וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות מבית לבית ו"כינוס" חולים: סין מחמירה את הסגר במוקד הווירוס

כל תושב בווהאן שיקנה תרופות נגד שיעול או חום יידרש להציג תעודת זהות, ומי שיסרב להיבדק ייענש. עשרה מרכזי בידוד יוקמו בעיר ומי שיסרב להיכנס להסגר יהיה נתון ל"אמצעי כפיה". המגבלות הדרקונית מאותתות על החרפת המצב בבירת מחוז חוביי, לאחר מותו של רופא בכיר נוסף

צילום: משרד החוץ, עריכה: עמית שמחה

הרשויות בעיר ווהאן, מוקד ההתפרצות של נגיף הקורונה, מגבירות את הבדיקות מבית לבית במטרה למצוא חולים ו"לכנס" אותם - כך דיווחו היום (שלישי) כלי התקשורת הרשמיים בסין, עם מותו של רופא בכיר נוסף בעיר והרחבת הסגר עליה. כל מי שיהיה חשוד כחולה יהיה חייב לעבור בדיקות, וכל מי שהיה במגע קרוב עם הנדבקים יושם בבידוד.

לפי העיתון המקומי "צ'וטיאן דיילי", יוקמו עשרה מרכזי בידוד, דומים לבית החולים המאולתר שנבנה בעיר, בשמונה שכונות. הן יספקו 11,400 מיטות נוספות עבור מי שיראה תסמינים קלים של הידבקות בווירוס, שגבה את חייהם של כ-1,880 איש, רובם בעיר. זאת במקביל להפיכתם של מפעלים, אזורי תעשייה ומרכזי תחבורה למרכזים מאולתרים לטיפול בחולים.

בתוך כך, הלילה דווח כי מספר המתים מנגיף קורונה במחוז חוביי שבסין עלה ל-1,921 בני אדם, לאחר ש-132 מתו מהנגיף ביממה האחרונה. סך כל החולים בנגיף הקטלני במחוז חוביי עומד כעת על 61,682 בני אדם.

ילדה עם מסכה מתגוננת מנגיף הקורונה בבייג'ינג, סין  18 בפברואר 2020. רויטרס
ילדה עם מסכה בבייג'ינג, היום/רויטרס
שוטר מודד חום לנהג במחסום ברחוב בפאתי העיר ווהאן, סין, 27 בינואר 2020. AFP, אתר רשמי
שוטר בודק נוסע בעיר ווהאן/אתר רשמי, AFP

לפי האתר "פייר" הממומן בידי הממשלה, החל מהיום, כל מי שקונה תרופות נגד שיעול או להורדת חום בבתי מרקת או ברשת, יצטרך להשתמש בתעודת הזהות שלו. החרפת המגבלות בעיר בת 11 מיליון התושבים מצביעה על החמרה במצב. ההחלטות פורסמו בצו חדש של מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית החדש בעיר, וונג ז'ונגלין, שנכנס לתפקיד אחרי הדחת שני בכירים בחודש שעבר בשל ההתפשטות המהירה של הווירוס. במחוז חוביי, שבירתו ווהאן, נרשמו יותר מ-50 אלף מקרים.

בעיתון "גלובל טיימס", היוצא לאור על ידי הממשלה, דווח כי גורמים רשמיים יערכו את הבדיקות בעזרת מאגרי נתונים גדולים ואמצעי בינה מלאכותית. צו נוסף שפורסם אתמול על ידי מועצת העיר על "ניצחון במלחמת הנגיף" הזהיר כי מי שיסרב לציית להוראות כמו דיווח על מקרי חום ושיעול לוועדות המקומיות שלהם, או להיכנס להסגר אם יחלה, יהיה נתון ל"אמצעי כפיה". בנוסף לכך, מי ש"ימציא ויפיץ מידע כוזב על המגיפה" ייענש.

אדם עם מסכה מתוגנן מנגיף הקורונה בבייג'ינג, סין  18 בפברואר 2020. רויטרס
אדם עם מסכה בבייג'ינג, היום/רויטרס

בתיעוד שפורסם על ידי העיתון של המפלגה הקומוניסטית המקומית נראו שוטרים עם בגדי מגן דופקים על דלתות התושבים ובודקים את מידות החום שלהם. "אנחנו במרוץ נגד הזמן. זו מלחמת השמדה סוערת, לא מלחמה רגועה וממושכת", אומר הקריין בתיעוד. "זהו תהליך כואב, אך יש להילחם בו מידית. הסגר הזמני הוא לטובת האחדות שלנו בעתיד הקרוב. ווהאן תשגשג שוב".

תושבים בעיר מחו על הצעדים הדרקוניים ברשתות החברתיות. "אסור לנו לצאת לצאת בכלל, איבדנו את זכויות האדם הבסיסיות ביותר שלנו. השומרים הם כמו סוהרים, מנצלים את מעט הכוח שיש להם. מובטחות לנו חירויות אישיות בחוקה!", כתב גולש אחד ברשת וויבו, המקבילה הסינית לטוויטר. גולשת אחרת סיפרה כי זה כמו "כלא", מכיוון שנאסר עליה לצאת מביתה, אפילו לטיול בשכונה.

(עדכון ראשון: 14:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully