וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי תשע שנים: שבדיה סגרה את חקירת האונס נגד מייסד ויקיליקס

19.11.2019 / 23:45

התביעה במדינה הודיעה כי האישומים נגד אסאנג', הנמצא במאסר בבריטניה, מבוטלים בשל התיישנות המקרה שהתרחש לכאורה בשטוקהולם. מייסד אתר ההדלפות, שעומד בפני הסגרה אפשרית לארה"ב בגין ריגול, הכחיש כל העת את האישומים נגדו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שבדיה הודיעה היום (שלישי) על סגירת חקירת האונס נגד מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', המוחזק בכלא בבריטניה. התיק שנפתח לפני תשע שנים, נסגר מפאת התיישנות. עם זאת, אסאנג' עומד עדיין בפני הסגרה לארצות הברית בגין האשמות בריגול.

התובעת הכללית בשבדיה, אווה-מרי פירסון, אמרה כי "חלפו תשע שנים. הזמן הוא פונקציה. הראיות המילוליות נחלשות עם הזמן". עוד הוסיפה כי "למרות שהקורבן השמיעה גרסה אמינה, רציפה ומפורטת לתרחישים, זכרון האירועים מיטשטש באופן טבעי".

אליזבת' מאסי פריץ, עורכת דינה של הקורבן, שמעולם לא נודעה זהותה, סיפרה לכלי התקשורת בשבדיה כי המידע שנמסר לתובעים על ידי קורבן האונס מבוסס על ראיות מוצקות שנבדקו ואוששו על ידי מומחים.

ג'וליאן אסאנג' מייסד ויקיליקס 1 במאי 2019. רויטרס
"הקורבן השמיעה גרסה אמינה, רציפה ומפורטת". ג'וליאן אסאנג'/רויטרס

הרשויות בשבדיה פתחו בחקירת האונס כבר ב-2010, לאחר ששתי נשים האשימו את אסאנג' בפגיעה מינית. מיד לאחר מכן נתבקשה בריטניה להסגירו לשוודיה לשם תשאולו. ביוני 2012, הוא זכה למקלט בשגרירות אקוודור בלונדון, מה שעיכב את החקירה.

התובעים נאלצו לבטל חלק מהאישומים נגדו בפרשת האונס, מפאת ההתיישנות שפגה בשנת 2015 ועל כן נותר אישום האונס בלבד. אסאנג' הכחיש לאורך כל הדרך את המיוחס לו בעניין ואף ביקש מקלט כך שימנע את הסגרתו האפשרית לארצות הברית.

ג'וליאן אסנאג' מייסד ויקיליקס מוסגר לארצות הברית משגרירות אקוודור. רויטרס, אתר רשמי
ארצות הברית מבקשת את הסגרתו. ג'וליאן אסאנג'/אתר רשמי, רויטרס

אסאנג' גורש לפני כחצי שנה משגרירות אקוודור בלונדון, בה שהה בשבע השנים האחרונות. מיד לאחר מכן הוא נעצר בבריטניה ונשלח ל-50 שבועות מאסר על שלא הופיע לדיון אחרי תום שחרורו בערבות. כעת הוא ניצב בפני האפשרות כי יוסגר לארצות הברית, שמבקשת להעמיד אותו לדין בגין ריגול.

ההאשמות בעניין זה נגד אסאנג' קושרות אותו לאנליסטית צ'לסי מאנינג, שפיצחה יחד איתו סיסמה ששימשה להגנת מחשבים במשרד ההגנה האמריקני. לאחר מכן ויקילקס פרסמה את שמותיהם של אנשים שסייעו לכוחות האמריקניים בעיראק ובאפגניסטן וכן דיפלומטים אמריקניים ברחבי העולם. התובעים טענו כי מעשיו "סיכנו את ארצות הברית בפגיעה משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully