וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ביקור טראמפ: עיר בהודו הקימה חומה סביב שכונת עוני

18.2.2020 / 16:02

תושבים בשיכוני עוני בעיר אחמדאבאד גילו קיר לבנים באורך חצי קילומטר, ימים לפני הגעת נשיא ארה"ב. לטענתם, הרשויות מנסות להסתיר אותם, אך הן אומרות: "חלק משיקום". גם תושבים הגרים בסמוך לאצטדיון שבו יבקר טראמפ קיבלו הודעות פינוי

רויטרס

קיר לבנים באורך של חצי קילומטר הוקם בחופזה במדינת גוג'ראט בהודו, לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשבוע הבא. לטענת תשובים מקומיים, החומה נועדה לחסום מהעין שכונת עוני שבה חיים יותר מ-2,000 איש.

"אם הם מוציאים כל כך הרבה כסף על החומה הזו, מדוע הם לא להשתמש בו כדי לשפר את שכונות העוני שלנו ולספק לנו תשתיות טובות יותר?", אמר קשי סרניה, אחד התושבים במקום. "מדוע הם מסתירים אותנו, את האנשים העניים?".

טראמפ יעצור בעיר אחמדאבאד במהלך ביקור בן יומיים בהודו בשבוע הבא לכבוד אירוע שנקרא "נאמסטה טראמפ", באצטדיון קריקט, בדומה לעצרת שבה אירח את ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי ביוסטון בספטמבר האחרון. טראמפ אמור לנסוע בדרך שעוברת בסמוך לשכונת העוני בליווי מודי, יליד גוג'ראט.

ביג'אל פאטל, בכירה בממשל, אמרה כי החומה נבנתה "מסיבות ביטחוניות" ולא כדי להסתיר את שכונת העוני. "בנוסף לכך, החומה היא גם חלק ממסע שיפוץ וניקיון", אמרה.

אישה מתבוננת על קיר עם פורטרטים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי לקראת ביקורו של טראמפ 18 בפברואר 2020. AP
ציור קיר של טראמפ ומודי על החומה שהוקמה בעיר, היום/AP

כמה מנהיגים פוליטיים מיהרו לבקר את בניית החומה, והטילו ספק במלאכת הפיתוח של מודי במדינה שבראשה כיהן במשך 12 שנה לפני שהיה לראש ממשלת הודו במאי 2014. הרשויות פרסמו אתמול מודעות פינוי ל-45 משפחות המתגוררות בסמוך למשכנות העוני באזור אצטדיון הקריקט. התושבים אמרו כי הם התבקשו להתפנות בגלל האירוע הקרוב, אולם הרשויות הכחישו זאת.

"אנו גרים כאן ב-20 השנה האחרונות, ועכשיו אומרים לנו פתאום להתפנות מכיוון שאיזה מנהיג חשוב מבקר בעיר זו במשך יום אחד", אמר סנג'אי פאטאני, אחד התושבים. "זה אי-צדק".

קישור ורנה, גורם רשמי בממשלה, אמר כי השטח שייך לגוף האזרחי והפינויים נעשו על פי החוק. הוא לא אמר מדוע הודעות הפינוי נשלחו ימים ספורים לפני ביקורו של טראמפ, שבעצמו פועל להקמת חומה בגבול עם מקסיקו. הוא יבקר במדינה בין 24 ל-25 בחודש.

במהלך הביקור, ינסה טראמפ לשכך את המיחות עם הודו בסוגיות המסחר והוא יוכל לחזר אחרי קולותיהם של עשרות אלפי מצביעים ממוצא הודי לקראת הבחירות לנשיאות בנובמבר. הודו הטילה מכסים על מוצרים אמריקניים, אחרי שממשל טראמפ הטיל מכסים על יבוא פלדה ואלומיניום ממנה. בעקבות זאת, הסירה ארצות הברית את הודו מרשימת הטבת סחר שבה הייתה במשך עשרות שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully