וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גורמי מודיעין הזהירו כי הרוסים פועלים למען טראמפ

בתדרוך לקונגרס האמריקני אמרו הגורמים כי במוסקבה פועלים להביא לבחירה מחדש של נשיא ארה"ב. טראמפ התרגז על ראש המודיעין הלאומי על שאפשר לתדרוך להתרחש, ומספר ימים לאחר מכן הודיע על מינוי חדש במקומו. כעת, מודאג הנשיא הרפובליקני מכך שהדמוקרטים ישתמשו בזה נגדו

צילום: רויטרס

(בווידאו: למרות הלחץ של טראמפ - מקורבו רוג'ר סטון נשלח לשלוש שנות מאסר)

גורמי מודיעין הזהירו בשבוע שעבר את הקונגרס האמריקני כי רוסיה מנסה להתערב בקמפיין בחירות 2020 בארצות הברית, כדי לנסות להביא לבחירתו מחדש של הנשיא המכהן, דונלד טראמפ - כך דווח הלילה (שישי) בניו יורק טיימס. על פי הדיווח, את ההתערבות הרוסית חשפו חמישה גורמים שונים שמכירים את הנושא, וטראמפ מודאג כי הדמוקרטים ישתמשו במידע זה נגדו.

לפי הדיווח, הדברים נאמרו במהלך תדרוך שנערך למחוקקים ב-13 בפברואר. יום לאחר מכן, טראמפ זעם על ראש המודיעין הלאומי היוצא של ארצות הברית, ג'וזף מגווייר, על שאפשר לתדרוך להתרחש. זאת, על פי גורמים שהיו עדים לחילופי הדברים בין השניים. עוד דווח כי הנשיא האמריקני תיאר את נוכחותו של יו"ר ועדת המודיעין, אדם שיף הדמוקרטי, כ"מרגיזה במיוחד".

נשיא ארצות הברית נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפסגת G-20 באוסקה שביפן - 28.6.19. רויטרס, רויטרס
טענות להתערבות רוסיה בבחירות בארה"ב. טראמפ ופוטין לוחצים ידיים/רויטרס, רויטרס

במהלך אותו תדרוך, שותפיו של טראמפ קראו לערער על המסקנה לפיה רוסיה מתערבת בבחירות. הם טענו כי הנשיא היה קשוח עם רוסיה וחיזק את הביטחון האירופי. כמה אנשי מודיעין ראו את התדרוך עצמו כטעות, ואמרו שאם הגורמים שהעבירו את המידע היו מדברים בצורה פחות חדה או משמיטים את המסקנה, זה לא היה מכעיס כל כך את הרפובליקנים.

בחמישי האחרון, ימים ספורים לאחר התדרוך, הודיע טראמפ כי ימנה לתפקיד ממלא מקום ראש המודיעין הלאומי את השגריר בגרמניה, ריצ'רד גרנל, שהביע בעבר תמיכה בנשיא. גרנל בעצם יחליף את מגווייר שממלא את התפקיד מאז אוגוסט האחרון. בכירים לשעבר בקהילת המודיעין האמריקנית ביקרו את ההודעה על המינוי, וטענו כי הוא חסר ניסיון ושמדובר בצעד נוסף של טראמפ לקדם את מי שהוא רואה כנאמן לו.

עוד בוואלה!

מושל דמוקרטי ומפקד משטרת ניו יורק: טראמפ יצא למתקפת חנינות

לכתבה המלאה
ראש קהילת המודיעין של ארה"ב ג'וזף מגווייר מעיד בקונגרס, 26 בספטמבר 2019. רויטרס
טראמפ כעס על שאפשר לקיים את התדרוך. ג'וזף מגווייר/רויטרס

גורמי מודיעין בהווה ובעבר טוענים שלתדרוך יש תפקיד במינוי החדש במקום מגווייר, שרק בימים האחרונים אמר כי הוא מאמין שיישאר בתפקיד. עם זאת, בכירים אחרים בממשל טוענים כי מדובר בתזמון מקרי בלבד. לדבריהם, טראמפ מעולם לא חש קרבה אישית למגווייר, וכי כבר היו שיחות בעבר בנוגע למינויו של גרנל לתפקידים חדשים בממשל.

עד כה, לא נמסרה תגובתם של לשכת ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית והבית הלבן.

גורמים רשמיים בארצות הברית הזהירו זה מכבר כי רוסיה ומדינות אחרות ינסו להתערב במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב 2020. קהילת המודיעין סברה כי מוסקבה עשתה שימוש ב"פייק ניוז", מתקפות סייבר ושיטות נוספות במבצע שנועד להביא לניצחונו של טראמפ בבחירות 2016 על פני מועמדת המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון. עם זאת, ברוסיה הכחישו את הטענות.

טראמפ הטיל ספק בממצאי קהילת המודיעין. ב-2018 אמר הנשיא כי הכחשותיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, להתערבות מדינתו בבחירות "מוצקות ועוצמתיות לאין שיעור". החוקר המיוחד לשעבר לחקירת התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות 2016 רוברט מולר סיכם בדו"ח שחיבר בפרשה כי אין ראיות חותכות לתיאום בין רוסיה לקמפיין טראמפ. עם זאת, מולר לא הצליח לזכות את טראמפ משיבוש חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully