וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת אלפים שוטרים ושיפוץ בבית גנדי: הודו נערכת להגעת טראמפ

24.2.2020 / 0:49

נשיא ארה"ב צפוי לנחות לביקור בן יומיים הנועד לשקם את היחסים בין שתי המדינות סביב סוגיות מסחר. כחלק מההיערכות, בעיר אחמדאבאד הוקמה חומה בגובה מטר וחצי שתחסום שכונות עוני מעיניו של טראמפ וכביש חדש נסלל. "הוא אורח ואנחנו נקבל אותו בברכה, אם נצליח לראות אותו"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הודו פרסה יותר מעשרת אלפים שוטרים ושיפצה את ביתו לשעבר של הסמל הלאומי מהטמה גנדי ערב ביקורו היום (שני) של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמסעו בן היומיים נועד לשקם את היחסים המתוחים סביב סוגיות מסחר.

טראמפ ינחת היום בעיר אחמדאבאד שבמערב הודו, שבה הוא יישא נאום באצטדיון קריקט שנבנה לאחרונה ויכול להכיל עד מאה אלף צופים. בהמשך הוא יבקר בטאג' מהאל וייפגש עם בכירים הודים ואנשי עסקים בניו דלהי הבירה.

באחמדאבאד הוקמה חומה בגובה מטר וחצי שתחסום שכונות עוני מעיניו של טראמפ. ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי הפך את הביקורים הגדולים שהוא נותן מנהיגים זרים במדינת גוג'ראט מולדתו למאפיין של שלטונו, כשגם מנהיגי סין ויפן הגיעו לאחמדאבאד, העיר הגדולה ביותר במדינה. עם זאת, תושבים וגורמים ברשויות אומרים כי הביקור של טראמפ הוא תקדים בהיקפו.

היערכות לביקורו של נשיא ארצות הברית בטאג' מהאל, הודו, 23 בפברואר 2020. רויטרס
היערכות לביקורו של טראמפ בטאג' מהאל, אתמול/רויטרס
היערכות לביקורו של נשיא ארצות הברית בהודו, 23 בפברואר 2020. רויטרס
שילוט לקראת הגעתו של טראמפ, אתמול/רויטרס

יותר מעשרת אלפים שוטרים - חלקם רכובים על גמלים - התפרסו אתמול ברחבי העיר, כשב"סברמטי אשרם", ביתו לשעבר של גנדי הושקו מדשאות ונצבעו קירות כחלק ממתיחת הפנים שעבר. "נעשית מתיחת פנים כללית, אמר קרטיקיה סרבהאי, נאמן של הבית. "(אבל) היופי של אשרם הוא בפשטותו".

ההכנות לא עברו ללא תקלות. קשת בגובה 30 מטר ליד כניסת ה-VIP לאצטדיון החדש, שדרכה אמור להיכנס טראמפ, התמוטטה אתמול בגלל רוחות חזקות, אולם היא צפויה לעבור תיקון במהירות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ממריא לביקור בהודו, 24 בפברואר 2020. רויטרס
טראמפ ממריא להודו, הלילה/רויטרס

בעוד שרבים בהודו נלהבים מהגעתו של טראמפ, אחרים זעמו על המחיר - כמעט 12 מיליון דולר לביקור בן שלוש שעות, לפי גורמים רשמיים.

כמה תושבי שכונות העוני שסביבן הוקמו החומות סיפרו שהוצעו להם 200 רופי - 2.78 דולר - ממפלגת השלטון הלאומנית של מודי כדי לעמוד בכביש חדש שנסלל במקום ושדרכו תעבור השיירה של טראמפ. במפלגה מכחישים זאת.

"הוא האורח שלנו ואנחנו נקבל אותו בברכה - אם נצליח לראות אותו", אמר תושב השיכון סנג'אי סרניה על הביקור. רבים מתושבי שיכון הסרניה, הנקרא על שם הקהילה החיה בו, מקבלים מים במשך שעה וחצי בכל יום דרך ברזים משותפים. הם מרווחים כ-7,500 רופי בחודש (104.36 דולר) על חידוד סכינים לבתי מלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully