וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע ניסיונות ההסדרה: אביו של הדר גולדין נפגש עם ראש המל"ל

25.2.2020 / 13:04

פרסום ראשון: אביו של החייל המוחזק בידי חמאס נועד עם מאיר בן שבת לאחר שדרש לקיים פגישה דחופה עם ראש הממשלה, בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS על נסיעתם של ראש המוסד ומפקד פיקוד דרום לקטאר. "נתניהו התחייב שלא תהיה הסדרה בלי להשיב את הבנים מעזה", אמר גולדין

צילום: ניב אהרונסון

אביו של החייל הדר גולדין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, נפגש הבוקר (שלישי) עם ראש המל"ל מאיר בן שבת, זאת ברקע המתיחות בדרום. בסוף השבוע, אחרי הפרסום בוואלה! NEWS על נסיעתם של ראש המוסד ומפקד פיקוד דרום לקטאר, משפחת גולדין דרשה לקיים פגישה דחופה עם ראש הממשלה וטענה כי "נתניהו התחייב שלא תהיה הסדרה בלי להשיב את הבנים מעזה". הבוקר, ראש המל"ל נפגש עם שמחה גולדין.

ביקורם החשאי של ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום נערך בתחילת החודש, ברקע מאמצי ההסדרה ברצועת עזה. כהן והלוי נפגשו בשבוע הראשון של חודש פברואר עם מוחמד בן אחמד אל מסנד, ראש שירותי המודיעין והיועץ לביטחון לאומי של אמיר קטאר. בפגישה השתתף גם מוחמד אל עמאדי, השליח הקטארי לרצועת עזה.

אזכרה במלאת 5 שנים לנפילתו וחטיפתו של סגן הדר גולדין במבצע ״צוק איתן״, בית עלמין, כפר סבא 6 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
אזכרה לזכרו של הדר גולדין/ראובן קסטרו

קטאר, שנחשבה בעבר למדינה העוינת ביותר כלפי ישראל מבין מדינות המפרץ, לקחה בשנים האחרונות חלק משמעותי במאמצי השיקום של רצועת עזה, והשקיעה מעל מיליארד דולר בפרויקטים שונים מאז מבצע צוק איתן ואף ניסתה לתווך בסוגיית השבויים והנעדרים. היא משחקת תפקיד מרכזי בתהליך ההסדרה בעזה ומעבירה מדי חודש עשרות מיליוני דולרים לתשלום משכורות ולמימון השיקום הומניטרי של הרצועה.

עוד בוואלה!

ברקע דיוני ההסדרה: הנסיעה החשאית של ראש המוסד ואלוף פיקוד דרום לקטאר

לכתבה המלאה

מאז 2018 קטאר ממלאת תפקיד מרכזי במאמצי ההסדרה ברצועת עזה, ומדי חודש היא מעבירה מענק של כ-15 מיליון דולר לתשלום משכורות עובדי החמאס ברצועה, שנועדו לעקוף סנקציות של הרשות הפלסטינית על חמאס. בשבועות האחרונים עלה חשש בירושלים שקטאר תשקול לצמצם את התמיכה החודשית שלה בחמאס בעזה, ולדברי גורם ישראלי, הנסיעה של כהן והלוי עסקה, בין היתר, בהמשך מנגנון הסיוע הקטארי.

בתגובה לפרסום בוואלה! NEWS על הנסיעה החשאית, הוריו של הדר גולדין פנו לתת-אלוף אבי בלוט, המזכיר הצבאי של נתניהו, ולמתאם השבויים והנעדרים, ירון בלום, בדרישה לקיים את הפגישה, בטענה שסוגיית השבויים והנעדרים לא עלתה בפגישה בקטאר. "הפרסומים הערב מעידים ששוב הוחמצה ההזדמנות להחזיר הביתה את הדר, אורון, אברה והישאם. על רקע הפרסומים הללו, ועל רקע ההרחבה של ההטבות הניתנות לחמאס והפרת ההתחייבות, אנו דורשים לפגוש את נתניהו", אמרו במשפחת גולדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully