וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האורחים: גורמי מודיעין רוסים. המקום: שגרירות אקוודור. המארח: אסאנג'

רשת CNN חשפה כי מייסד ויקיליקס ניהל מהמתחם הדיפלומטי בלונדון, שבו התבצר במשך שנים, מטה להתערבות בבחירות בארה"ב. אנשי הקשר הרוסים העבירו לו חומרים וקבצים הקשורים להדלפות שהשפיעו על הקמפיין ב-2016

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' הפך את השגרירות של אקוודור בלונדון למרכז פיקוד להתערבות בבחירות לנשיאות בארצות הברית ב-2016 - כך דיווחה הלילה (שלישי) רשת CNN, שלידיה הגיעו מסמכים שפירטו כיצד הוא קיבל משלוחים באופן אישי, שככל הנראה הכילו חומרים שנאספו בפריצות של רוסיה, במהלך מפגשים עם גורמים רוסיים שלעתים נמשכו שעה.

דוחות המעקב, שהכילו מאות עמודים, ורישומי הביקורים, נאספו על ידי UC Global - חברת אבטחה ספרדית פרטית שנשכרה על ידי ממשלת אקוודור. המידע הזה תומך במסקנות שאליהן הגיע התובע המיוחד בארצות הברית רוברט מולר בדוח שלו, שבו קבע כי ויקיליקס עזרה לרוסיה לפגוע בהליך הבחירות.

ג'וליאן אסנאג' מייסד ויקיליקס מוסגר לארצות הברית משגרירות אקוודור. רויטרס, אתר רשמי
אסאנג' אחרי סילוקו מהשגרירות, אפריל/אתר רשמי, רויטרס

לפי הדוחות, אסאנג' נפגש עם גורמים רוסיים ועם "האקרים ברמה עולמית" לפני הדלפות קריטיות. כמו כן, הוא קיבל לידיו מחשב ועדכוני רשת כדי שיוכל להעביר את הכמות העצומה של המסמכים שהועברו אליו ממוסקבה. רישומי האבטחה מראים כי אסאנג' ניהל בעצמו חלק משחרור המסמכים ישירות מהשגרירות בלונדון. לפי חברת האבטחה, "אין ספק שיש ראיות" לכך שהאוסטרלי היה בקשר עם סוכנויות המודיעין הרוסיות.

אסאנג' גורש מהשגרירות באפריל אחרי שבע שנים שבהן התבצר בה, והוא מכחיש שעבד עבור הקרמלין או מדינה אחרת. ארצות הברית דורשת את הסגרתו מבריטניה, אחרי שהאשימה אותו בסיוע לפריצה למחשבים של הפנטגון יחד עם החיילת צ'לסי מאנינג. בשלב זה, מרצה אסנג' עונש מאסר של שנה על שלא הופיע לדיון בעניינו.

12 קציני מודיעין רוסים הואשמו בחקירה של מולר בשיתוף פעולה עם ויקיליקס ובפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית והקמפיין של הילרי קלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully