וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרס: אם אבחר, אבדוק את אפשרות החזרת השגרירות מי-ם לת"א

הסנאטור שמתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות אמר במהלך עימות המתמודדים בדרום קרוליינה כי הוא ילמד ויבדוק את הנושא. ראש עיירית ניו יורק לשעבר בלומברג השיב כי "לא ניתן השיב את השגרירות למקומה". עוד אמר סנדרס כי נתניהו הוא "גזען ששולט בישראל"

אתר רשמי

הסנאטור ברני סנדרס, המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות ארצות הברית אמר הלילה (רביעי) כי אם הוא ייבחר לתפקיד, הוא יבחן מחדש העברת השגרירות האמריקנית בחזרה לתל אביב מירושלים. עם זאת, בעימות, שנערך שבקרוליינה הדרומית, סנדרס לא התחייב כי יפעל לעשות זאת.

"אני גאה מאוד בכך שאני יהודי", אמר סנדרס בוויכוח שהתפתח בעימות לאחר דבריו. עם זאת, הוא אמר כי הוא אינו יכול להתעלם מסבלו של העם הפלסטיני. עוד הוסיף סנדרס כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא "גזען שמנהל את ישראל" ואחראי לסבלם של הפלסטינים בעודו מתעקש שתמיכה בישראל צריכה להיות בראש סדר העדיפויות.

הסנאטור ברני סנדרס במהלך עימות הדמוקרטים שנערך בדרום קרוליינה, ארצות הברית. 26 בפברואר 2020.. רויטרס
"גאה מאוד בכך שאני יהודי". סנדרס במהלך העימות הדמוקרטי, הלילה/רויטרס

מייקל בלומברג, מתמודד בפריימריז וראש עיריית ניו יורק לשעבר, השיב לדברי סנדרס ואמר כי לא ניתן להשיב את השגרירות למקומה, עם זאת לדבריו הפתרון הוא לפצל את השגרירות.

הסנאטורית אליזבת וורן, גם היא מהאגף הפרוגרסיבי, הסתייגה מלתת תשובה חד משמעית ואמרה כי העברת השגרירות אינה החלטה שוושינגטון יכולה לקבל. "עלינו לתת לצדדים לקבוע את ערי הבירה שלהם בעצמם", הסבירה וורן.

עוד בוואלה!

סנדרס יחרים את ועידת איפא"ק: "מעניקה במה להתנגדות לזכויות פלסטינים"

לכתבה המלאה
המתמודדים בפריימריז הדמוקרטים במהלך העימות שנערך בדרום קרוליינה, ארצות הברית. 26 בפברואר 2020.. רויטרס
"הוא מודה שהוא קנה את המושבים האלה". המתמודדים בדרום קרוליינה, הלילה/רויטרס

זה היה העימות העשירי בסדרת העימותים במפלגה הדמוקרטית. המועמדים, סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, הסנאטורית איימי קלובושר, אליזבת וורן, טום שטייר ופיט בוטיג'ג', מיקדו את האש בסנדרס, המועמד המוביל במרוץ, כמו גם בבלומברג, שספג ביקורת על יחסו לנשים. הפרשנים בארצות הברית הגדירו את העימות כמתוח למדי במהלכו המועמדים לא אפשרו זה לזה להשלים את טענותיהם.

אמירה חריגה אחרת באה מכיוונו של בלומברג, שטען כי הוציא מאה מיליון דולרים כדי לסייע למועמדים הדמוקרטיים להשיג מושבים בבית הנבחרים המוחזקים בידי הרפובליקנים, בהם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

"אנצח ביום שבת"

סגן הנשיא לשעבר ביידן, ניסה לשנות את הלך הרוחות בעימות ולזכות שוב בתשומת הלב לקראת הבחירות הצפויות בקרוליינה הדרומית ביום שבת. "אני אנצח", הבטיח בתשובה לשאלה אם יפרוש במקרה של הפסד. הוא סיפר כי יצר מקומות עבודה עבור הציבור האפרו אמריקני במדינה ופעל לקידום זכויות אזרחיות.

מנגד, בוטיג'יג' ניצל את זמן המסך כדי לעודד בעלי הון להעביר תרומות לקמפיין שלו. סנדרס, השיב אש ואמר כי העם האמריקני לא רוצה שהמועמדים ימתודדו עם מיליארדים תמורת סכומי כסף גדולים. בוטג'יג' לא נשאר חייב ואמר כי התרומות מהוות אחוז מצומצם מאוד בכספי הקמפיין שלו.

בלומברג התייחס לדיווחים שלפיהם מוסקבה מסייעת לסנדרס. "ולדימיר פוטין חושב שדונלד טראמפ צריך להיות נשיא ארצות הברית", אמר. "וזו הסיבה שרוסיה עוזרת לך להיבחר, כדי שתפסיד לו", הטיח המיליארדר היהודי בסנאטור היהודי.

וורן, שלרוב נמנעת מלתקוף את סנדרס, אמרה ששניהם תומכים בביטוח בריאות אוניברסלי, רק שהיא "התעמקה" ו"עשתה את העבודה" כדי לממן את התכנית שלה, בעוד ש"הצוות של ברני תקף אותי בגלל זה".

אחרי לחץ מצד יריביו, סנדרס חזר בו מהתמיכה שהעניק בהצבעה ב-2005 להגנה על יצרני כלי נשק מפני נשיאה באחריות למעשי הרג המוני מהם, בהודאה נדירה בטעות מצדו של הסנאטור מוורמונט.

"הצבעתי אלפי פעמים, כולל הצבעות רעות," אמר. "זו הייתה הצבעה רעה". עם זאת, הוא לא חזר בו מהשבחים שנתן לשיעורי האוריינות הגבוהים בקובה הקומוניסטית, בעוד שגינה את מצב זכויות האדם במדינה.

"לפעמים זה יכול להיות רעיון טוב להיות כנים לגבי מדיניות החוץ האמריקנית. אמריקה הפילה ממשלות בכל העולם", אמר הסנאטור, שמואשם על ידי טראמפ בהיותו "קומוניסט". עם זאת, הוא טוען שהוא תומך בסוציאל-דמוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully