וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אקוודור: אסאנג' הפך את השגרירות למרכז ריגול

לנין מורנו דחה את הטענות שהוא נקם במייסד ויקיליקס על שהדליף מידע על משפחתו, אלא שסילק אותו מאחר שהפר את תנאי המקלט שלו. "לא נאפשר לבית שלנו לשמש מרכז ריגול"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא אקוודור לנין מורנו אמר כי מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', הפר את תנאי המקלט שלו וניסה להפוך את השגרירות בלונדון למרכז ריגול. ביום חמישי נגרר אסאנג' מהשגרירות אחרי שבע שנים שבהן התבצר במקום, עם ביטול המקלט המדיני שקיבל ועתה הוא צפוי להיות מוסגר לארצות הברית.

מורנו הכחיש כי הוא נקם באסאנג' האוסטרלי אחרי שמסמכים על משפחתו דלפו. הוא אמר כי הוא מצר על כך שמייסד ויקיליקס, שאחראי לאחת הדלפות המידע המסווג הגדולות ביותר בהיסטוריה, ניצל את המקלט שלו כדי להתערב בענייניהן של מדינות דמוקרטיות אחרות.

"כל ניסיון לפגוע ביציבות הוא צעד בלתי מתקבל עבור אקוודור, משום שאנחנו מדינה ריבונית ומכבדת מדינות אחרות", השיב נשיא אקוודור לגרדיאן הבריטי במייל. "אנחנו לא יכולים לאפשר לבית שלנו, שפתח את דלתותיו, לשמש מרכז ריגול".

תומכיו של אסאנג' אמרו כי אקוודור בגדה בו למענה של וושינגטון, שיחסיה עם קיטו השתפרו עם חילופי הנשיאים לפני כשנתיים. עוד הם טוענים כי סיום בקשת המקלט שלו הייתה לא חוקית ומסמלת רגע אפל עבור חופש העיתונות.

עוד ידיעות בנושא:
אחרי 7 שנים שהתבצר בשגרירות: מייסד ויקיליקס נעצר בלונדון

ג'וליאן אסנאג' מייסד ויקיליקס מוסגר לארצות הברית משגרירות אקוודור. רויטרס, אתר רשמי
אסאנג' אחרי מעצרו, בשבוע שעבר/אתר רשמי, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully