וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טראמפ הציע חנינה למייסד ויקיליקס אם יכחיש התערבות רוסית

פרקליטו של ג'וליאן אסאנג', המבוקש בארה"ב, טען כי חבר קונגרס רפובליקני נפגש עמו בהוראת הנשיא והציע למנוע את עונש המאסר הממושך הצפוי לו. זאת, אם יגיד שרוסיה איננה עומדת מאחורי הפריצה למיילים של המפלגה הדמוקרטית, שפורסמו בוויקיליקס והביכו את קלינטון

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציע חנינה לג'וליאן אסאנג' אם יגיד שרוסיה איננה מעורבת בהדלפת מיילים מהמפלגה הדמוקרטית - כך נודע היום (רביעי) לבית משפט בלונדון. הטענה החריגה התקבלה בבית משפט בווסטמינסר לקראת פתיחת משפטו של אסאנג', מייסד אתר ויקיליקס, במסגרת מאבקו למנוע את הסגרתו לארצות הברית. מדובר בסדרת הודעות דואר אלקטרוני, שהביכו את הקמפיין של הילרי קלינטון לנשיאות, לאחר שנפרצו ופורסמו בוויקיליקס בשנת 2016.

פרקליטו של אסאנג', אדוארד פיצ'גרלד, העלה את הטענה שחבר הקונגרס הרפובליקני דיינה רורבאקר פגש את אסאנג' בן ה-48 כשעדיין שהה בשגרירות אקוודור באוגוסט 2017. על פי הצהרתה של עו"ד ג'ניפר רובינסון, המייצגת את אסאנג', פיצ'גרלד אמר לבית המשפט כי "רורבאקר פגש את אסאנג' ואמר, בהוראת הנשיא, שהוא מציע לו חנינה או דרך כלשהי החוצה, אם אסאנג' יגיד שרוסיה לא קשורה להדלפות מהמפלגה הדמוקרטית". השופטת המחוזית ונסה ברייטסר קבעה כי הראיות קבילות.

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בבית המשפט בווסטמינסטר ב-13 בינואר 2020. רויטרס
אסאנג' בבית המשפט בווסטמינסטר, לפני שבוע/רויטרס

אסאנג' מבוקש בארצות הברית בגין 18 עבירות, הכוללות קשירת קשר לפריצה למחשבים בגין מסמכים שהוא פרסם בוויקיליקס לפני עשור, הכוללים תכתובות מסווגות של גורמים רשמיים ומנהיגים שונים ברחבי העולם. הוא עשוי לעמוד בפני עונש מאסר של 175 שנים, אם יימצא אשם. הוא מואשם בשיתוף פעולה עם חוקרת המודיעין לשעבר מהצבא האמריקני, צ'לסי מאנינג, כדי להדליף מאות אלפי מסמכים חשאיים.

השימוע בנושא הסגרתו של אסאנג' צפוי להתחיל בבית המשפט ביום שני, כשבשלב הראשון יתקיים שלב הטיעונים, וב-18 במאי יחל שלב הצגת הראיות. ההחלטה, שצפויה להתקבל כעבור כמה חודשים, צפויה להיענות בערעור לערכאה גבוהה יותר על ידי הצד המפסיד, יהיה אשר יהיה.

עוד בוואלה!

האורחים: גורמי מודיעין רוסים. המקום: שגרירות אקוודור. המארח: אסאנג'

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מבקר בפאלם ספרינגס, קליפורניה ב-19 בפברואר 2020. רויטרס
לפי פרקליטו של אסאנג', הציע חנינה בתמורה להכחשת המעורבות הרוסית. טראמפ/רויטרס

אסאנג' מוחזק במעצר בכלא בלמרש מאז ספטמבר האחרון, אחרי שריצה עונש מאסר של 50 שבועות בגין הפרת תנאי הערבות שלו כששהה בשגרירות אקוודור בלונדון. הוא נכנס לבניין בשנת 2012 כדי להימנע מהסגרה לשבדיה בגין שש עבירות מין, שאותן הכחיש והתיקים בעניינן נסגרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully