וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה פתחה מחדש את חקירת האונס נגד ג'וליאן אסאנג'

13.5.2019 / 13:44

התובעת הכללית אמרה כי היא מחדשת את החקירה, שנסגרה ב-2017, נגד מייסד ויקיליקס שנמצא במאסר בבריטניה. הבקשה להסגרתו מגיעה במקביל לזו של ארה"ב, והרשויות בממלכה יידרשו להכריע ביניהן

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

התביעה בשבדיה אמרה היום (שני) כי היא תפתח מחדש את החקירה נגד מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' בחשד לאונס והיא תבקש את הסגרתו מבריטניה. התובעת הכללית אווה-מרי פירסון אמרה במסיבת עיתונאים שכינסה כי היא תמשיך ותסגור את החקירה הראשונית שהסתיימה ב-2017 ללא אישומים נגד אסאנג', שעוד התגורר אז בשגרירות אקוודור בלונדון.

הוא נעצר בחודש שעבר אחרי שבע שנים, לאחר שאקוודור ביטלה את המקלט שהעניקה לו. ארצות הברית רוצה גם היא את הסגרתו בשל פרסום אלפי מסמכים סודיים שהסבו לה נזק דיפלומטי ומדיני. התובעת הכללית בשבדיה אמרה כי היא תבקש צו מעצר אירופי שעל בסיסו יתנהל הליך ההסגרה. אסאנג' נמצא בכלא בבריטניה אחרי שנשלח ל-50 שבועות מאסר על שלא הופיע לדיון אחרי תום שחרורו בערבות. העיתונאי האוסטרלי הכחיש את הטענות לאונס נגדו.

עתה יידרשו בתי המשפט להחליט להכריע בבקשות ההסגרה ושר הפנים של בריטניה סג'יד ג'אוויד ייידרש להחליט איזו בקשה מקבל עדיפות. ניק ואמוס, עורך דין מחברת פיטרס&פיטרס וראש התביעה המלכותית לשעבר של בריטניה, אמר לפני ההחלטה בשבדיה כי הוא צופה שבקשת ההסגרה של שטוקהולם תזכה בעדיפות.

לקריאה נוספת בנושא
הפר את תנאי השחרור: אסאנג' נשלח ל-50 שבועות בכלא בבריטניה
נשיא אקוודור: אסאנג' הפך את השגרירות למרכז ריגול

ג'וליאן אסנאג' מייסד ויקיליקס מוסגר לארצות הברית משגרירות אקוודור. רויטרס, אתר רשמי
אסאנג' לאחר מעצרו בבריטניה בחודש שעבר/אתר רשמי, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully