וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל דמוקרטי ומפקד משטרת ניו יורק: טראמפ יצא למתקפת חנינות

נשיא ארה"ב העניק חנינה והמתיק את עונשן של כמה דמויות בעלות פרופיל גבוה, כמו רוד בלגוג'ביץ', שניסה לקנות את המושב של אובמה בסנאט. זאת על רקע הכעס של התובע הכללי על המעורבות של טראמפ בהליכים משפטיים, שאף שוקל להתפטר, על פי הדיווחים

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ העניק אתמול (שלישי) חנינה והמתיק את עונשם של כמה אנשים בעלי פרופיל גבוה, בראשם מושל אילינוי לשעבר רוד בלגוג'ביץ' שהורשע בניסיון לקנות את המושב של ברק אובמה בסנאט לאחר שנבחר כנשיא.

בלגוג'ביץ', המושל הדמוקרטי לשעבר שהופיע גם בתכנית "המתמחה" של טראמפ, נשלח ל-14 שנות מאסר ב-2012 אחרי שהורשע בהונאה, סחיטה ובשידול לשוחד בזמן שהיה בתפקיד. "זה היה עונש מגוחך וקשה ביותר", אמר טראמפ. בתוך שעות, תועד המושל לשעבר, ששיערו השחור הלבין בכלא, מחוץ לכותלי בית הסוהר הפדרלי במדינת קולורדו. המושל לשעבר, שהודח מתפקידו בשל העבירות הפליליות שביצע, הודה לנשיא: "הוא לא היה חייב לעשות זאת, הוא נשיא רפובליקני".

טראמפ חנן גם את מייקל מילקן, שנחשב בעבר ל"מלך אג"ח הזבל" של וול סטריט, לצד שישה אסירים נוספים, והמתיק את עונשם של שלושה אחרים. אותם אסירים ריצו עונשי מאסר על עבירות שנעו מהונאת הממשל הפדרלי ועד גניבה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מדבר עם התקשורת לפני המראתו ללוס אנג'לס, 18 בפברואר 2020. AP
מעניק חנינות ברקע הדיווחים על התפטרות התובע הכללי. טראמפ, היום/AP

החלטתו של טראמפ גררה ביקורת מצד דמוקרטים ורפובליקנים, אף שכמה דמוקרטים תמכו בו. היא הגיעה יומיים לפני מתן עונשו של מקורבו הוותיק רוג'ר סטון, על רקע האפשרות שהוא יעניק לו חנינה גם כן. הנשיא תקף את העונש החמור שביקשו התובעים בתיק בתחילה, ובהחלטה חריגה משרד המשפטים שינה את ההמלצה והוביל את התובעים להתפטר. על רקע זה, גורמים בוושינגטון אמרו כי התובע הכללי וויליאם בר, בעל בריתו של טראמפ, שוקל להתפטר.

"צריך לראות בחנינת הדמויות המבישות האלו סקנדל לאומי נוסף על ידי נשיא פורע חוק", אמר חבר בית הנבחרים הדמוקרטי ביל פסקרל בתגובה לחנינת בלגוג'ביץ' ומילקן. מילקן הועמד לדין ב-1989 על סחר במידע פנים, ואחרי שהודה בשורת עבירות, הוא שילם 1.1 מיליארד דולר וריצה שנתיים מאסר. מאז, הוא עומד בראש מכון "מילקן" בקליפורניה, המתמקד במחקר, כולל בחקר הסרטן, והטייקונים הבכירים זורמים
לכינוס השנתי שמקיים המוסד בכל שנה.

"הוא עשה עבודה מדהימה עבור העולם עם כל המחקר שלו בנושא הסרטן", אמר טראמפ לכתבים בוושינגטון. "הוא שילם מחיר כבד, מחיר כבד מאוד".

עוד בוואלה!

התובע הכללי נגד טראמפ: הציוצים הופכים את העבודה לבלתי אפשרית

לכתבה המלאה
מושל אילינוי לשעבר רוד בלגוג'ביץ' בצאתו מהכלא, 18 בפברואר 2020. AP
"עונש מגוחך וקשה ביותר". בלגוג'ביץ' מחוץ לבית הכלא, אתמול/AP

טראמפ חנן גם את מפקד משטרת ניו יורק לשעבר ברנרד קריק, שנשלח לארבע שנות מאסר ב-2010 בשל הונאת מס ומתן הצהרות שקר. הוא מקורב לעורך דינו של טראמפ וראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני ושוחרר במאי 2003. בנוסף לכך, גם בעלי קבוצת הפוטבול של סן פרנסיסקו לשעבר אדי דה ברטולו ג'וניור קיבל חנינה. הוא הורשע ב-1998 אחרי שלא דיווח על עבירה שבוצעה במסגרת הונאה לקבלת רישיון להפעלת קזינו.

הנשיא גם המתיק את עונשן של שלוש נשים, שתיים שהורשעו בשל עבירות סמים ואחת על הונאת הממשל הפדרלי דרך ביטוח הבריאות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully