וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ התקבל על ידי אלפים בהודו - והתקשה לבטא מילים

ביומו הראשון בביקור, נאם נשיא ארה"ב באצטדיון קריקט במדינת הבית של מודי ובירך את הקהל: "נמסטה, אנחנו אוהבים אתכם". עם זאת, הוא שגה בהגיית שמותיהם של כמה דמויות ומושגים שהזכיר, והקהל החל לעזוב באמצע. המטרה הרשמית של הביקור - שיפור יחסי המסחר

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא היום (שני) נאום בפני אלפי אנשים באצטדיון קריקט בהודו, לצדו של ראש הממשלה נרנדרה מודי, במהלך היום הראשון לביקורו הרשמי הראשון במדינה.

"נמסטה", אמר טראמפ לאלפי אנשים, שמחאו כפיים, לפני שהזכיר כמה דמויות היסטוריות, החל מגיבורים לאומיים דרך כוכבי קריקט ועד לשחקי קולנוע בבוליווד. "להודו תמיד יהיה מקום מיוחד מאוד בלב שלנו".

הוא שיבח גם את מודי, בעת הנאום שנשא בעיר אחמדאבאד, גוג'ראט, מדינת הבית של ראש הממשלה. "כולם אוהבים אותו, אבל אני אגיד לכם את זה, הוא מאוד קשוח. אתה הגאווה של גוג'ראט, אתה הוכחה חיה שעם עבודה קשה, אזרחי הודו יכולים להשיג כל מה שהם רוצים".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך נאומו באיצטדיון באחמדאבאד, הודו, 24 בפברואר 2020. רויטרס
"אזרחי הודו יכולים להשיג כל מה שהם רוצים". טראמפ, היום/רויטרס

עם זאת, טראמפ התקשה לבטא כמה שמות הודיים, החל משם העיר ועד הוודות, הטקסטים ההינדיים הקדושים, שאותם כינה "ווסטאס". הוא סיים את נאומו באומרו: "אלוהים יברך את הודו, אלוהים יברך את ארצות הברית של אמריקה, אנחנו אוהבים אתכם מאוד". לפי רשת BBC, הקהל החל לעזוב את האצטדיון באמצע נאומו של טראמפ.

בהמשך, ביקרו הזוג טראמפ בטאג' מאהל, ששוכן בעיר אגרה, וזכו לקבלת פנים חגיגית וצבעונית. מחר ייפגש טראמפ עם מודי כדי לדון בסוגיות סחר, על רקע היחסים המתוחים בין המדינות.

עוד בוואלה!

עשרת אלפים שוטרים ושיפוץ בבית גנדי: הודו נערכת להגעת טראמפ

לכתבה המלאה
קבלת פנים חמה במהלך נאומו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ באיצטדיון באחמדאבאד, הודו, 24 בפברואר 2020. רויטרס
הקהל באצטדיון הקריקט, היום/רויטרס

הקהל עוזב את האצטדיון באמצע הנאום של טראמפ

טראמפ הגיע למדינה מוקדם יותר היום וזכה לקבלת פנים מפוארת ולמופעים בצד הדרכים, כשהצופים עמדו בתור בדרך לאצטדיון. בדרך לכביש, בשלטי החוצות היו כרזות של טראמפ ומודי, שבהן נכתב "שתי דמויות דינמיות, הזדמנות אחת למומנטום". הוא נכנס לאצטדיון לצלילי שיריו של אלטון ג'ון, והאירוע הושווה לזה שבו אירח נשיא ארצות הברית את ראש ממשלת הודו ביוסטון בשנה שעברה. באירוע, "האוודי מודי", השתתפו כ-50 אלף איש.

הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה בטאג' מאהל, 24 בפברואר 2020. רויטרס
הזוג טראמפ בטאג' מאהל, היום/רויטרס
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ רעייתו מלניה טראמפ וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי באשראם באחמדאבאד 24 בפברואר 2020. רויטרס
טראמפ והגברת הראשונה מגלגלים גלגל אריגה מסורתי, היום/רויטרס

מוקדם יותר, הוא והגברת הראשונה מלניה טראמפ עצרו בסברמטי אשרם, שבו חי גיבור העצמאות של הודו מהטמה גנדי במשך 13 שנה. השניים ניסו את מזלם בגלגל האריגה המסורתי צ'קרה, שאותו קידם גנדי ככלי מחאה נגד בגדים שיוצרו מחוץ למדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully