וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפר את תנאי השחרור: אסאנג' נשלח ל-50 שבועות בכלא בבריטניה

1.5.2019 / 14:00

בית משפט גזר את העונש על מייסד ויקיליקס על הימלטותו לשגרירות אקוודור לפני כשבע שנים, שממנה סולק בחודש שעבר. הוא מבוקש בארה"ב על הדלפת כמות עצומה של מידע מסווג. "אני מתנצל", אמר במשפט

מייסד אתר ההדלפות ויקיליס, ג'וליאן אסאנג', נשלח היום (רביעי) למאסר של 50 שבועות על ידי בית משפט בלונדון. זאת אחרי שהפר את תנאי שחרורו בערבות, כשנכנס לבקש מקלט בשגרירות אקוודור לפני כמעט שבע שנים. הוא נגרר ממנה בחודש שעבר ונלקח למעצר, אחרי שבקיטו האשימו אותו בהפרת תנאי המקלט שלו. ארצות הברית הגישה נגד כתבי אישום בשל אחד ההדלפות הגדולות ביותר בהיסטוריה של מידע מסווג.

הוא הורשע בחודש שעבר על שלא שילם ערבות ביוני 2012 כששבדיה ביקשה את הסגרתו כדי להעמיד אותו לדין על אונס. העונש המקסימלי לעבירה זו היה שנת מאסר. בהחלטתה, אמרה השופטת דבורה טיילור כי אסאנג' ניצל את מעמדו כדי להפר את החוק והביע זלזול במערכת המשפט הבריטית. לדבריה, 16 מיליון ליש"ט מכספי המסים בוזבזו כדי להבטיח שהוא ייעצר עם יציאתו מהשגרירות.

תומכיו של אסאנג' אמרו כי אקוודור בגדה בו למענה של וושינגטון, שיחסיה עם קיטו השתפרו עם חילופי הנשיאים לפני כשנתיים. עוד הם טוענים כי סיום בקשת המקלט שלו הייתה לא חוקית ומסמלת רגע אפל עבור חופש העיתונות. הם צעקו "תתביישי לך" בזמן הקראת גזר הדין.

לקריאה נוספת
נשיא אקוודור: אסאנג' הפך את השגרירות למרכז ריגול
אחרי 7 שנים שהתבצר בשגרירות: מייסד ויקיליקס נעצר בלונדון

ג'וליאן אסנאג' מייסד ויקיליקס מוסגר לארצות הברית משגרירות אקוודור. רויטרס, אתר רשמי
אסאנג' אחרי מעצרו בחודש שעבר/אתר רשמי, רויטרס

הוא התנצל במהלך השימוע על חוסר הכבוד שייתכן שהפגין במעשיו. "זה לא מה שרציתי או שהתכוונתי אליו", אמר העיתונאי האוסטרלי במכתב שהקריא עורך דינו, מארק סאמרס. "מצאתי את עצמו נאבק בנסיבות מזעזעות, כשלא אני ולא מי שייעץ לי הצלחנו למצוא פתרון. עשיתי מה שעשיתי שחשבתי שהוא הנכון ביותר באותה תקופה", אמר.

עורך דינו אמר כי אסאנג' חשש מאוד ב-2012 כי הוא יוסגר משבדיה לארצות הברית ולבסוף יגיע למתקן הכליאה גואנטנמו בקובה. אסאנג' הכחיש את הטענות הללו ובסופו של דבר החקירה נסגרה. עורך הדין הזכיר את היחס שניתן לצ'לסי מנינג, חיילת אמריקנית שריצתה שבע שנות מאסר בשל הדלפת מידע מסווג שאליו נחשפה בעת מאבחנת מודיעין בעיראק. לטענתו, ממנינג, ששינתה את מינה בזמן המאסר, נמנעו שעות שינה והיא אולצה לצעוד עירומה בפני אנשי צבא.

ויקיליקס פרסמה מאות אלפי מברקים חשאיים של דיפלומטים אמריקנים, וגם הייתה חלק ממבצע ההתערבות הרוסי בבחירות ב-2016. אסאנג' התפרסם כשבתחילת 2010 נחשף סרטון סודי של צבא ארצות הברית, שבו תועדה תקיפה של מסוקי קרב בבגדאד, שבה נהרגו יותר מעשרה בני אדם, כולל שני אנשי צוות של סוכנות הידיעות רויטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully