וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמיד את ארה"ב בסכנה: אישומים חדשים נגד מייסד ויקיליקס

24.5.2019 / 4:45

בכתב האישום החמור שהוגש נגד ג'וליאן אסאנג' נטען שהוא חשף אלפי מסמכים חסויים, העמיד בסכנה את ארה"ב והנחה את צ'לסי מאנינג, חיילת לשעבר שהורשעה בריגול. במשרד המשפטים האמריקני דחו טענות על פגיעה בחופש העיתונות: "אף שחקן אחראי לא היה מפרסם במכוון שמות מסווגים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

משרד המשפטים האמריקני הגיש אמש (חמישי) כתב אישום נגד מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בגין העמדתה של ארצות הברית בסכנה ופרסום אלפי מסמכים סודיים ומסווגים, כולל שמותיהם של מקורות צבאיים חסויים. במסמך החדש, הכולל 18 סעיפים, טוענים התובעים כי אסאנג' היה מי שהנחה את צ'לסי מאנינג, חיילת לשעבר בצבא האמריקני שהורשעה בריגול ובעבירות נוספות, באחת מהפרשות הגדולות בהיסטוריה של ארצות הברית הקשורות להדלפת מידע מסווג.

המקרה מעלה שאלות לגבי חופש העיתונות, כולל האם משרד המשפטים צריך להאשים את אסאנג' בגין פעולות - כמו פרסום מדי מסווג - שעיתונאים עושים כדבר מובן מאליו. אולם, גורמים רשמיים במשרד המשפטיים אמרו כי הם מאמינים שאסאנג' חרג בצורה משמעותית מההגנות הנגזרות מהתיקון הראשון לחוקה, העוסק בחופש הדיבור והעיתונות. "ג'וליאן אסאנג' איננו עיתונאי", הסביר עוזרו של התובע הכללי, ג'ון דמרס. "אף שחקן אחראי, עיתונאי או לא, לא היה מפרסם במכוון את שמותיהם של אנשים שהוא יודע שנחשבים למסווגים ובכך חושף אותם לסכנה חמורה".

עוד בנושא ויקיליקס:
הפר את תנאי השחרור: אסאנג' נשלח ל-50 שבועות בכלא בבריטניה

ג'וליאן אסנאג' מייסד ויקיליקס מוסגר לארצות הברית משגרירות אקוודור. רויטרס, אתר רשמי
ארה"ב מבקשת את הסגרתו. אסאנג'/אתר רשמי, רויטרס

ההאשמות החדשות מרחיקות לכת בהרבה מעבר לכתב האישום הראשוני נגד אסאנג', שפורסם בחודש שעבר והאשים אותו בקשירת קשר עם מאנינג לפיצוח סיסמה להגנת מחשב. ויקילקס גרמה לנזק לאחר שפרסמה את שמותיהם של אנשים שסייעו לכוחות האמריקניים בעיראק ובאפגניסטן וכן דיפלומטים אמריקניים ברחבי העולם. מהאישומים החדשים עולה שאסאנג' קשר עם מאנינג כדי להשיג ולחשוף מסמכים ביטחוניים מסווגים, כולל מסמכים של מחלקת המדינה ודוחות על המלחמה בעיראק ובאפגניסטן. התובעים טענו כי מעשיו "סיכנו את ארצות הברית בפגיעה משמעותית".

אסאנג', בן 47, עצור בלונדון אחרי שבחודש שעבר פונה משגרירות אקוודור שבה שהה בשנים האחרונות. ארצות הברית מבקשת את הסגרתו. מאנינג, שהורשעה בבית משפט צבאי, ריצתה שבע שנות מאסר ונעצרה לפני חודשיים אחרי שסירבה להעיד בפני חבר מושבעים על פרשת ויקיליקס. מאנינג נידונה תחילה לעונש של 35 שנים, אך הנשיא הקודם ברק אובמה המתיק את עונשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully