וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור המדינה התקבל: המחוזי אישר לערוך חיפוש בטלפונים של יועצי נתניהו

השופט קבע כי ישנה תשתית ראייתית לחיפוש בטלפונים הניידים של ארבעת יועצי ראש הממשלה במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה פילבר, וציין כי הוא מעכב את ביצוע ההחלטה עד יום רביעי. הפרקליטים הודיעו כי יערערו: "נעמוד על כך שהפסיקה ביחס לזכויות נחקרים תיושם כלשונה"

אתר רשמי

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (שישי) לערוך חיפוש בפלאפונים של יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו, במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. השופט אברהם הימן קיבל את ערעור המדינה וקבע כי ישנה תשתית ראייתית לחיפוש בטלפונים הניידים של עופר גולן, יונתן אוריך, יוסי שלום וישראל איינהורן. עוד ציין השופט בהחלטתו כי הוא מעכב עד ביצוע החיפוש עד ליום רביעי. פרקליטיהם של היועצים הודיעו כי יערערו על ההחלטה.

"קבעתי כי קיימת תשתית ראייתית לבקשות למתן צווי חיפוש בדיעבד שאינה מקיימת זיקה עם המידע שהושג בחיפוש המוקדם והבלתי חוקי, אני סבור כי אין בנמצא זיקה הדוקה היוצרת 'תרכובת' בין הראיות 'הנקיות' לראיות 'המזוהמות'", אמר הימן בהחלטתו. השופט הדגיש כי "אין בהחלטה זו ולו בשמץ כדי לקעקע את העיקרון הברור והנחרץ לפיו חיפוש במכשיר טלפון חכם, שהוא למעשה מחשב, ייעשה אך ורק באמצעות צו שיפוטי, ואין בתוצאתה של החלטה זו להפחית מחומרת התנהגותם הבעייתית של החוקרים במקרה זה".

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, המייצגים את יועצי נתניהו, אמרו כי יגישו ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון. "נעמוד על כך שהפסיקה ההיסטורית שקבע בית המשפט העליון ביחס לזכויות נחקרים - תיושם ככתבה וכלשונה", מסרו.

עופר גולן בדיון בנושא תביעת הדיבה של מני נפתלי כנגד שורת מקורבי רה"מ, בית משפט השלום הרצליה, 2 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
השופט קבע כי קיימת תשתית ראייתית לבצע חיפוש במכשירו הנייד. גולן/ראובן קסטרו

המשטרה הגישה בקשה לחפש בפלאפונים של היועצים במסגרת חקירת הטרדת פילבר, עד המדינה בתיק 4000. עם זאת, התברר כי במהלך חקירתם ערכה המשטרה חיפוש שלא כדין במכשירים והדיונים בענייני צווי החיפוש נמשכים מזה כמה חודשים בערכאות השונות.

בית משפט השלום נעתר תחילה לבקשה לבצע חיפוש, וזאת על אף "הפגמים בהתנהלות היחידה החוקרת". בעקבות זאת, הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב שנדחה. בערעור לבית המשפט העליון, נקבע כי הדיון בבקשות לחיפוש במכשירים יוחזר לבית משפט השלום "לשם בירור הזיקה בין המידע שהושג בחיפוש המוקדם והלא חוקי לבין ראיות לכאורה לנחיצות הצווים".

עוד בוואלה!

דוברי נתניהו החשודים בהטרדה: 52 מקרי הסתה נגד פילבר לא נחקרו

לכתבה המלאה
יונתן אוריך. Jonatanu, ויקיפדיה, אתר רשמי
צפוי לערער על ההחלטה. אוריך/אתר רשמי, Jonatanu, ויקיפדיה

בית משפט השלום אישר את החיפוש רק בטלפון של אחד מהיועצים, גולן, אך דחה את יתר הבקשות. "תוצרי החיפוש המאולתר הפכו לחלק מההודעות ובשר מבשרן, ואלו עיבו את מערך הראיות והובילו אל החשודים האחרים כאפקט שרשרת", טען השופט עלאא מסארווה בהחלטתו. "האפשרות להפריד את הראיות הלבנות מהשחורות בתוך אותה ראיה (הודעות החשודים), גם אם היא קיימת ברמה הטכנית, כרוכה במידה רבה של אילוץ ומלאכותיות, ולכן יש לדחותה בהיבט המהותי", ציין מסארווה. בעקבות זאת, ערערו שני הצדדים לבית המשפט המחוזי, שאישר היום את החיפושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully