ספק סביר באשמתו של הנאשם", כתב השופט דוד שאול גבאי ריכטר.

עוד בוואלה!

יידוי אבנים, עקירת עצים, השחתה: הנתונים מאחורי הפשיעה הלאומנית בשטחים

לכתבה המלאה
בתי דריינוף, בית אל, 28 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
בתי דריינוף/נועם מושקוביץ

בשולי החלטתו, ריכטר התייחס לעימותים הקשים. "היחס לו 'זכו' כוחות הביטחון הוא יחס קשה, מזלזל, משפיל ומעורר חלחלה. הוא מהווה ביטוי זועק לליקוי המאורות שבו מצויה חברתנו כיום - מצב שבו כל דאלים גבר, האלימות נפוצה, והיא חסרת הבחנה", כתב ריכטר. "לעולם עלינו לזכור כי כולנו בני אדם, כולנו נבראנו בצלם אלוהים, כולנו זכאים ליחס מכבד מזולתנו. חבל שהכלל הבסיסי 'ואהבת לרעך כמוך' סובל ממיתון עמוק בתקופה האחרונה".

סנגורו של הצעיר, עו"ד יצחק בם, בירך על הזיכוי. "הצעיר שייצגתי הוא מלח הארץ - איש תם וישר, מפקד מצטיין בצנחנים", טען. "חבל ששוטר מג"ב ניסה בעקבות זיהוי רשלני לטפול עליו אשמה לא לו ומצער עוד יותר שהפרקליטות ניסתה לשכנע את בית המשפט להאמין לעדות מלאת סתירות. יש לברך על כך שבית המשפט דחה את עדות איש מג"ב וזיכה את הנאשם, ויש לקוות כי אירועים כדוגמת אירוע הריסת בתי דריינוף לא יישנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully